5 תשובות
שאתה עושה הכי חזק ולא מצליח. נגיד בבנץ אתה עושה כמה חזרות ואז אתה פשוט לא יכול לדחוף עד הסוף
שואל השאלה:
אבל אני כן יכול עוד כאילו אני יכול לעשות דרופ סטים וכאלה
אבל אני כן יכול עוד כאילו אני יכול לעשות דרופ סטים וכאלה
אנונימי
שואל השאלה:
או שזה רק במשקל מסוים המקסימום חזרות שלי ואז את זה אפשר להגדיר ככשל?
או שזה רק במשקל מסוים המקסימום חזרות שלי ואז את זה אפשר להגדיר ככשל?
אנונימי
באותו משקל. לא בדרופ סט
אהלן קודם כל נתחיל מזה שכשל אמיתי בתור מתחיל קשה להגיע אליו באמת, אם הזמן כשאתה לומד להכיר את הגוף שלך באימונים ואתה יודע בדיוק למה הוא מסוגל רק אז אתה יכול למדוד כשל אמיתי
עכשיו מה זה כשל? כשל זה אומר שאתה לא יכול להשלים עוד חזרה אחת בצורה מלאה בלי לפגוע בטכניקה, חשוב לוודא שהכל נובע כי באמת השריר הגיע לכשל ולא לעייפות כללית כלומר, אם תיקח משקולת של 5 קילו ותעשה 50 פעם יד קדמית, אתה תתעייף, לא בהכרח שהגעת לכשל, כן הגעת לעייפות של השריר, המטרה שלנו לא להגיע לעייפות של השריר כי אז הגוף מתעייף עוד לפני השריר מגיע לכשל, אז מה אנחנו צריכים לעשות? בגדול טווח חזרות אפקטיבי על פי מחקרים שמעודד עלייה במסת שריר הוא בין 6 ל 30 חזרות פר סט, אנחנו בשביל להגיע לכשל כדאי שנעבוד בטווח הנמוך כלומר בין 6 ל15 חזרות תלוי באיזה שריר ובאיזה תרגיל, (כמובן שגם בטווח של 30 חזרות אפשר להגיע לכשל אבל פחות מומלץ למתחילים) למה לעבוד בטווח חזרות נמוך? כדי לא להגיע למצב שהפסקנו את הסט בגלל עייפות כללית ולא בגלל כשל
בטווח חזרות נמוכות כשל כמו שאמרתי אמור לגרום למצב שאתה לא יכול להשלים חזרה אחת בצורה יעילה בלי לפגוע בטכניקה, (ניקח את עצמי לדוגמא: כשאני עושה יד קדמית עם משקולות חופשיות, החזרה האחרונה (הכשל) לוקחת לי משהו בין 4 עד 7 שניות לחזרה, ולפעמים אני גם קצת מזייף ונותן עזרה קטנה עם הכתף)
מקווה שעשיתי לך קצת סדר אחי
עכשיו מה זה כשל? כשל זה אומר שאתה לא יכול להשלים עוד חזרה אחת בצורה מלאה בלי לפגוע בטכניקה, חשוב לוודא שהכל נובע כי באמת השריר הגיע לכשל ולא לעייפות כללית כלומר, אם תיקח משקולת של 5 קילו ותעשה 50 פעם יד קדמית, אתה תתעייף, לא בהכרח שהגעת לכשל, כן הגעת לעייפות של השריר, המטרה שלנו לא להגיע לעייפות של השריר כי אז הגוף מתעייף עוד לפני השריר מגיע לכשל, אז מה אנחנו צריכים לעשות? בגדול טווח חזרות אפקטיבי על פי מחקרים שמעודד עלייה במסת שריר הוא בין 6 ל 30 חזרות פר סט, אנחנו בשביל להגיע לכשל כדאי שנעבוד בטווח הנמוך כלומר בין 6 ל15 חזרות תלוי באיזה שריר ובאיזה תרגיל, (כמובן שגם בטווח של 30 חזרות אפשר להגיע לכשל אבל פחות מומלץ למתחילים) למה לעבוד בטווח חזרות נמוך? כדי לא להגיע למצב שהפסקנו את הסט בגלל עייפות כללית ולא בגלל כשל
בטווח חזרות נמוכות כשל כמו שאמרתי אמור לגרום למצב שאתה לא יכול להשלים חזרה אחת בצורה יעילה בלי לפגוע בטכניקה, (ניקח את עצמי לדוגמא: כשאני עושה יד קדמית עם משקולות חופשיות, החזרה האחרונה (הכשל) לוקחת לי משהו בין 4 עד 7 שניות לחזרה, ולפעמים אני גם קצת מזייף ונותן עזרה קטנה עם הכתף)
מקווה שעשיתי לך קצת סדר אחי
באותו הנושא: