9 תשובות
אין הוכחה שאין אלוהים.
אין אפשרות להוכיח את זה.
לעומת זאת אין דרך/הוכחה לקיומו של אלוהים אז אנחנו בוחרים שלא להאמין בו.
אין אפשרות להוכיח את זה.
לעומת זאת אין דרך/הוכחה לקיומו של אלוהים אז אנחנו בוחרים שלא להאמין בו.
אי אפשר להוכיח שאין אותו, כמו שאי אפשר להוכיח שיש אותו, זו אמונה בסופו של דבר. כמו שאני לא יכול להוכיח שאין חייזרים בלתי נראים לידי שמסתכלים עליי.
אם את רוצה סתירה בין הכתוב בתנ"ך, לבין המדע, אז אבולוציה היא נקודה. שתכלס, אין לי כח להרחיב עליה.
אם את רוצה סתירה בין הכתוב בתנ"ך, לבין המדע, אז אבולוציה היא נקודה. שתכלס, אין לי כח להרחיב עליה.
אנונימי
שואל השאלה:
shado729
אני לא באה להתווכח או משהו
אני באמת רוצה ללמוד כי אני לא סגורה על עצמי מבחינת אמונה
shado729
אני לא באה להתווכח או משהו
אני באמת רוצה ללמוד כי אני לא סגורה על עצמי מבחינת אמונה
אנונימית
שואל השאלה:
תודה על ההסבר
עכשיו אני רואה הכל בזווית ראיה קצת שונה
תודה על ההסבר
עכשיו אני רואה הכל בזווית ראיה קצת שונה
אנונימית
בדיוק ראיתי סרטון על זה ונזכרתי בשאלה.
קישורים מצורפים:
אנונימי
"כמו שאני לא יכול להוכיח שאין חייזרים בלתי נראים לידי שמסתכלים עליי." - דווקא המשפט הזה מראה את האפשרות שבה כן ניתן להוכיח שלילה. אם היית אומר שלא ניתן להוכיח שאין חייזרים, היית צודק. אין לנו את היכולת להצהיר שברשותנו כל הידע הנדרש כדי לומר בביטחון מלא שאנחנו יודעים שאין חייזרים. אבל אתה ציינת חייזר ספציפי, אחד כזה שהוא בלתי נראה, נמצא לידך, ומסתכל עליך. אם אנחנו יכולים להוכיח שאין לידך שום חומר, גם כזה שאינו בטווח גלי האור שאנחנו רואים, אז יכולנו לומר בביטחון שהוכחנו שאין לידך חייזר לא נראה שמסתכל עליך. לכל האלים שהאנושות מאמינה בהם, יש מאפיינים, סיפורים, תיאור לגבי מעשים שלהם וכד'. כל אלו הוכחו כלא נכונים, ומכאן שהוכחנו שאין אף אל שהאנושות מכירה שקיים. האם הוכחנו בכך שאין אף יישות אלוהית? לא. אבל הוכחנו שכל יישות כזאת שחשבנו עליה היא שגויה, פרי מחשבתו של האדם, ולכן אין שום סיבה להאמין שדווקא יש יישות כזאת בכל זאת.
אהמ אני יכול להבין את הנקודות שלך, ולא חשבתי עד כדי כך רחוק חח, נניח ואין לי את האמצעים האלה, יהיה לי קשה לדעת אם יש משהו שם ולזה התכוונתי אבל זה לא משנה...
ובהחלט ישנן סתירות בין התנ"ך ובין המדע ושאר המיתולוגיות אני מניח(כי לא קראתי עליהן) ונראה לי שאמרתי את זה קודם. אבל קשה להגיד שלחלוטין אין סיכוי שקיימת ישות עליונה.. אני חושב שגם המדענים לא מסוגלים להרשות לעצמם להגיד בוודאות שלא קיימת ישות כלשהי שאנחנו לא מבינים.. פשוט כי קשה לנו לבדוק, במיתולוגיות השונות(ואני אכלול את התנ"ך החדשה והקוראן כאן) אני מניח שרובם לא מאמינים אבל.
ובהחלט ישנן סתירות בין התנ"ך ובין המדע ושאר המיתולוגיות אני מניח(כי לא קראתי עליהן) ונראה לי שאמרתי את זה קודם. אבל קשה להגיד שלחלוטין אין סיכוי שקיימת ישות עליונה.. אני חושב שגם המדענים לא מסוגלים להרשות לעצמם להגיד בוודאות שלא קיימת ישות כלשהי שאנחנו לא מבינים.. פשוט כי קשה לנו לבדוק, במיתולוגיות השונות(ואני אכלול את התנ"ך החדשה והקוראן כאן) אני מניח שרובם לא מאמינים אבל.
אנונימי
אתה צודק וטועה. צודק שאף אחד לא יכול לטעון בוודאות שאין יישות עליונה כלשהי. אבל טועה לגבי המיתולוגיות, לא קשה לבדוק, כולן נבדקו, כולן שגויות. אם יש יישות עליונה היא לא מודעת לאיש בעולם. אף עם לא מאמין בה, היא לא עשתה כאן שום דבר, ובטח שלא אכפת לה מה אתה עושה כשאתה ערום. היא לא חשפה את עצמה אלינו, ואין לה שום קשר לאף אל שקיים בכתבי האנושות, לבריאת העולם, או לאיזה עולם דמיוני ונצחי שאליו מגיעים לאחר המוות. זו פשוט לא תהיה היישות שאנחנו מכירים כאלוהים, אלא משהו אחר.
מסכים איתך לחלוטין. אני חושב אותו הדבר.
אנונימי
באותו הנושא: