13 תשובות
לא מסכים. אין היגיון הלכתי בענישה על עבירה שנבעה מספקות. ההיגיון היחיד הוא כשאתה מאמין שיש אלוהים ובכל זאת נאבק האם לקבל את עול המצוות או לא.
הייתי רוצה לדעת אם יש אלוהים.
הייתי רוצה לדעת אם יש אלוהים.
כן, בהחלט
לא
כן
אפשר להגיע לאמונה וגם ידיעה באלוקים אבל תמיד יהיו ניסיונות כאלה ואחרים לכל אחד והרמה שלו . גם לנביא יש ניסיונות ברמה שלו ועל זה ההתמודדות שלו בעולם
כן.
בעיקרון אם הוא קיים, כל שנייה שהוא לא מתגלה לפני כל בני האדם ומישהו נרצח/ נאנס/ וואטאבר, זה דם על הידיים הלא קיימות שלו.
בעיקרון אם הוא קיים, כל שנייה שהוא לא מתגלה לפני כל בני האדם ומישהו נרצח/ נאנס/ וואטאבר, זה דם על הידיים הלא קיימות שלו.
שואל השאלה:
^ אתה אומר שהמעשים שבני האדם עושים זה בגלל אלוקים ולא בגלל בני האדם עצמם?
^ אתה אומר שהמעשים שבני האדם עושים זה בגלל אלוקים ולא בגלל בני האדם עצמם?
אנונימי
אבל אני כבר יודע
אנונימי
הייתי רוצה לדעת כי אז הייתי יודע אם כדאי להיות שומר תורה ומצוות או לא.
כרגע אני חושב שאין יסבה
כרגע אני חושב שאין יסבה
לא, אני אומר שיש לו אחריות חלקית על כל מעשה כיוון שהוא אמור להיות יודע כל וכל יכול. לפיכך, יש לו את אותה רמת אחריות שיש להורה שלוקח את הילד שלו למסעדה והילד שובר כוסות וצלחות. הוא יכול למנוע את כל המעשים הרעים שהוא אסר בתורה/ברית חדשה/קוראן/ וואטאבר גרסה שהוא רוצה בכך שהוא יגיד "הנה המעשים שאסור לכם. לא, לא אכפת לי אם האדם השני עיצבן אתכם או אוהד קבוצה שונה משלכם, לעשות את זה יגרום לכם לקבל עונש."
תחשוב כמה זה היה פותר אם הוא היה ישיר עם אנשים, כמה רוצחים יניחו את הסכינים שלהם, כמה אנסים יעצרו את עצמם, כמה שודדים יניחו את הסחורה הגנובה... אם איזהשהו אל היה קיים ואשכרה אכפת לו מבני אדם, הוא היה מציג את עצמו.
תחשוב כמה זה היה פותר אם הוא היה ישיר עם אנשים, כמה רוצחים יניחו את הסכינים שלהם, כמה אנסים יעצרו את עצמם, כמה שודדים יניחו את הסחורה הגנובה... אם איזהשהו אל היה קיים ואשכרה אכפת לו מבני אדם, הוא היה מציג את עצמו.
כן הייצי רוצה לדעת בוודאות אם יש או אין
לא הבנתי את הקונספט של השאלה.
לא הייתי רוצה לדעת - אני יודע בבירור.
לא הייתי רוצה לדעת - אני יודע בבירור.
באותו הנושא: