8 תשובות
לאו דווקא, יש כאלו שלא מאמינים בכלל.
אנשים שלא ממהרים להגדיר את עצמם יבדילו.

אנשים אשר לא יודעים, סתם אוהבים הגדרות.
כי הרבה פעמים אנשים לא יודעים שיש לזה הגדרה נפרדת.
כמו שיש רבים שטוענים שאגנסוטי זה סך הכל סוג של אתאיסט.
כי יש כאלה שלא יודעים את ההגדרה האמיתית לאתאיסט.ת
הם לא יודעים מה ההגדרה של אגנוסטיקן. וזה שני דברים שלא סותרים אחד את השני.

תאיסט = מאמין.
א-תאיסט = לא מאמין.
אין כאן עניין של וודאות, אלא אמונה.

גנוסטיקן (בהקשר הזה) = אדם שחושב שאפשר לדעת 100% קיום או חוסר קיום של אלוקים
א-גנוסטיקן = אדם שאומר שאי אפשר להוכיח קיום או חוסר קיום של אלוקים.

אז יכול להיות אתאיסט אגנוסטי וגם תאיסט אגנוסטי.
גנוסטיקנים קצת יותר נדירים, ואני לא חושב שיש הרבה אתאיסטים כאלה. יהודים, אני לדוגמה תאיסט גנוסטי, אני יודע בוודאות שיש אלוקים וחושב שזה ניתן להוכחה.

*אם מישהו מצא טעות בהגדרות, אשמח שיתקן אותי, זה נושא שפחות העמקתי בו.
הממ, אני קורא לעצמי אתאיסט כי למרות שההגדרה שלי ליחס בין אמונה ומדע הן אגנוסטיות(כלומר בעיניי אי אפשר לדעת אם ישות עליונה קיימת או לא וזה קצת דומה לחתול של שרודינגר, עד שאתה לא מגיע לאיפה שהוא 'נמצא' אתה לא יודע אם החתול חי או מת) אני בוחר להסתכל על העולם בצורה גנוסטית שאומרת שאין ישות כזו וזהו.
אנונימי
^^ לדעתי הפירושים נכונים.
ואוו כשניסיתי לחפש היה קשה להבין את ההסברים באינטרנט אבל הסברת ממש טוב
אני יודע שאין אלוהים. אני אתאיסט מוחלט
שואל השאלה:
חחח אין כזה דבר יודע שאין אם אלוהים הוא משהו מחוץ למחשבה שלנו ככה שאין בכך ידיעה או אי ידיעה