20 תשובות
כן
לדעתי אי אפשר להסתכל על ספר שממנו בניתם אותיות ומילים ולהגיד שזה מה שכתוב שם אז זה הגיוני
לדעתי אי אפשר להסתכל על ספר שממנו בניתם אותיות ומילים ולהגיד שזה מה שכתוב שם אז זה הגיוני
כן זה מה שאני אומרת לאבא שלי
אנונימית
כן
אנונימית
המאמינים טוענים שהיו עדים בהר סיני ולכן זה שונה, הם משווים את זה לאירוע כמו נניח קיומה של העיר רומא שבה התחילה האימפריה הרומית.
זה.. אהמ קצת שונה.. ואני לא בטוח איך אפשר אם בכלל להפריך את זה, זו אמונה בסופו של דבר. ואני אתאיסט.
זה.. אהמ קצת שונה.. ואני לא בטוח איך אפשר אם בכלל להפריך את זה, זו אמונה בסופו של דבר. ואני אתאיסט.
אנונימי
שמעי את יכולה לטעון אף אחד לא מבטיח שהוא יקח את הטענה הזו ספציפית ברצינות
ההבדל שהתנ"ך לקוח אחריות על הדברים שרק אלוקים יכול לקחת.
לעם ישראל יש מסורת שתורה ניתנה לנו בשעה כל עם ישראל שמע את קולו של אלוקים.
זה מה דיוע לנו, לא עמו ספר "עמי ותמי", שידוע שסיפורי ילדים, ואף אחד לא מעיבר עליו מסורת לבנים כאמת גמורה.
למה את חשובת שאנחנו מאמינים בשרשת של קבלת התרוה בממעד של כל העם אמל הר סיני - אם לא שזה קרה באמת?
לעם ישראל יש מסורת שתורה ניתנה לנו בשעה כל עם ישראל שמע את קולו של אלוקים.
זה מה דיוע לנו, לא עמו ספר "עמי ותמי", שידוע שסיפורי ילדים, ואף אחד לא מעיבר עליו מסורת לבנים כאמת גמורה.
למה את חשובת שאנחנו מאמינים בשרשת של קבלת התרוה בממעד של כל העם אמל הר סיני - אם לא שזה קרה באמת?
אמרו את זה איפה שאני שאלתי, וכן תגידי את זה למאמינים הם ישתגעו.
שואל השאלה:
עמי ותמי זה אגדת עם באותה מידה שהסיפור על האיששחי בתוך דג למשך כמה ימים זו אגדת עם
עמי ותמי זה אגדת עם באותה מידה שהסיפור על האיששחי בתוך דג למשך כמה ימים זו אגדת עם
בתנ"ך יש נבואות חד משמעיות וישירות, שהרבה אנשים הכירו ותועדו לפני שהן התגשמו.
*אף אחד* בעולם לא יכל לנבא את חזרת עם ישראל, ולא זה שלא נהיה אף פעם שווים לגויים להרבה זמן, ונשאר ממש קצת אנשים (13 מיליון זה קצת) למשך 2000 שנה.
את עמי ותמי יש תיעוד מי כתב ודמיין את הסיפור.
סיפורי התנ"ך מוכחים מזה שאותו אדם שאמר אמת בנבואות, לא ישקר גם כאן. או, בגלל שהם תועדו (יציאת מצרים הוכחה מזמן, וכך גם דוד ושלמה)
*אף אחד* בעולם לא יכל לנבא את חזרת עם ישראל, ולא זה שלא נהיה אף פעם שווים לגויים להרבה זמן, ונשאר ממש קצת אנשים (13 מיליון זה קצת) למשך 2000 שנה.
את עמי ותמי יש תיעוד מי כתב ודמיין את הסיפור.
סיפורי התנ"ך מוכחים מזה שאותו אדם שאמר אמת בנבואות, לא ישקר גם כאן. או, בגלל שהם תועדו (יציאת מצרים הוכחה מזמן, וכך גם דוד ושלמה)
התנך אמר שכל דג שיש לו קשקשים יש לו גם סנפירים לפני 3000 אלף שנים היום עם כל המדע שקיים לא מצאו דג אחד שסותר את זה
בגמרא חישבו לפני 2000 שנה את מספר הכוכבים הכולל ביקום ולפני 10 שנים נאס"א הביאו את אותו מספר בדיוק של 99.99996 אותו מספר!
חז"ל חישבו לפי התורה את מולד הירח שהוא 29.53059 ובאתר נאס"א זה 29.530589
פחות מחצי שנייה הפרש
התנ"ך ציווה למול את הילד ביום השמיני.על פי בדיקות רפואיות היום שבו הדם נקרש בצורה הטובה ביותר(במהלך כל החיים) הוא היום השמיני
בתלמוד חישבו את משך הריונה של נחש כ7 שנים
הזאולוגים גיחכו על דבריהם עד שד"ר וויליאם ארנסט מגונוסון ציין במחקרו כי נקבת נחש שהוחזקה בבידוד למעלה משבע שנים מתה ובתוך גופה נמצא ולד
התנך הוא הראשון שאמר שהיקף המעגל ביחס לקוטרו הוא 3 ושביעית בערך(מה שנודע כיום כפאי שהוא מספר אינסופי)
בספר הזוהר רשום שלחומר יש 4 מצבי צבירה נוזל מוצק גז ופלאזמה (מדובר בתקופה שבה האמינו כי כל חומר הוא קיים בפני עצמו ואין קשר בינו לבין חומרים אחרים) ואז הגדיל לעשות ספר הזוהר ואמר שלא כל חומר בעולם מורכב ממצבים שונים אלא של חומר מורכב מאטומים(קרא לאטומים אור)
התנ"ך הוא הראשון שאמר שתאומים מורכבים מתא זרע אחד ומביצית אחת ולא כמו שאמונה הרווחת הייתה שתאומים הם מורכבים ממספר תאים רק במחקרים עדכניים גילו שאכן התנ"ך היה הראשון לגלות את הדברים האלו
גם אדם הכי טיפש חייב להודות שאין דרך אחרת לדעת את כל זהמלבד מי שיצר הכל ומכיר את יצירתו (דרך אגב יש עוד מאות הוכחות אם תרצו תפנו אליי ותקבלו)
עריכה: נ"ב
גועל נפש מה שהולך פה אם אתם לא מאמינים במשהו אל תשוו מי שכן מאמינים בו למי שמאמין בסיפורי מעשיות פשוט תאמינו ותשתקו חייה ותן לחיות אף אחד לא מזלזל בכם אז אל תזלזלו בנו
בגמרא חישבו לפני 2000 שנה את מספר הכוכבים הכולל ביקום ולפני 10 שנים נאס"א הביאו את אותו מספר בדיוק של 99.99996 אותו מספר!
חז"ל חישבו לפי התורה את מולד הירח שהוא 29.53059 ובאתר נאס"א זה 29.530589
פחות מחצי שנייה הפרש
התנ"ך ציווה למול את הילד ביום השמיני.על פי בדיקות רפואיות היום שבו הדם נקרש בצורה הטובה ביותר(במהלך כל החיים) הוא היום השמיני
בתלמוד חישבו את משך הריונה של נחש כ7 שנים
הזאולוגים גיחכו על דבריהם עד שד"ר וויליאם ארנסט מגונוסון ציין במחקרו כי נקבת נחש שהוחזקה בבידוד למעלה משבע שנים מתה ובתוך גופה נמצא ולד
התנך הוא הראשון שאמר שהיקף המעגל ביחס לקוטרו הוא 3 ושביעית בערך(מה שנודע כיום כפאי שהוא מספר אינסופי)
בספר הזוהר רשום שלחומר יש 4 מצבי צבירה נוזל מוצק גז ופלאזמה (מדובר בתקופה שבה האמינו כי כל חומר הוא קיים בפני עצמו ואין קשר בינו לבין חומרים אחרים) ואז הגדיל לעשות ספר הזוהר ואמר שלא כל חומר בעולם מורכב ממצבים שונים אלא של חומר מורכב מאטומים(קרא לאטומים אור)
התנ"ך הוא הראשון שאמר שתאומים מורכבים מתא זרע אחד ומביצית אחת ולא כמו שאמונה הרווחת הייתה שתאומים הם מורכבים ממספר תאים רק במחקרים עדכניים גילו שאכן התנ"ך היה הראשון לגלות את הדברים האלו
גם אדם הכי טיפש חייב להודות שאין דרך אחרת לדעת את כל זהמלבד מי שיצר הכל ומכיר את יצירתו (דרך אגב יש עוד מאות הוכחות אם תרצו תפנו אליי ותקבלו)
עריכה: נ"ב
גועל נפש מה שהולך פה אם אתם לא מאמינים במשהו אל תשוו מי שכן מאמינים בו למי שמאמין בסיפורי מעשיות פשוט תאמינו ותשתקו חייה ותן לחיות אף אחד לא מזלזל בכם אז אל תזלזלו בנו
מי שנתן דייסלייק אני אשמח שתסביר למה את/ה האדם הכל כך משכיל נותן דייסלייק להוכחות מפורשות הרי אתה מאמין רק בדברים מוכחים לא? שמח שאת/ה אובייקטיבי ולא צבוע(ציניות)
צודקת לגמרי. זוהי אמונה ואפשר להאמין במה שרוצים.
שלום רב, אדון החליל.
אין שום פקפוק או ערעור על העובדה שהתנך הציג ממצאים מדעיים רבים על פני מגוון ספריו. כמו שציינת, הממצאים שהוצגו 2000 שנה לפני חוקרים ומדענים נמצאו כנכונים ואמיתיים.
יחד עם זאת, בחרת להציג מגוון מצומצם יחסית של פרטי מידע, זאת ביחס לכמויות הספרים שנכללים באוסף התנך וכן הספרים החיצוניים.
באותה המידה שניתן למצוא הוכחות לאמת בתנך, ניתן לעשות זאת על כל ספר אגדה אחר.
לדוגמה: רבנים מצאו ציטוט שמנבא את הקורונה בתנך, ובו מצויינות המילים "קוראו נא". מצד האתאיסטים לא חיכתה התגובה.
בספר השישי באוסף ספרי הארי פוטר, בעמוד 350, מופיע הציטוט "וכעת אבקש שכל אחד מכם יעמוד כך שיהיה לפניו שטח ריק של שני מטרים לפחות".
(לא מאמינים, מוזמנים לבדוק אותי)
באופן שקול ניתן להציג "ראיות" לאמינותן של עובדות כאלה ואחרות לא רק בתנך אלא גם בכל אגדה או ספר בדיוני אחר. בזאת, אין לתנך שום יתרון על הארי פוטר.
אין שום פקפוק או ערעור על העובדה שהתנך הציג ממצאים מדעיים רבים על פני מגוון ספריו. כמו שציינת, הממצאים שהוצגו 2000 שנה לפני חוקרים ומדענים נמצאו כנכונים ואמיתיים.
יחד עם זאת, בחרת להציג מגוון מצומצם יחסית של פרטי מידע, זאת ביחס לכמויות הספרים שנכללים באוסף התנך וכן הספרים החיצוניים.
באותה המידה שניתן למצוא הוכחות לאמת בתנך, ניתן לעשות זאת על כל ספר אגדה אחר.
לדוגמה: רבנים מצאו ציטוט שמנבא את הקורונה בתנך, ובו מצויינות המילים "קוראו נא". מצד האתאיסטים לא חיכתה התגובה.
בספר השישי באוסף ספרי הארי פוטר, בעמוד 350, מופיע הציטוט "וכעת אבקש שכל אחד מכם יעמוד כך שיהיה לפניו שטח ריק של שני מטרים לפחות".
(לא מאמינים, מוזמנים לבדוק אותי)
באופן שקול ניתן להציג "ראיות" לאמינותן של עובדות כאלה ואחרות לא רק בתנך אלא גם בכל אגדה או ספר בדיוני אחר. בזאת, אין לתנך שום יתרון על הארי פוטר.
לא פוסל לרגע את האמונה, רק מציג טענות שקולות. איש איש באמונתו יחיה.
שאגב, גם הביטוי "איש איש באמונתו יחיה" הינו פסוק שהוצא מהקשרו. במקור, הכוונה הייתה לכך שרק באמונה יחיה האיש, ולא - הבנתם...
(אם לא שמתם לב, אנחנו האתאיסטים עדיין בחיים)
(אם לא שמתם לב, אנחנו האתאיסטים עדיין בחיים)
אכן
demiandarhk
ההוכחות שאני הבאתי כוללות מספרים מדוייקים ודברים שאי אפשר לדעת בלי התערבות של ישות עליונה ( איזה אדם יכול לרשום ספר ולומר בביטחון מלא שכל דג עם קשקשים יש לו סנפיר או את מספר הכוכבים)ולא עוד אחד מצירופי האותיות(שדרך אגב גם אני מפקפק בהם) אני הבאתי את המעט שאני אישית זוכר ויודע אבל אני בטוח שיש עוד אלפי דברים שאיני מודע להם וגם הן הוכחות עם מספרים וכו..
בנוגע לביטוי איש איש באמונתו יחיה אלוקים לא מנהיג את העולם במידת הדין אלא במידת הרחמים שהרי מהו עולם שכולם צדיקים אין תאוות ואין יצר (דרך אגב על פי מה שאני מאמין בו התורה היא ספר חוקים שנועד להורות את הדרך להיותך אדם טוב ובכל מצב אני מאמין שכל עוד אתה אדם טוב אתה בהחלט מקיים את רצון ה) ולא הייתי בכלל מגיב על הפוסט הזה אם לא היה משווה את דרך החיים שלי לספר של עמי ותמי
ההוכחות שאני הבאתי כוללות מספרים מדוייקים ודברים שאי אפשר לדעת בלי התערבות של ישות עליונה ( איזה אדם יכול לרשום ספר ולומר בביטחון מלא שכל דג עם קשקשים יש לו סנפיר או את מספר הכוכבים)ולא עוד אחד מצירופי האותיות(שדרך אגב גם אני מפקפק בהם) אני הבאתי את המעט שאני אישית זוכר ויודע אבל אני בטוח שיש עוד אלפי דברים שאיני מודע להם וגם הן הוכחות עם מספרים וכו..
בנוגע לביטוי איש איש באמונתו יחיה אלוקים לא מנהיג את העולם במידת הדין אלא במידת הרחמים שהרי מהו עולם שכולם צדיקים אין תאוות ואין יצר (דרך אגב על פי מה שאני מאמין בו התורה היא ספר חוקים שנועד להורות את הדרך להיותך אדם טוב ובכל מצב אני מאמין שכל עוד אתה אדם טוב אתה בהחלט מקיים את רצון ה) ולא הייתי בכלל מגיב על הפוסט הזה אם לא היה משווה את דרך החיים שלי לספר של עמי ותמי
demiandarhk
אתה לא יכול להשוות, כי מה שהוא אמר מדוייק, ספציפי לחלוטין על הנושא ולא נתון לשום פירוש אחר בקלות. ויש הוכחות ברורות שהתנ"ך נכתב לפני אלפי שנים, וזה דבר שאין איך להטיל בו ספק.
ככה חוקרים משהו, בעזרת מדע *מדוייק*, כשאתה רואה הוכחות ומילים ברורות, ומה שהוא הביא בהחלט מדוייק.
אתה לא יכול להשוות, כי מה שהוא אמר מדוייק, ספציפי לחלוטין על הנושא ולא נתון לשום פירוש אחר בקלות. ויש הוכחות ברורות שהתנ"ך נכתב לפני אלפי שנים, וזה דבר שאין איך להטיל בו ספק.
ככה חוקרים משהו, בעזרת מדע *מדוייק*, כשאתה רואה הוכחות ומילים ברורות, ומה שהוא הביא בהחלט מדוייק.
"צדיק באמונתו יחיה" זה המונח שהוצא מהקשרו...
יש הרבה פירושים לפסוק הזה.
לפי מה שאתה הבאת, אפשר גם להסביר. החיים בתורה לא נמדדים לפי נשימות או תנועה, הם נמדדים לפי הערכים, היכולות והרצון של אותו אדם.
לפי זה, אתאיסט לא חי בגלל שהערכים והרצונות שלו לא הולכים ישר אל הטוב המוחלט, אלוקים. לא שימותו פיזית.
את זה אפשר לראות גם שהעני בהלכה חשוב כמת, בגלל שאין לו אפשרות לקיים חיים טובים.
יש הרבה פירושים לפסוק הזה.
לפי מה שאתה הבאת, אפשר גם להסביר. החיים בתורה לא נמדדים לפי נשימות או תנועה, הם נמדדים לפי הערכים, היכולות והרצון של אותו אדם.
לפי זה, אתאיסט לא חי בגלל שהערכים והרצונות שלו לא הולכים ישר אל הטוב המוחלט, אלוקים. לא שימותו פיזית.
את זה אפשר לראות גם שהעני בהלכה חשוב כמת, בגלל שאין לו אפשרות לקיים חיים טובים.
אדם פרטי
יפה אמרת אך לדעתי זהו וויכוח שמגיע למבוי סתום ועצם התחלתו הוא ניסיון נואש להגיע לחמים מצד שואלת השאלה
יפה אמרת אך לדעתי זהו וויכוח שמגיע למבוי סתום ועצם התחלתו הוא ניסיון נואש להגיע לחמים מצד שואלת השאלה
באותו הנושא: