8 תשובות
שואל השאלה:
תודה רבה, מה עוזר לשינה חוץ מחלב חם?
הי ליאור,
בן כמה אתה?
רצוי לשלול בעזרת רופא המשפחה סיבות פיזיולוגיות לקשיי השינה,
ואם אכן אין בעיה פיזיולוגית כדאי לבדוק אם יש דברים שמטרידים אותך או מציקים לך ואז לטפל בהם...
צוות Y elem - תמיכה ומידע לנוער (עמותת עלם)
ראה טיפים בתגית "שינה", בתגית "הירדמות" ובתגית "הרגעה".
מערכת סטיפס
כתבת שאתה ישן בבקרים ויכול להיות שזאת הסיבה שאתה לא מצליח להירדם בלילה. כאשר נכנסים לדפוס של שינה ביום ומצב של ערנות בלילה קשה מאד לשנות את זה. מה שאתה יכול לעשות זה לאט לאט להפחית שינה בבוקר וכך תוכל לישון יותר בלילה עד שתתרגל.
בהצלחה!
שואל השאלה:
אני אנסה, תודה רבה
ליאור:)) שלום:
השינה חשובה מאוד לתפקוד תקין ולבריאות הנפשית והפיזית של אנשים. זהו הזמן בו הגוף לוקח לעצמו מנוחה משעות ארוכות של פעילות של מערכות הגוף השונות, וכמובן של המוח.
בדרך כלל הפרעות שינה יכולות להגיע באופן לא רציף או להפריע בלילות במשך תקופה רציפה וארוכה. אמנם במידה ותופעות של הפרעת שינה נמשכות יותר מחודש באופן קבוע, כפי שאתה מתאר, ייתכן ומדובר בהפרעה כרונית שיש לתת עליה מענה טיפולי.
הטיפול בהפרעות שינה מאוד תלוי בגורם שבגללן הן קורות. אם מדובר בבעיה פיזית כלשהי יש לאבחן זאת ולטפל. לפעמים זה יכול להיות משהו טכני פשוט כמו טמפרטורה גבוהה או נמוכה מידי בחדר השינה או גורם מרעיש כלשהו שיש לסלקו וכדומה.
טיפול בהפרעות שינה למעשה נעשה בשני מישורים, עקיף וישיר.
במישור העקיף, כאמור, מטפלים בבעיה שגורמת לבעיות בשינה. בין אם דיכאון, חרדות או פוסט טראומה (או שאר הסיבות) – מטפלים בהפרעה באופן נמרץ ובסופו של דבר ההקלה תגיע גם במה שקשור לבעיות השינה שנוצרות בעקבות ההפרעה.
אולם ישנו גם טיפול ישיר בהפרעות שינה. אם רוצים לתקוף את שורש הבעיה אחד הטיפולים המומלצים הינו טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT), שבא לפתור את המצוקה הנפשית שממנה נובעות גם בעיות השינה.

בברכה,
צוות מכון CBT
CBTIsrael מומחה סטיפס
תאכל משהו ''כבד'' לפניי השינה
שלום ליאור יקר,
הנה כמה טיפים - מקווה שיעזור.
תרגיש טוב,
מיכל רון - פסיכולוגיה אלטרנטיבית
מיכל רון מומחית סטיפס