11 תשובות
אני לא דתייה אבל רוב הקטע זה פשוט אשכרה אמונה, צריך להאמין בזה, להאמין שזה אמיתי וגם אם הסימנים שהם אומרים נראים לך לא נורמלים הם מאמיינם בזה וככה הם מאמינים בדת
אנונימית
א. דתי אמיתי גם יודע שיש ה', ולא רק מאמין בו. אם הוא רק מאמין אבל לא יודע שהוא קיים, כנראה שזה לא דתי אמיתי..
ב. אתה ההוכחה לכך שיש אלוקים. לא בראת את עצמך. וגם ההורים שלך לא בראו את עצמם, וגם האדם הראשון לא ברא את עצמו לבד..

עוד הוכחות:
ג. התורה היא ההוכחה הגדולה שיש אלוקים, וכי יש בן אדם שיכול לראות עד סוף כל הדורות, ולנבא במדויק לפרטי פרטים ולדעת את כל היסטוריית עם ישראל? ועוד לפני שהעולם נברא? לא, אז בוודאי שזו הוכחה לקיומו של ה'.
ד. התוצאה מעידה על הבורא. כמו שלא תחשוב שכיסא נוצר לבד גם אם לא ראיתשמעת או דיברת עם היוצר שלו, אותו הדבר כאן - על אחת כמה וכמה.. העולם לא נברא לבד גם אם לא ראית או שמעת או דיברת עם היוצר.
ג. כולנו נבראים, אתה באת מהוריך, והם באו מהוריהם וכן הלאה עד אדם הראשון. מובטחים התנאים הבאים:
-לאדם הראשון אין הורים.
-לבורא שברא את האדם הראשון אין בורא.
למה? כי אם לאדם הראשון היו הורים, היה נוצר כשל לוגי של אינספור נבראים
ואם לבורא היה בורא, אז הוא לא היה נצחי, היה מוגבל ולמעשה היה גם כן נברא ושוב חוזרים לכשל של אינספור נבראים.
ה. להגיד שהעולם התחיל מנקודת זמן כלשהיא, אבל אחרי זה כששואלים אותך 'מי ברא את הנקודת הזמן הזו' או 'מי ברא את הפיצוצים' וכדומה, הרבה יגידו לך 'זה תמיד היה' או 'נוצר לבד' - חומר פיזי לא יכול להיווצר לבד, וגם אנרגיה לא נוצרת לבד בפתאומיות. אז אין שום הוכחהראייה שהעולם נוצר לבד, וגם העניין של 'התרחבות היקום', כל אלו רק מקשות על האתאיזם ומחזקות את היהדות.
אנונימית
שואל השאלה:
שלום, התשובה שלך מעניינת מאוד, אבל יש לך כמה נקודות שאני לא מסכים איתך.
ב - לפי המדע המודרני, האדם הראשון לא נברא, אלא נולד מיצור אחר.
ג - את יכולה לפרט אילו חלקים בתנך ניבאו בפרטי פרטים את היסטוריית עם ישראל?
ד - הייתי חושב שמישהו יצר כיסא כי אני יודע שזה משהו שאנשים יוצרים, אבל לא הייתי חושב את זה על דברים מהטבע, ואני לא חושב שזאת הוכחה.
ה - למרות שעוד לא גילינו מה היה לפני המפץ הגדול, זה לא אומר שהיה כלום
yoad12
ב. המדע לא קובע. המדע הגיע אחרי שהעולם נברא. ביהדות כבר כתוב לנו הכל על העולם. במדע יש ספקות והשערות..
ג. דוגמאות לנבואות שהתקיימו:
חורבן העיר בבל:
העיר בבל היתה בירת האמפריה הבבלית והיא שלטה על עמים וארצות. והנה ירמיהו וישעיהו מתנבאים בניגוד להגיון, שהעיר בבל לא רק שתחרב ותהיה תל חורבות, אלא גם הבטחה: "שלא תשב לנצח", שממת עולם תהיה! ומה התרחש אחר הנבואה?

נצחיות עם ישראל:
לפי כללי ההיסטוריה היה צריך העם היהודי להעלם ח"ו כבר מזמן מן ההיסטוריה, העובדה ש"עם-ישראל" נשאר חי וקיים, הוא נס ופלא שאין כדוגמתו. הרי לא עבר דור שבו לא עמדו על עם ישראל לכלותו, הן מבחינה גופנית הן מבחינה רוחנית. הנבואה על קיום ישראל לעולם עדיין מתקיימת.

מי ישלוט בארץ כשעם ישראל יהיה בגלות:
הזוהר קובע לפני כ1800- שנה ארבעה דברים: שהערבים ישלטו בארץ בזמן הגלות זמן רב, שהארץ תהיה שוממה וריקה בזמן שלטונם, עם ישראל יחזור לארצו" ואז הערבים יהיו עדיין בארץ, ושהבעיה הפלשתינאית תעכב את בני ישראל לשוב לארצם.

הכותל אינו חרב לעולם:
נבואה נתנה כי דוקא הכותל המערבי לא יחרב לעולם. אם נבואה זו כתבה אדם ח"ו מדעתו, כיצד לקח סיכון עצום כזה, להתחייב מראש על כותל אחד, שריד ממקדש עתיק, שישאר קיים ולא יחרב לעולם? ולא עוד, הרי שבמשך אלפיים שנות הגלות, עברו על ירושלים מלחמות רבות, והיא נחרבה ונבנתה לכל הפחות תשע פעמים! מה יערוב בדרך הטבע שאותו כותל יהיה מובטח וחסין מכל המלחמות הללו?

ד. אם כיסא לא יכול ליצור את עצמו לבד, איך עולם מלא שכל מה שבו נמצא במדויק ובפרטי פרטים, יברא את עצמו לבד?

ה. ביהדות ידוע לנו הכל.
אנונימית
אין הוכחות
שיש לנו את כל השושלת עם שמות של אבא ובן מתחילת היהדות עד היום.
שהתורה כותבת שאין דג שיש לו קשקשים ואין לו סנפירים, ואין דג שיש לו סנפירים ללא קשקשים.
ג זה פשוט המעגל של דקארט^
זה שאנחנו קיימים
הוא ברא את העולם, הוא ראשון והוא אחרון ואין עוד מלבדו, כמו שעכשיו יש חפץ מסוים שהוא המקורי שהראשון יצר אותו, ואז החפץ התגלגל לעוד הרבה אנשים וכולם ניסו לחקות את החפץ אז שואלים מי ברא זה הראשון כי אם היה עוד ראשון לפניו זה לא היה נגמר
לא דתייה אבל מה שיפה בדת זה פשוט אמונה לא צריך הוכחות