8 תשובות
קודם כל לדאוג לחימום של האיזור:

1. לשבת במקלחת עם זרם מים חמים ככל האפשר, על המקום התפוס
2. לשכב במנוחה על הגב עם בקבוק חימום (בקבוק פלסטיק רך שממלאים במים רותחים) או כרית חימום שמונחים תחת הצוואר באיזור שכואב (גם ללכת לישון כך בלילה.. עם בקבוק חם)
3. להסתובב עם צעיף חם שישאיר את האיזור הזה חם ומוגן

תרגילים לשחרור צוואר תפוס:

0. להתחיל בישיבה נוחה, לנשום מספר נשימות עמוקות ורגועות ולחשוב על הרפייה של השרירים לדאוג לנסות כמה שאפשר לא לכווץ את האיזור הכואב
1. סיבובי ראש וצוואר עדינים מאוד (!) לחימום ולהרפיית האיזור, לשני הכיוונים, מספר פעמים
2. לקרב את האוזן לכתף מספר פעמים (מבלי להרים את הכתף), לשני הכיוונים מספר פעמים
3. סיבובי כתפיים לשני הכיוונים
אחרי כל אלה.. אפשר להטות את הראש כדי למתוח את השריר הכואב, ולהניח יד על הראש וללחוץ מעט מעט וממש בעדינות כדי להגביר טיפה את המתיחה של השריר (הכל בצורה עדינה ובשום פנים ואופן לא להגיע למצב שמתחיל לכאוב.. תמיד לעשות הכל עד הרגע שאת מתחילה להרגיש כאב, ואז לשחרר בעדינות)
*** לחזור על רשימת התרגילים הזו לפי הסדר, מספר פעמים במהלך היום.

אופציות תרופתיות

1. משחת וולטרן, או בן גיי, או סוויס רליף או כל דבר אחר שאפשר לקנות בסופר פארם
2. אם המצב חמור ויש לך אפשרות לקחת כדור וואליום לפני השינה
אז וואליום מאוד מרפה שרירים.. אבל זה מאוד לא מומלץ ופחות בריא :)

תרגישי טוב,
תוך מספר ימים זה אמור להשתחרר ותחושי הקלה
לשים צעיף, גם מקלחת חמה אמורה לעזור.
שואל השאלה:
זה במצב שאני לא יכולה לסובב את הראש לצד שמאל, אז תרגילים של להטות ולסובב את הראש בלתי אפשרי
אנונימית
אוי.. לא ידעתי עד כמה המצב קשה..

תנסי בכל זאת בדיוק את רשימת התרגילים הזו - אפילו מילימטר או שניים של הטייה או סיבוב זה מספיק.. כל תנועה שאת יכולה לעשות מבלי שזה כואב.. תעשי :)


לפני התרגילים - תרגיעי את עצמך כמה שאפשר בנשימות (כי כאב כזה גורם להמון מתח וגורם לשרירים להתכווץ עוד יותר) - אז חייבים לנשום עמוק ולנסות לשחרר ולהרפות כל דבר שאת יכולה
כל פעם שאת מוציאה אוויר בנשיפה, תנסי להרפות את האיזור יותר.. כמו שעושים ביוגה

ולדאוג לחימום של האיזור כל הזמן..

אם המצב כל כך גרוע.. אולי כדאי להזמין מישהו הביתה שיטפל בך..
אני מקווה שיש לך אפשרות כזו.

מצטערת לשמוע שכואב לך: (
שואל השאלה:
תודה על האכפתיות!
אנונימית
בשמחה :) :) :)
מקווה שתרגישי טוב במהרה!
3>
אם אפשר למרוח מעט שמן זית ולעסות את המקום, הכי חשוב לשמור על חום המקום.
תנסי לשמור על חום באזור בו כאב, צעיף / כרית חימום.
לנסות לעזור לשריר להרפות וככה זה יכול לקל על הכאב.
תרגישי טוב :)