4 תשובות
מסאז'. עדיף מאדם שיודע. רפואה שלמה.
לא לאמץ יותר מידי, ולעשות אמבטיה חמה- מים חמים על השריר התפוס לכמה דקות.
תמתחי את הרגל כמה שיותר כמו ב"אחלה קרח" ;)... קדימה.. ל-30 שניות ואז תיישרי את הרגל, כלומר שהרגל תהיה ישרה והאצבעות קדימה לכיוון הבטן...
בהצלחה=)
חשוב לזכור שיש כמה סוגים של שריר תפוס ולכל סוג יש את הפיתרון שלו.
1. acute muscle soreness - שריר נתפס במהלך אימון. נובע מבעיה זמנית באספקת דם. משתחרר לאחר מספר דקות. אפשר לעזור עם מעט מתיחות.
2. doms - כאבי שרירים לאחר עומס שהגוף אינו רגיל אליו. עובר לאחר 24-96 שעות (תלוי בחומרה). מתיחות לא יעזרו. אפשר תמיד למתוח אם רוצים. למתיחות יש את היתרונות שלהן. נית גם למרוח משחות שונות כגון וולטרן או טראומיל. קחו רק בחשבון שהבעיה נובעת מהרס של תאי שריר. הגוף מתקן עצמו לאט לאט ומשחות לא יעזרו בזה. עיסוי יכול לזרז קצת את התהליך (הזרמת דם).
3. protective muscle spasm - כיווץ שריר הגנתי לאחר תנועה חדה. זהו רפלקס שמטרתו להגן על השריר (מקרעים) כמו גם על הרקמות הסמוכות (עצבים, כלי דם, רצועות וכו). עיסוי עם משחה מרגיעה (טראומיל, אפילו וולטרן) יכול להקל.
4. muscle cramps - התכווצות שרירים בלילה. עד היום לא ברור מה הסיבה. ישנה תאוריה שדברת על בעיה במערכת העצבים המרכזית. ישנן תאוריות אחרות המדברות על מחסור בויטמינים או מינרלים שונים, בפרט חוסר במגנזיום. כדור מגנזיום לפני השינה עוזר במקרים רבים. גם מתיחות לפני השינה עוזרות מהניסיון שלי.
אדם גרינברג