60 תשובות
ברור שהוא קיים
אנונימית
היי,
אני מניח שאת מגיעה ממקום חרדי דיי סגור. אני מציע לך לבדוק את הזרם הדתי לאומי, לדעתי הוא יעשה לך סדר. הרב קוק זצ"ל אמר שהדור שלנו הוא דור של אהבה ולא דור של יראה. כלומר, אם לסבתא רבה שלך היה אפשר להגיד: "תשמרי שבת כיי ככה כתוב", או "תשמרי שבת אחרת תענשי" וזה היה עובד עליה, על הדור שלנו זה לא עובד. לכן חשוב ללמוד אמונה. אני מציע לך לבדוק לפני שאת מחליטה או אפילו יותר טוב זה ללמוד אמונה. אני יודע שאצל החרדים זה פחות נפוץ ובגלל זה את מבולבלת.
אגב, איפה היחס לנשים מזעזע? שמעתי על כמה חרדים שובינסטים, וכן גם דתיים, אבל הרוב המוחלט לא כזה ואין מקורות שמעידים שצריך לתת יחס כזה לנשים.
אני מניח שאת מגיעה ממקום חרדי דיי סגור. אני מציע לך לבדוק את הזרם הדתי לאומי, לדעתי הוא יעשה לך סדר. הרב קוק זצ"ל אמר שהדור שלנו הוא דור של אהבה ולא דור של יראה. כלומר, אם לסבתא רבה שלך היה אפשר להגיד: "תשמרי שבת כיי ככה כתוב", או "תשמרי שבת אחרת תענשי" וזה היה עובד עליה, על הדור שלנו זה לא עובד. לכן חשוב ללמוד אמונה. אני מציע לך לבדוק לפני שאת מחליטה או אפילו יותר טוב זה ללמוד אמונה. אני יודע שאצל החרדים זה פחות נפוץ ובגלל זה את מבולבלת.
אגב, איפה היחס לנשים מזעזע? שמעתי על כמה חרדים שובינסטים, וכן גם דתיים, אבל הרוב המוחלט לא כזה ואין מקורות שמעידים שצריך לתת יחס כזה לנשים.
שואל השאלה:
גם הרב עובדיה חזר בתשובה
גם הרב עובדיה חזר בתשובה
אנונימית
^לגבי נשים בכנסת.
א. זה לא קשור לדת.
ב. מירי רגב, גילה גמליאל, גלית דיסטל-אטבריאן, אתי עטייה, אורלי לוי-אבקסיס, קטי שטרית, מאי גולן, אורנה ברביבאי, מירב כהן, מירב בן ארי, נירה שפק, טניה מזרסקי, יסמין פרידמן, ענבר בזק, פנינה תמנו-שטה, יעל רון בן משה, רות וסרמן-לנדה, איילת שקד, שירלי פינטו, מרב מיכאלי, ויש עוד הרבה אין לי כוח לעבור על כולן עכשיו.
לגבי שאר הדברים, אפשר בבקשה מקור לזה?
לגבי הסרטון של הנוצרים:
הכול כבר הופרך כמה פעמים, מצרף קישור עם היחס האמיתי לגבי נשים. יתר על כן, לא כולם שם רבנים וכל הסרטונים מסולפים.
מדובר בכת נוצרית שיוצאת נגד היהדות הרבנית על ידי כך שהם חותכים סרטונים, משקרים, מסלפים ומוציאים דברים מהקשרם. כל הסרטון - שקרי לחלוטין. מוזמן להיכנס לקישור שצירפתי ולראות בעצמך את האמת, יש שם גם סרטונים עם הפרכות לטיעונים שלהם.
מספיק לראות קצת בשביל להבין את הנקודה. הם לא רוצים שתדע את המשמעות האמיתית. הם לא רוצים שתדע את האמת אלא שתשמע רק את הרע, כי אם היית רואה מה כתוב שורה לפני, או מה הרב אמר דקה לפני ודקה אחרי, היית חושב אחרת, והם לא רוצים שתדעי את זה.
(יש שם סרטון שמפריך את הטענה המסולפת לגבי זה שנשים טמאות).
א. זה לא קשור לדת.
ב. מירי רגב, גילה גמליאל, גלית דיסטל-אטבריאן, אתי עטייה, אורלי לוי-אבקסיס, קטי שטרית, מאי גולן, אורנה ברביבאי, מירב כהן, מירב בן ארי, נירה שפק, טניה מזרסקי, יסמין פרידמן, ענבר בזק, פנינה תמנו-שטה, יעל רון בן משה, רות וסרמן-לנדה, איילת שקד, שירלי פינטו, מרב מיכאלי, ויש עוד הרבה אין לי כוח לעבור על כולן עכשיו.
לגבי שאר הדברים, אפשר בבקשה מקור לזה?
לגבי הסרטון של הנוצרים:
הכול כבר הופרך כמה פעמים, מצרף קישור עם היחס האמיתי לגבי נשים. יתר על כן, לא כולם שם רבנים וכל הסרטונים מסולפים.
מדובר בכת נוצרית שיוצאת נגד היהדות הרבנית על ידי כך שהם חותכים סרטונים, משקרים, מסלפים ומוציאים דברים מהקשרם. כל הסרטון - שקרי לחלוטין. מוזמן להיכנס לקישור שצירפתי ולראות בעצמך את האמת, יש שם גם סרטונים עם הפרכות לטיעונים שלהם.
מספיק לראות קצת בשביל להבין את הנקודה. הם לא רוצים שתדע את המשמעות האמיתית. הם לא רוצים שתדע את האמת אלא שתשמע רק את הרע, כי אם היית רואה מה כתוב שורה לפני, או מה הרב אמר דקה לפני ודקה אחרי, היית חושב אחרת, והם לא רוצים שתדעי את זה.
(יש שם סרטון שמפריך את הטענה המסולפת לגבי זה שנשים טמאות).
במה את רוצה להתמקד יותר? בזה שאלוקים קיים (שזה אין כל קושי להוכיח) או ביחס לנשים?
כאילו למה את מערבבת בין הדברים בשאלה אחת?
כאילו למה את מערבבת בין הדברים בשאלה אחת?
שואל השאלה:
וראיתי סקטון פשוט מזעזע שרבנים נגד נשים ואל תשלחו לי את הסרטון של הרב זמיר כי הור אמר דברים הוצרו מהקשרם אז באיזה הקשר אפשר ככה לדבר וגם לא בסרטונים אני רואה יחס מזלזל בסביבה חרדית אישה היא ליטרלי משרתת של בעלה
וראיתי סקטון פשוט מזעזע שרבנים נגד נשים ואל תשלחו לי את הסרטון של הרב זמיר כי הור אמר דברים הוצרו מהקשרם אז באיזה הקשר אפשר ככה לדבר וגם לא בסרטונים אני רואה יחס מזלזל בסביבה חרדית אישה היא ליטרלי משרתת של בעלה
אנונימית
שואל השאלה:
איפה אתה רואה נשים בכנסת נשים טמאות וקלות דת אישה צריכה לעשות רצון בעלה
איפה אתה רואה נשים בכנסת נשים טמאות וקלות דת אישה צריכה לעשות רצון בעלה
אנונימית
שואל השאלה:
איך אלוקים 2יים
איך אלוקים 2יים
אנונימית
שואל השאלה:
יש הוכחות למפץ הגדול
יש הוכחות למפץ הגדול
אנונימית
שואל השאלה:
וגם אמרתי אם יש אלוקים איך הוא שונא נשים
וגם אמרתי אם יש אלוקים איך הוא שונא נשים
אנונימית
לבתולה יש ערך, כי זה אומר שהיא שמרה על עצמה. זה לא אומר ששי בעיה עם הגרושה, אבל במקרה כזה הגבר דיוע שהוא אל הראשון.
ולמה את חושבת שנשים אמורות להיות בכנסת? אפילו לגברים זה לא מקום טוב להיות בו. יש רבנים ששלחו אותם, כי מבחינתם זה מצב של חוסר ברירה - להציל את עולם התורה. אבל בלי זה - לא חושב שהיו שולחים אותם לשם.
ולמה את חושבת שנשים אמורות להיות בכנסת? אפילו לגברים זה לא מקום טוב להיות בו. יש רבנים ששלחו אותם, כי מבחינתם זה מצב של חוסר ברירה - להציל את עולם התורה. אבל בלי זה - לא חושב שהיו שולחים אותם לשם.
אם יש והחכות למפץ הגדול - זה לא מבטל את ההוכחות לאלוקים.
ואלוקים לא שונא נשים, הוא מייקר אותן, וקורא להן בתואר מכובד "בת מלך".
ואלוקים לא שונא נשים, הוא מייקר אותן, וקורא להן בתואר מכובד "בת מלך".
את מכירה אישה חרדית שרוצה ללכת לכנסת עם כל הלשון הרע ששם?
לא כתוב בשום מקום לאנוס אישה.
לא כתוב בשום מקום שאישה בטולה היא פחות טובה.
במקום לשאול כל הזמן "באיזה הקשר" תלמידי על היחס האמיתי לנשים ושלחתי לך מקורות. זה נקרא לסלף. כל הסרטון מסולף והוכחתי את זה למעלה.
תביאי לי בבקשה מקור אחד שכתוב שאלוהים שונא נשים, כי את מתבססת על סרטון שהופרך ושלחתי לך קישור עם הפרכות.
אגב, למפץ הגדול יש הוכחות, והוא כתוב גם במקורות שלנו. אולי המדע העתיק מהיהדות? כי היהדות ידעה את זה לפני.
לא כתוב בשום מקום לאנוס אישה.
לא כתוב בשום מקום שאישה בטולה היא פחות טובה.
במקום לשאול כל הזמן "באיזה הקשר" תלמידי על היחס האמיתי לנשים ושלחתי לך מקורות. זה נקרא לסלף. כל הסרטון מסולף והוכחתי את זה למעלה.
תביאי לי בבקשה מקור אחד שכתוב שאלוהים שונא נשים, כי את מתבססת על סרטון שהופרך ושלחתי לך קישור עם הפרכות.
אגב, למפץ הגדול יש הוכחות, והוא כתוב גם במקורות שלנו. אולי המדע העתיק מהיהדות? כי היהדות ידעה את זה לפני.
שואל השאלה:
בגמרא עצמה יש ציטוטים נגד נשים אישה כנוד מלא צואה וכדומה
בגמרא עצמה יש ציטוטים נגד נשים אישה כנוד מלא צואה וכדומה
אנונימית
זה לא נגד נשים, זה להסביר את הנס שהקב"ה גרם לאיש להימשך לאישה, לרמות ששי בגופה דברים דוחים. זה לא במטרה לפגוע באישה, עניין של מציאות. זה ההקשר המלא (הנס האלוקי).
^את ממשיכה עם אותו טיעון שוב ושוב ושוב למרות ששלחתי לך הפרכות למעלה. הסרטון הזה מסולף. אם היית נכנסת לקישור היית רואה שדווקא הציטוט שנתת הוא מחמאה לאישה. באים להגיד שלכל בן אדם (למשל אישה) יש צואה בגוף, ויש חומרים מסריחים ולמרות הכול אין רתיעה מהאישה. תכנסי לקישור תראי את האמת. המשפט הזה מעצים את האישה
שואל השאלה:
יש עוד בקיצר תתמודד עם המציאות
יש עוד בקיצר תתמודד עם המציאות
אנונימית
אין עוד, עובדה שאת לא נותנת. בקישור למעלה יש הפרכות להכול. תתמודדי עם המציאות - נשים הן בנות מלך לפי היהדות, זו עובדה.
שואל השאלה:
ואצל גברים זה בסדר למה שאישה גרושה הופכת לפחות בעניך אף אחד לא מפריך צפיתי בסרטון הזה אלף פעם הוא מביא ציטוטים מהנך לא מהרבנים
ואצל גברים זה בסדר למה שאישה גרושה הופכת לפחות בעניך אף אחד לא מפריך צפיתי בסרטון הזה אלף פעם הוא מביא ציטוטים מהנך לא מהרבנים
אנונימית
לא הבנתי, איך צפית בסרטון אם לא שלחתי סרטון אלא מאמר? אפילו לא לחצת על הקישור... הוא לא מביא מקורות מהרבנים? אבל הוא רב והוא מביא מהגמרא עשרות מקורות. ויש שם אוסף של רבנים.
"למה שאישה גרושה הופכת לפחות בעניך"
אפשר מקור בבקשה?
תקשיבי, אם את לא רוצה להאמין - אל תאמיני, אבל אל תפיצי שקרים באינטרנט. אף אחד לא מכריח אותך להאמין ורואים שאת כועסת על היהדות, למרות ששלחתי לך הפרכות את מתעלמת מזה לחלוטין. אין בעיה, אל תאמיני, הכול טוב.
"למה שאישה גרושה הופכת לפחות בעניך"
אפשר מקור בבקשה?
תקשיבי, אם את לא רוצה להאמין - אל תאמיני, אבל אל תפיצי שקרים באינטרנט. אף אחד לא מכריח אותך להאמין ורואים שאת כועסת על היהדות, למרות ששלחתי לך הפרכות את מתעלמת מזה לחלוטין. אין בעיה, אל תאמיני, הכול טוב.
אם גבר גרש אישה - כנראה שהוא מצא סיבה לכך באישה עצמה. מהיסבות הזאת לכהן אסור לשאת אישה.
את אומרת שהדברים שראית סרטון זה מהתנ"ך או לא בהתורה שבעל פה? אז אני אתן לך מהתרוה שבעל פה:
"לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו, שאין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם, אלא בשביל אשתו שנאמר (בראשית יב, טז) "ולאברם הטיב בעבורה", והיינו דאמר להו רבא לבני מחוזא: "אוקירו לנשייכו ,כי היכי דתתעתרו" (בבא מציעא נט ע"א).
"לעולם יאכל אדם וישתה פחות ממה שיש לו, וילבש ויתכסה במה שיש לו, ויכבד אשתו ובניו יותר ממה שיש לו שהן תלויין בו והוא תלוי במי שאמר והיה העולם" (חולין פד ע"ב).
שים לב שכן יש דרישה לכבד את אשה יותר ממה שיש לו. בניגוד להלביש את עצמו.
"ת"ר: האוהב את אשתו כגופו ,והמכבדה יותר מגופו ,והמדריך בניו ובנותיו בדרך ישרה והמשיאן סמוך לפירקן, - עליו הכתוב אומר (איוב ה, כד)" וידעת, כי שלום אהלך" (יבמות סב ע"ב).
זה נפסק להלכה:
"וכן ציוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יותר מגופו, ואוהבה כגופו; ואם יש לו ממון, מרבה בטובתה כפי הממון. ולא יטיל עליה אימה יתרה; ויהיה דיבורו עימה בנחת, ולא יהיה עצב ולא רוגז" (משנה תורה, הילכות אישות, פרק טו, הלכה יא).
את אומרת שהדברים שראית סרטון זה מהתנ"ך או לא בהתורה שבעל פה? אז אני אתן לך מהתרוה שבעל פה:
"לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו, שאין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם, אלא בשביל אשתו שנאמר (בראשית יב, טז) "ולאברם הטיב בעבורה", והיינו דאמר להו רבא לבני מחוזא: "אוקירו לנשייכו ,כי היכי דתתעתרו" (בבא מציעא נט ע"א).
"לעולם יאכל אדם וישתה פחות ממה שיש לו, וילבש ויתכסה במה שיש לו, ויכבד אשתו ובניו יותר ממה שיש לו שהן תלויין בו והוא תלוי במי שאמר והיה העולם" (חולין פד ע"ב).
שים לב שכן יש דרישה לכבד את אשה יותר ממה שיש לו. בניגוד להלביש את עצמו.
"ת"ר: האוהב את אשתו כגופו ,והמכבדה יותר מגופו ,והמדריך בניו ובנותיו בדרך ישרה והמשיאן סמוך לפירקן, - עליו הכתוב אומר (איוב ה, כד)" וידעת, כי שלום אהלך" (יבמות סב ע"ב).
זה נפסק להלכה:
"וכן ציוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יותר מגופו, ואוהבה כגופו; ואם יש לו ממון, מרבה בטובתה כפי הממון. ולא יטיל עליה אימה יתרה; ויהיה דיבורו עימה בנחת, ולא יהיה עצב ולא רוגז" (משנה תורה, הילכות אישות, פרק טו, הלכה יא).
דעתי ,
אני גם דתייה ומאוד שלימה עם המקום והדרך שלי ,אם את מספיק חזקה ומחוברת ,אין שום סיבה שיזיז לך מה שאומרים על חרדים/ דתיים...
אני גם דתייה ומאוד שלימה עם המקום והדרך שלי ,אם את מספיק חזקה ומחוברת ,אין שום סיבה שיזיז לך מה שאומרים על חרדים/ דתיים...
שואל השאלה:
אין נשים חרדיות בכנסת לא בכללי היחס מזויה
אין נשים חרדיות בכנסת לא בכללי היחס מזויה
אנונימית
שואל השאלה:
באיזה הקשר אישה לא בתולה היא פחות טובה באיזה הקשר מותר לאנוס נשים שיכורות
באיזה הקשר אישה לא בתולה היא פחות טובה באיזה הקשר מותר לאנוס נשים שיכורות
אנונימית
אז קחי הוכחות לאלוקים. נתחיל מזה שלעולם אמור להיות בורא, שהרי העולם לא יכל לברוא את עצמו לבד. זה כמו להגיד שהדיו נשפך על הנייר בצורה אקראית ויצא מזה מכתב בעל תוכן חכם. יש משהו יותר הזוי מזה? הרי בעולם יש הרבה סימני חכמה, מה שאומר מאחורי זה עומד מתכנן. הספר "חובות הלבבות" (שער הבחינה) יכול לעזור לבחון את את סימני חכמה.
בנוסף לכך, יש לנו הוכחות שמראות שרק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה, כי התורה לוקחת אחריות על הדברים אשר רק אלוקים יכול לקחת, ואם אותם דברים לא היו מתקיימים - העם היה מזהה שאותם דברים שהתורה לוקחת עליהם אחריות אינם מתקיימים, ולא היו מאמינים יותר בתורה, כי היו רואים שהכל נסתר.
אביא את ההוכחות הידועות ביותר והבסיסיות. הראשונה - זה עדות של עם שלם ששמע את קול במעמד של עם שלם עם מסמך מזמן האירוע שנכתב ונמסר לעם ע"י מי שכל עם ישראל שמעו את אלוקים מדבר עמו.
1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת הם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה
2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.
3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת הגמל, כי מעלה גרה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא, אלא גמל. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר, כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא, אלא חזיר. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים: מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).
5. יש עוד הוכחות. חשוב להדגיש שאנחנו לא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
בנוסף לכך, יש לנו הוכחות שמראות שרק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה, כי התורה לוקחת אחריות על הדברים אשר רק אלוקים יכול לקחת, ואם אותם דברים לא היו מתקיימים - העם היה מזהה שאותם דברים שהתורה לוקחת עליהם אחריות אינם מתקיימים, ולא היו מאמינים יותר בתורה, כי היו רואים שהכל נסתר.
אביא את ההוכחות הידועות ביותר והבסיסיות. הראשונה - זה עדות של עם שלם ששמע את קול במעמד של עם שלם עם מסמך מזמן האירוע שנכתב ונמסר לעם ע"י מי שכל עם ישראל שמעו את אלוקים מדבר עמו.
1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת הם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה
2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.
3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת הגמל, כי מעלה גרה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא, אלא גמל. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר, כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא, אלא חזיר. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים: מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).
5. יש עוד הוכחות. חשוב להדגיש שאנחנו לא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
שואל השאלה:
עזוב רבנים ליטרלי ציטויטים מהגמרא ואני אביא ישרפו דברי תורה ואל יגיעו לידי נשים לא קיצוני
עזוב רבנים ליטרלי ציטויטים מהגמרא ואני אביא ישרפו דברי תורה ואל יגיעו לידי נשים לא קיצוני
אנונימית
^אנונימית, את מבינה למה אני מבקש שתביאי לי מקורות? כי באותה משנה שאת הבאת עכשיו, ממש קצת למטה כתוב שאם האיש והאשה בבית השבי ואפשר לפדות רק אחד מהם פודים תחילה דוקא את האשה ולא את הגבר, למה לא הבאת את זה?
"האיש קודם לאשה להחיות ולהשיב אבדה, והאשה קודמת לאיש לכסות ולהוציאה מבית השבי."
(מסכת פרג ג' משנה ז').
יתר על כן, אם היית קוראת את הגמרא עד הסוף ולא מסלפת אותה, היית רואה משהו יפה:
"אכן, כך נאמר במשנה במסכת הוריות פרק ג, משנה ז "האיש קודם לאשה להחיות". בהמשכה של משנה נאמר שאם האיש והאשה בבית השבי ואפשר לפדות רק אחד מהם פודים תחילה דוקא את האשה, וכדי להבין את ההבדל בין שתי ההלכות נלך צעד אחד צעד, ואז בעזרת ה הדברים יהיו מיושבים על הלב ועל הנפש.
א. נקדים ונאמר שהחיים של כל אדם מישראל הם חיי נצח. תחילתם תחת כסא הכבוד, אחר כך יורדת הנשמה לעולם הזה - עולם העשייה - כדי להוסיף שלמות דרך המצוות, ואחרי שהיא מסיימת את תפקידה בעולם הזה היא עוברת לעולם הבא. עולם הבא עצמו כולל, לדעת המקובלים, שני שלבים: עולם הנשמות שבו הנשמה נפרדת מהגוף עד תחיית המתים, ולאחר מכן חוזרים הגוף והנשמה ומתאחדים לנצח. אם כן, העולם הזה הוא שלב - חשוב ואהוב מאוד - אבל יש לזכור שהוא רק שלב במערכת חיים שלמה. משמעות הדבר היא שגם האיש וגם האשה ימשיכו לחיות, השאלה היא באיזה שלב ובאיזה עולם (כמובן שבכך אין די לענות על השאלה, זו רק הקדמה חשובה שגם שמה את הדברים בפרופורציה נכונה).
ב. מהו תפקידו של השלב הנוכחי של החיים שלנו, בעולם הזה? על כך אומרת המשנה במסכת אבות "יפה שעה אחת של תשובה ומעשים טובים בעולם הזה מכל חיי העולם הבא", והרמח"ל האריך בענין מאוד (בספרים דעת תבונות ודרך ה) וקיצור דבריו הוא שדרך עשיית המצוות בעולם הזה מוסיפה הנשמה כח וחוזק בבואה לעולם הנצח. אחרי שמגיעים לשם אז "יפה שעה אחת של קורח רוח בעולם הבא מכל חיי העולם הזה". כל שלב ותפקידו הוא.
ג. את טעם ההלכה שהאיש קודם לאשה להחיות הסביר הרמב"ם, שהאיש מחוייב במצוות יותר מאשר האשה. וכאן יש להיזכר בדבריו המפורסמים של המהר"ל בספר דרך חיים, שהסיבה שהאשה פחות מחוייבת במצוות מהאיש היא שנשמתה מתוקנת יותר מלכתחילה, יש אצלה פחות מחיצות בין הגוף לנשמה.
המסקנה ההלכתית משלבים ב-ג היא, שאם שאין ברירה ומוכרחים להציל רק נפש אחת - מצילים את האיש, שקיום המצוות שלו בעולם הזה חשוב יותר לתיקונו מאשר מה שחשוב לאשה קיום המצוות שלה, שכאמור אצלה מלכתחילה הנשמה הינה מתוקנת יותר. ודאי שבכל מקרה מדובר כאן על מצב של חוסר ברירה, ואם אפשר חייבים אפילו לחלל שבת ויום כיפור בשביל להאריך את החיים אפילו ברגע אחד (ואת הסיבה לכך כתב רש"י ש"חביבה בעיניו נפש של ישראל", עד כדי שהצלתה דוחה את כל האיסורים בתורה חוץ משלש עבירות החמורות).
עוד נוסיף כי המשנה אומרת שיקול אחד בעניין, אך כשהדברים יורדים למעשה ודאי שיש לבדוק שיקולים נוספים. למשל, אם זו אשה שכל ישראל צריכים לה כמו דבורה הנביאה ודאי שזהו שיקול להעדיף את הצלתה.
וכיון שההלכה שהאיש קודם לאשה להחיות מבוססת על שיקול לגופו של ענין (ולא על העדפה עקרונית של האיש על פני האשה), אומרת המשנה לגבי הצלה מבית השבי שפדייתה של האשה קודמת, וגם הלכה זו מבוססת על שיקול לגופו של ענין, שלאשה יכול להיגרם קלקול בבית השבי הרבה יותר מאשר האיש.
וראי גם שיעור נרחב העוסק בהשקפת היהדות על איש, האשה וההבדלים ביניהם:
http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=8"
קרדיט לאתר ישיבה ואתר כיפה
https://www.kipa.co.il/%d7%a9%d7%90%d7%9c-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a8%d7%91/%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%90%d7%9d-%d7%90%d7%99%d7%a9-%d7%95%d7%90%d7%a9%d7%94-%d7%98%d7%95%d7%91%d7%a2%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%90%d7%99%d7%a9/
https://www.yeshiva.org.il/ask/52845
כדאי לעיין עוד הלאה ובהמשך, כי מפורש שם גם: מתני'. כהן קודם ללוי, לוי לישראל, ישראל לממזר, וממזר לנתין, ונתין לגר, וגר לעבד משוחרר. אימתי? בזמן שכולם שוים, אבל אם היה ממזר תלמיד חכם וכהן גדול עם הארץ - ממזר תלמיד חכם - קודם לכהן גדול עם הארץ. ע"כ.
זאת אומרת שגם בין הגברים יש הבדל גדול.
כוהן הוא לפני לוי, לוי לפני ישראל, וכן הלאה.
גם בממשלה נמצא ראש ממשלה, וסגן מתחתיו, ושרים למטה הימנו, וחברי כנסת מתחת שרים, ואף בצבא יש רמטכ"ל, טוראי, סמל, נגד וכו'.
גם בעולם יש בני אדם, בעלי חיים, אילנות ועצים, והרים וגבעות.
כל העולם עשוי על צורה היררכית.
(קרדיט להידברות)
"האיש קודם לאשה להחיות ולהשיב אבדה, והאשה קודמת לאיש לכסות ולהוציאה מבית השבי."
(מסכת פרג ג' משנה ז').
יתר על כן, אם היית קוראת את הגמרא עד הסוף ולא מסלפת אותה, היית רואה משהו יפה:
"אכן, כך נאמר במשנה במסכת הוריות פרק ג, משנה ז "האיש קודם לאשה להחיות". בהמשכה של משנה נאמר שאם האיש והאשה בבית השבי ואפשר לפדות רק אחד מהם פודים תחילה דוקא את האשה, וכדי להבין את ההבדל בין שתי ההלכות נלך צעד אחד צעד, ואז בעזרת ה הדברים יהיו מיושבים על הלב ועל הנפש.
א. נקדים ונאמר שהחיים של כל אדם מישראל הם חיי נצח. תחילתם תחת כסא הכבוד, אחר כך יורדת הנשמה לעולם הזה - עולם העשייה - כדי להוסיף שלמות דרך המצוות, ואחרי שהיא מסיימת את תפקידה בעולם הזה היא עוברת לעולם הבא. עולם הבא עצמו כולל, לדעת המקובלים, שני שלבים: עולם הנשמות שבו הנשמה נפרדת מהגוף עד תחיית המתים, ולאחר מכן חוזרים הגוף והנשמה ומתאחדים לנצח. אם כן, העולם הזה הוא שלב - חשוב ואהוב מאוד - אבל יש לזכור שהוא רק שלב במערכת חיים שלמה. משמעות הדבר היא שגם האיש וגם האשה ימשיכו לחיות, השאלה היא באיזה שלב ובאיזה עולם (כמובן שבכך אין די לענות על השאלה, זו רק הקדמה חשובה שגם שמה את הדברים בפרופורציה נכונה).
ב. מהו תפקידו של השלב הנוכחי של החיים שלנו, בעולם הזה? על כך אומרת המשנה במסכת אבות "יפה שעה אחת של תשובה ומעשים טובים בעולם הזה מכל חיי העולם הבא", והרמח"ל האריך בענין מאוד (בספרים דעת תבונות ודרך ה) וקיצור דבריו הוא שדרך עשיית המצוות בעולם הזה מוסיפה הנשמה כח וחוזק בבואה לעולם הנצח. אחרי שמגיעים לשם אז "יפה שעה אחת של קורח רוח בעולם הבא מכל חיי העולם הזה". כל שלב ותפקידו הוא.
ג. את טעם ההלכה שהאיש קודם לאשה להחיות הסביר הרמב"ם, שהאיש מחוייב במצוות יותר מאשר האשה. וכאן יש להיזכר בדבריו המפורסמים של המהר"ל בספר דרך חיים, שהסיבה שהאשה פחות מחוייבת במצוות מהאיש היא שנשמתה מתוקנת יותר מלכתחילה, יש אצלה פחות מחיצות בין הגוף לנשמה.
המסקנה ההלכתית משלבים ב-ג היא, שאם שאין ברירה ומוכרחים להציל רק נפש אחת - מצילים את האיש, שקיום המצוות שלו בעולם הזה חשוב יותר לתיקונו מאשר מה שחשוב לאשה קיום המצוות שלה, שכאמור אצלה מלכתחילה הנשמה הינה מתוקנת יותר. ודאי שבכל מקרה מדובר כאן על מצב של חוסר ברירה, ואם אפשר חייבים אפילו לחלל שבת ויום כיפור בשביל להאריך את החיים אפילו ברגע אחד (ואת הסיבה לכך כתב רש"י ש"חביבה בעיניו נפש של ישראל", עד כדי שהצלתה דוחה את כל האיסורים בתורה חוץ משלש עבירות החמורות).
עוד נוסיף כי המשנה אומרת שיקול אחד בעניין, אך כשהדברים יורדים למעשה ודאי שיש לבדוק שיקולים נוספים. למשל, אם זו אשה שכל ישראל צריכים לה כמו דבורה הנביאה ודאי שזהו שיקול להעדיף את הצלתה.
וכיון שההלכה שהאיש קודם לאשה להחיות מבוססת על שיקול לגופו של ענין (ולא על העדפה עקרונית של האיש על פני האשה), אומרת המשנה לגבי הצלה מבית השבי שפדייתה של האשה קודמת, וגם הלכה זו מבוססת על שיקול לגופו של ענין, שלאשה יכול להיגרם קלקול בבית השבי הרבה יותר מאשר האיש.
וראי גם שיעור נרחב העוסק בהשקפת היהדות על איש, האשה וההבדלים ביניהם:
http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=8"
קרדיט לאתר ישיבה ואתר כיפה
https://www.kipa.co.il/%d7%a9%d7%90%d7%9c-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a8%d7%91/%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%90%d7%9d-%d7%90%d7%99%d7%a9-%d7%95%d7%90%d7%a9%d7%94-%d7%98%d7%95%d7%91%d7%a2%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%90%d7%99%d7%a9/
https://www.yeshiva.org.il/ask/52845
כדאי לעיין עוד הלאה ובהמשך, כי מפורש שם גם: מתני'. כהן קודם ללוי, לוי לישראל, ישראל לממזר, וממזר לנתין, ונתין לגר, וגר לעבד משוחרר. אימתי? בזמן שכולם שוים, אבל אם היה ממזר תלמיד חכם וכהן גדול עם הארץ - ממזר תלמיד חכם - קודם לכהן גדול עם הארץ. ע"כ.
זאת אומרת שגם בין הגברים יש הבדל גדול.
כוהן הוא לפני לוי, לוי לפני ישראל, וכן הלאה.
גם בממשלה נמצא ראש ממשלה, וסגן מתחתיו, ושרים למטה הימנו, וחברי כנסת מתחת שרים, ואף בצבא יש רמטכ"ל, טוראי, סמל, נגד וכו'.
גם בעולם יש בני אדם, בעלי חיים, אילנות ועצים, והרים וגבעות.
כל העולם עשוי על צורה היררכית.
(קרדיט להידברות)
את חרדיה שלא יודעת אם אלוקיים קיים? איזו מין חרדיה זאת חח לא בקטע של להעליב או משהו חלילה אבל את מי את עובדת, למי את מתפללת, מי שומע אותך כשאת מתפללת, למי את מקדישה את רוב חייך אם זה כך.. נשמע מוזר, הרי חרדי אמיתי מזהים באהבת השם ואמונה שלמה ואף עיוורת בו, בקיצור לא נשמע שאת חרדית כי חרדית זה לא קוד לבוש זה לשמור תורה ומצוות ואמונה גדולה בבורא עולם. היחס לנשים מסריח איפה? ביהדות? כי אם את טוענת כך אז את ממש לא מכירה את הדת, היהדות הכי מכבדת נשים ולעולם לא תזלזל באישה. וזה שיש איזה רב כזה או אחר שאמר שטות כזאת או אחרת לא אומר שהדת דוגלת בזה יש דתיים שהשכל שלהם לא מאה בוא נגיד את זה ככה בעדינות.. הם לא מייצגים את הדת או את החברה החרדית. אישה בדת היא אישה יפה אצילית ומכובדת והגבר עושה המון למענה כמו שהיא עושה למענו- אין אפליה או מין אחד מעל השני ואלה שיגידו שיש הם שקרנים! כי זה פשוט לא ככה! וסתם יש אנשים משועממים שרוצים להוציא את הדת רע, צריך להיכנס בכוחות עצמך לתוך הדת ולחיות אותה אתה בעצמך כדי להבין כמה הדת יפה מבפנים, מבחוץ היא באמת נראת לא משהו אבל מבפנים היא וואו אחד גדול! בכל מקרה העניינים שלך לא יפגשו בהשם כמו שכולנו לא פגשנו אותו אנחנו מרגישים אותו בצורה שאי אפשר להסביר כי מצד אחד זאת הרגשה מצד שני זאת הרגשה של הוכחה שהוא קיים זאת אומרת אי אפשר לראות אותו אבל אני בטוחה בקיומו כמו שאני בטוחה בכך שקוראים לי אביטל! ברמה הזאת ואפילו יותר.. אם אינך מרגישה וחשה את בורא עולם את כניראה לעולם לא תהאבי ולא תביני את הדת.
שואל השאלה:
לא משנה מה תגידו ביהדות אישה נספחת לגבר העולם סביב גברים צריך להתלבש צנוע שגברים לא יכשלו בנו ושחלילה לא נתלונן שאתם אונסים נשים ושתכבדו אותנו כי כל כבודה בת מלך פנימה אתה בסמינר חרדי אותך ליטרלי מלמדים להיות כנועה לגבר לא ועוד אישור הרמבם אישר להרביץ לאישה "אבל רק עם שוט "
לא משנה מה תגידו ביהדות אישה נספחת לגבר העולם סביב גברים צריך להתלבש צנוע שגברים לא יכשלו בנו ושחלילה לא נתלונן שאתם אונסים נשים ושתכבדו אותנו כי כל כבודה בת מלך פנימה אתה בסמינר חרדי אותך ליטרלי מלמדים להיות כנועה לגבר לא ועוד אישור הרמבם אישר להרביץ לאישה "אבל רק עם שוט "
אנונימית
^נטל ההוכחה על טוען הטענה, יש לך הוכחה לדברייך?
ולא, אני לא בסמינר, סמינר זה רק לבנות.
ולא, אני לא בסמינר, סמינר זה רק לבנות.
שואל השאלה:
אני יודעת שסימנר זה רק לבנות אנ בסימנר ישיבה זה לבנים ושים לב לשאלה שלי אולי תבין ואנחנו קלות דעת
אני יודעת שסימנר זה רק לבנות אנ בסימנר ישיבה זה לבנים ושים לב לשאלה שלי אולי תבין ואנחנו קלות דעת
אנונימית
קודם כל תשמרי בבקשה על שיח מכבד. ההלכה היהודית אומרת עליכן רק דברים טובים ואפילו לא משהו אחד רע עליכן. אם את רוצה להאמין שאת משהו אחר ממה שכתוב, את יכולה, בחירה שלך. אם את לא רוצה להאמין, אל תאמיני. אבל בבקשה לא להפיץ שקרים.
שואל השאלה:
אני לא מפיצה שקרים נשים עגונות מה אתן למה אתם לא צריכים לבקש מאיתנו אישור בקיצור הכל סובב סביבכם אתם יכולים להלבש איך שאתם רוצים אנחנו לא אפילוו לשיר אסור לנו אל תגיד לי שזה כבוד כי הם הדת שלנו מעלימה אותנו כדי להרגיע את היצרים שלכם אז זאת דת פחדני ואני לא רוצה להיות בה מה שעוד עם אתה לא מכבד נשים שהן בלבוש חשוף אתה לא מכבד נשים בכלל בוף פסוק אין על מה להתווכח
אני לא מפיצה שקרים נשים עגונות מה אתן למה אתם לא צריכים לבקש מאיתנו אישור בקיצור הכל סובב סביבכם אתם יכולים להלבש איך שאתם רוצים אנחנו לא אפילוו לשיר אסור לנו אל תגיד לי שזה כבוד כי הם הדת שלנו מעלימה אותנו כדי להרגיע את היצרים שלכם אז זאת דת פחדני ואני לא רוצה להיות בה מה שעוד עם אתה לא מכבד נשים שהן בלבוש חשוף אתה לא מכבד נשים בכלל בוף פסוק אין על מה להתווכח
אנונימית
שואל השאלה:
סליחה שלא שמרתי על שיח מכבד אבל היית חייב להבין
סליחה שלא שמרתי על שיח מכבד אבל היית חייב להבין
אנונימית
אני כבר הוכחתי שהסרטון שקרי, למה את לא מתייחסת לטענות שלי? אני ממש אשמח לדעת מה את חושבת על זה.
אנחנו לא יכולים להתלבש איך שבא לנו, תגידי זה נראה לך לגיטימי שגבר יראה שמים יסתובב רק עם תחתונים ברחוב? או עם גופייה? או עם מכנס קצר? בדיוק כמו שלכן יש הלכות, גם לנו.
אסור לכן לשיר? . את מוזמנת לשיר בבית חופשי. חוץ מזה, איסור שירת נשים מתייחס רק אם אנחנו מכירים את האישה.
תוכיחי שאני לא מכבד? את מכירה אותי בכלל שאת מדברת ככה? כדאי שתחזרי על הלכות לשון הרע (בדגש על הוצאת שם רע) ותעבדי על מצוות בן אדם לחברו.
אין לך הוכחה אחת לדברייך. זה שאת נמצאת בסמינר שלא מתאים לך, לא אומר שזה נכון מה שאת טוענת. זה שאת ראית סרטון של נוצרים לא אומר שהם צודקים.
למה שאלת את השאלה הזו בכלל? נראה שאת כבר החלטת לבד שאת לא מאמינה, ואת לא מוכנה לשמוע משהו שלא בצד שלך, זה בסדר, תעשי מה שבא לך, אבל בבקשה לא להפיץ שקרים באינטרנט.
אנחנו לא יכולים להתלבש איך שבא לנו, תגידי זה נראה לך לגיטימי שגבר יראה שמים יסתובב רק עם תחתונים ברחוב? או עם גופייה? או עם מכנס קצר? בדיוק כמו שלכן יש הלכות, גם לנו.
אסור לכן לשיר? . את מוזמנת לשיר בבית חופשי. חוץ מזה, איסור שירת נשים מתייחס רק אם אנחנו מכירים את האישה.
תוכיחי שאני לא מכבד? את מכירה אותי בכלל שאת מדברת ככה? כדאי שתחזרי על הלכות לשון הרע (בדגש על הוצאת שם רע) ותעבדי על מצוות בן אדם לחברו.
אין לך הוכחה אחת לדברייך. זה שאת נמצאת בסמינר שלא מתאים לך, לא אומר שזה נכון מה שאת טוענת. זה שאת ראית סרטון של נוצרים לא אומר שהם צודקים.
למה שאלת את השאלה הזו בכלל? נראה שאת כבר החלטת לבד שאת לא מאמינה, ואת לא מוכנה לשמוע משהו שלא בצד שלך, זה בסדר, תעשי מה שבא לך, אבל בבקשה לא להפיץ שקרים באינטרנט.
שואל השאלה:
ומי מנקה את הבית
ומי מנקה את הבית
אנונימית
שואל השאלה:
אני בת 17 יבול שישי ואתה יכול לראות בעצמך ציטויטים יש הלכה שגבר ואישה טבעו בים להציל את הגבר
אני בת 17 יבול שישי ואתה יכול לראות בעצמך ציטויטים יש הלכה שגבר ואישה טבעו בים להציל את הגבר
אנונימית
שואל השאלה:
זה לא יזה רב או שניים זה רבנים מפורסמים מרצים מפורסמים אז אל תתכחשו
זה לא יזה רב או שניים זה רבנים מפורסמים מרצים מפורסמים אז אל תתכחשו
אנונימית
צריך להציל את הגבר קודם כי הוא מצווה על יותר מצוות, לא עניין ש לשנאה לנשים.
ויש עומק בדברים שאל יסמרו לדיי נשים (דברי תורה). הן מוציאות את הדברים מהקשרם (מקוצר דעתן), ופוגמות בה, את עצמך דוגמא טבוה לכך, שהרי את פוגמת בתורה בגלל קוצר דעתך.
ויש עומק בדברים שאל יסמרו לדיי נשים (דברי תורה). הן מוציאות את הדברים מהקשרם (מקוצר דעתן), ופוגמות בה, את עצמך דוגמא טבוה לכך, שהרי את פוגמת בתורה בגלל קוצר דעתך.
שואל השאלה:
מה הקשר לכם מותר להתלבש קצר
מה הקשר לכם מותר להתלבש קצר
אנונימית
שואל השאלה:
טוב ליטרלי אין לי כוח השיח רדוד
טוב ליטרלי אין לי כוח השיח רדוד
אנונימית
שואל השאלה:
טוב אז אצלנו כל המשפחה כל הסביבה המורחבת הנשים מנקות לא יודעת אם אתה חרדי בכל
טוב אז אצלנו כל המשפחה כל הסביבה המורחבת הנשים מנקות לא יודעת אם אתה חרדי בכל
אנונימית
שואל השאלה:
כן הכנעה לבעל בן כמה אתה שאתה מדבר ככה 14
כן הכנעה לבעל בן כמה אתה שאתה מדבר ככה 14
אנונימית
שואל השאלה:
לפי ההלכה אישה צריכה להביא תמשכורת לבעלה
לפי ההלכה אישה צריכה להביא תמשכורת לבעלה
אנונימית
אנונימית, אני לא חרדי, זו הייתה העצה שלי מההתחלה. ההלכה היהודית רלוונטית גם לדתיים וגם לחרדים. בגלל זה אני אומר שהשקפת העולם החרדית אולי לא מתאימה לך, מציע לבדוק מקום דתי או ללמוד אמונה. אין הלכות לדתיים והלכות לחרדים. יש הלכות לכולם, כן יש מחלוקת לגבי נושאים כאלו ואחרים.
איפה כתוב בהלכה שהאישה צריכה להביא את המשכורות לבעלה? על פי רוב, יש לבני זוג חשבון בנק משותף.
איפה כתוב בהלכה שהאישה צריכה להביא את המשכורות לבעלה? על פי רוב, יש לבני זוג חשבון בנק משותף.
שואל השאלה:
^^ אז מה אתה מציע לי לעשות
^^ אז מה אתה מציע לי לעשות
אנונימית
^^אני אמרתי את זה בהתחלה ואני אחזור על זה טיפה יותר בהרחבה. היהדות שלנו לא מכילה ציטוט נגד נשים.
עכשיו אני מבין שאולי את מגיעה ממקום קיצוני יותר וסגור יותר, אבל את צריכה לזכור שלא כל היהדות ככה. אני מבין שאת נמצאת בסמינר חרדי לפי מה שאני מבין הוא קצת יותר נוקשה, אבל זה לא משקף את כל העולם החרדי או הדתי.
הרב קוק כבר אמר על הדור שלנו שהוא לא דור רגיל למשל:
"דורנו, הוא דור נפלא, דור שכולו תמהון. קשה מאוד למצוא לו דוגמה בכל דברי ימינו. הוא מורכב מהפכים שונים, חושך ואור משמשים בו בערבוביה. הוא שפל וירוד, גם רם ונישא; הוא כולו חייב גם כולו זכאי. אנחנו חייבים לעמוד על אופיו למען נוכל לצאת לעזרתו" (עקבי הצאן, עמוד קח)"
וכן גם במאמר הדור, אורות התשובה ועוד. אנחנו דור של אהבה ולא של יראה וזה מה שחסר לך.
אז מה שאני מציע לך זה ללמוד אמונה לפני שתחליטי מה את עושה. אני מציע לך אפילו למצוא זרם שיתאים לך בתוך החברה החרדית או ללכת למקום דתי כי נראה שנוקשות לא מתאימה לך כרגע וזה בסדר.
גם אני לא אסתדר במאה שערים, אבל במודיעין עילית אולי אסתדר, רק שזו פחות ההשקפה שלי. אולי תלכי למקום פחות נוקשה ותלמידי אמונה. אני מניח שנמנעו ללמד אותך את זה, אבל זה חשוב. לא כל הזרמים החרדים מודעים לחשיבות לזה. בתור אחת שנחשפה לעולם המערבי בואי נגיד ככה, הפתרון זה ללמוד אמונה. אין טעם שתסבלי במקום שלא עושה לך טוב אם הוא נוקשה מידי עבורך ורק מחליש אותך, זה לא חייב להיות ככה.
עכשיו אני מבין שאולי את מגיעה ממקום קיצוני יותר וסגור יותר, אבל את צריכה לזכור שלא כל היהדות ככה. אני מבין שאת נמצאת בסמינר חרדי לפי מה שאני מבין הוא קצת יותר נוקשה, אבל זה לא משקף את כל העולם החרדי או הדתי.
הרב קוק כבר אמר על הדור שלנו שהוא לא דור רגיל למשל:
"דורנו, הוא דור נפלא, דור שכולו תמהון. קשה מאוד למצוא לו דוגמה בכל דברי ימינו. הוא מורכב מהפכים שונים, חושך ואור משמשים בו בערבוביה. הוא שפל וירוד, גם רם ונישא; הוא כולו חייב גם כולו זכאי. אנחנו חייבים לעמוד על אופיו למען נוכל לצאת לעזרתו" (עקבי הצאן, עמוד קח)"
וכן גם במאמר הדור, אורות התשובה ועוד. אנחנו דור של אהבה ולא של יראה וזה מה שחסר לך.
אז מה שאני מציע לך זה ללמוד אמונה לפני שתחליטי מה את עושה. אני מציע לך אפילו למצוא זרם שיתאים לך בתוך החברה החרדית או ללכת למקום דתי כי נראה שנוקשות לא מתאימה לך כרגע וזה בסדר.
גם אני לא אסתדר במאה שערים, אבל במודיעין עילית אולי אסתדר, רק שזו פחות ההשקפה שלי. אולי תלכי למקום פחות נוקשה ותלמידי אמונה. אני מניח שנמנעו ללמד אותך את זה, אבל זה חשוב. לא כל הזרמים החרדים מודעים לחשיבות לזה. בתור אחת שנחשפה לעולם המערבי בואי נגיד ככה, הפתרון זה ללמוד אמונה. אין טעם שתסבלי במקום שלא עושה לך טוב אם הוא נוקשה מידי עבורך ורק מחליש אותך, זה לא חייב להיות ככה.
שואל השאלה:
היעדת חברה שלי עפה מהסמינר כי יש לה רשיון
היעדת חברה שלי עפה מהסמינר כי יש לה רשיון
אנונימית
^^וואלה אני מנקה איפה שאני לומד, כל שישי, את כל המתחמים (כל פעם משהו אחר) ואת החדר, אין לנו. מנקות.
יתר על כן, שאני בבית, אני עוזר לנקות. ככה ראיתי גם את חברים שלי ואת האבות שלהם.
אין הלכה לגבי ניקיון הבית.
אז מה שמותר לנו להתלבש קצר, אנחנו לא יכולים ללכת איך שבא לנו. אגב גם ההלכה אומרת שהרבה יותר מכבד לא ללבוש קצר, גם גברים.
מבין שהעיפו את חברה שלך בגלל סיבה מוגזמת כזו, אבל אין הלכה על זה. יש לי מלא חברים עם רישיון שלא העיפו אותם. בגלל זה הצעתי לך לבדוק מקום דתי, כי את כנראה באה ממקום קיצוני יותר.
יתר על כן, שאני בבית, אני עוזר לנקות. ככה ראיתי גם את חברים שלי ואת האבות שלהם.
אין הלכה לגבי ניקיון הבית.
אז מה שמותר לנו להתלבש קצר, אנחנו לא יכולים ללכת איך שבא לנו. אגב גם ההלכה אומרת שהרבה יותר מכבד לא ללבוש קצר, גם גברים.
מבין שהעיפו את חברה שלך בגלל סיבה מוגזמת כזו, אבל אין הלכה על זה. יש לי מלא חברים עם רישיון שלא העיפו אותם. בגלל זה הצעתי לך לבדוק מקום דתי, כי את כנראה באה ממקום קיצוני יותר.
שואל השאלה:
אבל אני לא יהיה שמחה כי בא לי בא לי לעשות חורים באוזניים לפזר תשיער ללכצ עם שורט לצבוע תשיער וכדומה למה הרבנים קבעו הלכות צניעות
אבל אני לא יהיה שמחה כי בא לי בא לי לעשות חורים באוזניים לפזר תשיער ללכצ עם שורט לצבוע תשיער וכדומה למה הרבנים קבעו הלכות צניעות
אנונימית
כי משהו שהוא חשוב - מכסים אותו.
למה לאמץ רעיונות זרות, כמו פמניזם שזתא יצירה אנושית לכל דבר, ולכן היא לא מושלמת?
למה לאמץ רעיונות זרות, כמו פמניזם שזתא יצירה אנושית לכל דבר, ולכן היא לא מושלמת?
שואל השאלה:
זה לא קשור חשוב לא חשוב באמת שאני מכבדת כל אישה לא משנה מה המא לובשת ויש גם נשים שלא מכבדות את זה אתה בחיים לא תבין שזה קש ה שמטרידים אותך בכל מצב
זה לא קשור חשוב לא חשוב באמת שאני מכבדת כל אישה לא משנה מה המא לובשת ויש גם נשים שלא מכבדות את זה אתה בחיים לא תבין שזה קש ה שמטרידים אותך בכל מצב
אנונימית
^ כי זה כבוד של בת מלך להיות צנועה. שרה אמנו אל היית כזאת?
שואל השאלה:
וואו תודב רבה באמת שמחה לשמוע
וואו תודב רבה באמת שמחה לשמוע
אנונימית
דת שהכתבים שלה נכתבו לפני אלפי שנים מיזוגנית? לא יאמן!
ועכשיו ברצינות, יש חלקים ביהדות שבהן יש כבוד מסוים לנשים, אבל בעיקר מתייחסים אליהן כנחותות יותר מהגבר, ולפעמים כחפץ
אפשר לנסות לתרץ את זה או לעשות צרי פיקינג למקורות שנראים טוב אבל בתכלס? יש מקורות שמזלזלים בנשים, זאת עובדה לדעתי ואין למה לנסות לתרץ את זה
ועכשיו ברצינות, יש חלקים ביהדות שבהן יש כבוד מסוים לנשים, אבל בעיקר מתייחסים אליהן כנחותות יותר מהגבר, ולפעמים כחפץ
אפשר לנסות לתרץ את זה או לעשות צרי פיקינג למקורות שנראים טוב אבל בתכלס? יש מקורות שמזלזלים בנשים, זאת עובדה לדעתי ואין למה לנסות לתרץ את זה
שואל השאלה:
אתה מאמין
אתה מאמין
אנונימית
אני? לא, אתאיסט
אבל בכללי כמו שראיתי שהמליצו לך, תבדקי את הזרם הדתי לאומי, תראי מה את חושבת עליו
אבל בעיקרון הכתבים אותם כתבים
אבל בכללי כמו שראיתי שהמליצו לך, תבדקי את הזרם הדתי לאומי, תראי מה את חושבת עליו
אבל בעיקרון הכתבים אותם כתבים
שואל השאלה:
כן אבל למה למה אישה שלובשת שורט פחות מכובדת בענייך וגבר זה בסדר
זה פשוט תפיסה מעוותת שחייב להיפטר ממנה וזה מה זהפמיניזם רוצה
כן אבל למה למה אישה שלובשת שורט פחות מכובדת בענייך וגבר זה בסדר
זה פשוט תפיסה מעוותת שחייב להיפטר ממנה וזה מה זהפמיניזם רוצה
אנונימית
למה שלא תהיי שמחה?
זו בדיוק הנקודה שלי ושל הרב קוק. את שואלת שאלות יפות אבל אי אפשר ללמוד הכול כאן, אני שולח קישור עם מידע על זה. אם תלמדי אמונה את כנראה תהני כי את תביני את החשיבות של זה. אני כל כך מבין אותך ויודע למה את מתנהגת ככה, זה קשה להיות במקום כל כך שמרני.
זו בדיוק הנקודה שלי ושל הרב קוק. את שואלת שאלות יפות אבל אי אפשר ללמוד הכול כאן, אני שולח קישור עם מידע על זה. אם תלמדי אמונה את כנראה תהני כי את תביני את החשיבות של זה. אני כל כך מבין אותך ויודע למה את מתנהגת ככה, זה קשה להיות במקום כל כך שמרני.
אני כן מבין.
מה הבעיה לכבד? זה לא סותר, את צודקת.
מה הבעיה לכבד? זה לא סותר, את צודקת.