3 תשובות
לא חסרים תרגילים לחיזוק שרירי הבטן שבהם הצוואר לא משתתף בפעילות. ראה באתר שלי מגוון תרגילים כזה.
גם כשאתה מבצע כפיפות בטן יש לוודא שעוצמת התרגיל מגיעה מהבטן ולא משרירים ש"עוזרים" לבטן (עורף, צוואר). זה בעיקר עניין תודעתי
ד״ר ענת פלדמן מומחית סטיפס
שואל השאלה:
אז איך אני גורם לזה שרק הבטן תעבוד?
ישנן כמה סיבות לכאבים בצוואר בעת ביצוע עליות משכיבה לישיבה.
1. עליות משכיבה לישיבה ללא תמיכה של הראש.
2. כנ"ל עם תמיכה של הראש כאשר בזמן העלייה דוחפים את הראש בעזרת הידיים ( זה קורה כאשר אפסו הכוחות של שרירי הבטן.

יש לתמוך בראש ולא לנסות להיעזר בעזרת דחיפת הראש.
יצחק חביב מומחה סטיפס