21 תשובות
שואל השאלה:
למה אני הוכחה? ^^^
אנונימית
אי אפשר זה אמונה ועוד מעט גם יוכיחו שאי אפשר באמצעות מאיץ חלקיקים
אני מאמין האמת באמונת הקווקזי הגדול. הקווקזי הגדול (וכנראה שתחשבו רק על העדה, אבל לא, זה מעבר לזה)
חרבן חירבון הומני את אלוהים ויצר את עדת הקווקזים שימשיכו את המסורת שלו (לא אשב ואכתוב כל מסורת ומסורת, אבל יש מלא)
כלומר אלוהים של היהדות הוא לא אלוהים אחד, יש עוד אלוהים - אבי האלוהים.
הוא אמר שאת הוכחה כאילו את אלוהית ^
ערכתי
העולם לא יכול להיווצר מכלום, זה פשוט לא הגיוני, יש חיות ואנשים עם גוף מטפלא ומורכב שיד אדם לא יכולה לחקות, הכל פועל בצורה ככ חכמה, חייבת להיות ישות נעלית שבראה את כל זה
אני אתן הסבר קטן ממש שגרם לי תמיד להאמין
זה לא הגיוני שהעולם נוצר מכולם. לכל דבר יש בורא וסיבה. אין סיכוי שעולם כזה נברא סתם בלי שתהיה לו משמעות. גם אם אני לא יודעת מי הבורא ולמה הוא עשה את זה, הוא קיים והוא אלוקים.
אלוקים זו לא סתם אמונה, תפסיקו להגיד בשם אחרים.

זו גם ידיעה, לא רק להאמין בצורה עיוורת.
לא רק המלחמות, כל ההיסטוריה של העם היהודי. על פי חוקי ההיסטוריה היינו אמורים להימחק ממזמן.
מלחמת האזרחים המלחמה החשובה ביותר בתולדות ההיסטוריה והדת. תשכילו קצת, בורים.
אם יש לך שאלות morgana אשמח לנסות לענות :)
נעם, בבקשה, תתעלם ממנו. הוא טרולר שעושה דווקא ומנסה להתנהג כמו ילד קטן ולהוריד אחרים, כתב לי בביו משהו, מחקתי, לא מקדיש לו צומי.
לא. מלחמת האזרחים הליצנית.
ben
להוריד אחרים? אני בסך הכול רוצה שתפתח את המוח שלך ותיפתח לדברים חדשים. יש לך שכל, אל תפחד ללמוד דברים ולהשכיל. תאמין לי, במקומך הייתי לוקח קורסים בתורת הרודו
צירפתי סרטון (6 דק) על ניסיונות האמונה בדורות האחרונים (הדורות שלנו)
(והעובדה שחזל ידעו את זה עוד לפני מאות שנים זאת הוכחה)
אי אפשר אין שום הוכחה לזה... אם היית לא היה כלכך הרבה אנשים שמתווכחים שאלוהים לא קיים
כל העולם הזה כל היקום הזה זה הדרך שאפשר לדעת שאלוקים קיים!
איך כל זה יכול להווצר סתם ככה? מכלום? בלי סיבה ולתכלית?
התורה כל כך חכמה ונכונה, העם היהודי עם השגחה לאורך כל ההיסטוריה שלו
אנונימית
קיומו של ה' יתברך - זה משהו שצריך לדעת, ולא רק להאמין, כמו שנאמר דַעְתֶּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם, הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם, מִתַּחַת סִבְלוֹת מִצְרָיִם" (שמות ו, ז), ונאמר "וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי ה'" (שמות י, ב), ונאמר "וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם" (שמות טז, יב)", ונאמר "וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ, כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת; אֵין עוֹד" (דברים ד, לט). וכן פסוקים רבים אחרים בתנ"ך שאומרים שיש לדעת את קיומו של אלוקים, ולא רק להאמין בזה.

אמונה בה' יתברך - זה לא להאמין שהוא קיים (שאת זה יש לדעת, כמו שהבאנו מקודם), אלא להאמין שהוא טוב, שדבריו - הם אמת, שהוא יקיים את מה שהוא הבטיח, שהוא רואה את הכל, שהוא שופט בצדק, וכיוצא בזה, כמו שנאמר על אברהם איבנו (עליו השלום!) "וְהֶאֱמִן בַּה'; וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ, צְדָקָה" (בראשית טו, ו). על איזה אמונה בה' מספר לנו הפסוק הזה? שאברהם אבינו (עליו השלום!) האמין שה' קיים? זה ממש לא נכון, כי אברהם אבינו (עליו השלום!) ידע את זה עד לפני כן, ובדיוק בזה הרגע ה' ממש דיבר איתו. אלא וודאי שכוונת הפסוק היא שאברהם אבינו (עליו השלום!) האמין במה שה' אמר לו בפסוק הקודם (הבטחה שיהיה לו זרע).

אז עכשיו נגיע להסברים ולהוכחות בעזרת ה' יתברך. נתחיל מזה שברור שלעולם אמור להיות בורא, שהרי העולם לא יכל לברוא את עצמו לבד. זה כמו להגיד שהדיו נשפך על הנייר בצורה אקראית ויצא מזה מכתב בעל תוכן חכם. יש משהו יותר הזוי מזה? הרי בעולם יש הרבה סימני חכמה, מה שאומר מאחורי זה עומד מתכנן. הספר "חובות הלבבות" (שער הבחינה) יכול לעזור לבחון את את סימני חכמה

בנוסף לכך, יש לנו הוכחות שמראות שרק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה, כי התורה לוקחת אחריות על הדברים אשר רק אלוקים יכול לקחת, ואם אותם דברים לא היו מתקיימים - העם היה מזהה שאותם דברים שהתורה לוקחת עליהם אחריות אינם מתקיימים, ולא היו מאמינים יותר בתורה, כי היו רואים שהכל נסתר.

אביא את ההוכחות הידועות ביותר והבסיסיות. הראשונה - זה עדות של עם שלם ששמע את קול במעמד של עם שלם עם מסמך מזמן האירוע שנכתב ונמסר לעם ע"י מי שכל עם ישראל שמעו את אלוקים מדבר עמו.

1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת האם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה

2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.

3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת הגמל, כי מעלה גרה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא, אלא גמל. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).

"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר, כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא, אלא חזיר. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).

"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).

4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים: מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).

5. יש עוד הוכחות. חשוב להדגיש שאנחנו לא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
אנונימי
להאמין
אתה ההוכחה

תבין שהגוף שלך הוא סך הכל חומר ועצמות. אתה זה לא המוח, המוח הוא סך הכל איבר שיש לכל בעל חיים ובן אדם. אבל מה מייחד בן אדם? מהיכן השכל? הדיבור? האופי? הפחדים? המשיכה למשהו? הרצון להיות עם מידות טובות ולא רעות? מה מחייה אותך? כל אחד שונה? למה? כי כל נשמה היא שונה משל האחר

מה זה חיות ב''בן אדם''? המוח? אם יהיו לך כבלים ותוציא את המוח ותחזיר, תיהיה חי? ממש לא. מה חסר? הנשמה יצאה ממך.
אני לא יודע אם אפשר לדעת בוודאות אם יש אלוהים
אנונימי