28 תשובות
חילוניים
כי הם עטשים הכול ללא מצפון
דתיים
אני חיה בין שני העולמות
הדתיים רגועים יותר
מה זאת אומרת מי שמח יותר לכל אחד יש עליות וירידות זה לא קשור לדת,גזע,מין.וכו..
חילוניים לדעתי
שואל השאלה:
בטח שזה קשור לדתות
אנונימית
חילונים.. הרבנים מדכאים את החרדים והחרדים נאלצים להדחיק את הרצונות שלהם. הם חיים חיים רקים ומחזוריים שפשוט לא שווים לחיות
שואל השאלה:
דתיים לדעתי,כשיש לך גבולות אתה מרגיש שמור ,שהכל פתוח אתה מרגיש מבולבל ,חסר אונים ,לא יודע במה לבחור
בגלל זה יש נישואים בת עם בת ,כל הדור הזה משתגע
אנונימית
שואל השאלה:
^^^^שמעת מה אמרת?!הדתיים *שמחים*
החילונים *נהנים*
יש הבדל כפרה.
אנונימית
שמחה לא קשורה לדת. לכולם יש בחיים ימים שמחים וימים עצובים.
בכללה והבנה שמדובר בדיון מגזרי ולא אינדיבידואלי אז דתיים יותר שמחים, או מרגישים יותר סיפוק מחיים מאשר חילונים. ניתן למצוא לזה הוכחות בעזרת מחקרים סקרים וכו', אבל אני יותר הייתי שם דגש ל"למה".

אחת מהשערות לגבי הסיבה שאנשים דתיים עשויים לדווח על רמות גבוהות יותר של אושר, היא שדת יכולה לספק תחושת מטרה שייכות ותמיכה חברתית לאנשים. האמונה דתית יכולה לספק לאנשים תחושה של תקווה, אופטימיות שיכולים להועיל לבריאות הנפש וגוף (דתיים בפרט חרדים חיים בממוצע הרבה יותר שנים, מחילונים אפשר לבדוק בכמה דרכים כמו לפי נתונים של תמותה בערים וכו). אפשר גם ללכת למחשבה שדתות רבות מדגישים את החשיבות של חסד, חמלה והכרת תודה, מה שיכול להוביל להערכה רבה יותר לחיים ולרווחה הכללית, ולכן גם דתיים תורמים יותר מתנדבים יותר וכן אלה שזה בפני עצמו עוזר בעקיפין לנפש אדם.
אין דבר כזה, זה אנשים זה חא רובוטים לחלק יותר כייך בחיים ולחלק פחות אני חושבת שעם עושים ממוצע יוצא דתיים אבל גם לא כולם פשוט יש להם את האמונה שמחזקת אותם ברגעים קשים זה משהו שלר קיים אצל חילונים
כל אחד שמח במה שעושה. אי אפשר להחליט איך אחרים מרגישים, את לא חיה את החיים שלהם וגם לא תחיי אותם- ככה שאין בכלל את האפשרות להחליט
דתיים כמובן
ככה מראים גם הסקרים
דתיים: את הדבר האמיתי (תורה) אי אפשר להחליף בשום דבר מזוייף (פיתויים של העולם הזה) שאינו מזון אמיתי לנשמה.
אנונימי
הדתיים
כי יש להם אמונה אז הם יותר רגועים ושלווים וגם יש להם כללים בחיים שזה נחוץ לכל אחד
הדתיים מפחדים כי יש להם אמונה, שלא יקיימו אותה, לא יגיעו לעולם הבא וכאלה
חילונים לא מפחדים מזה, הם לא צריכים לפחד שהם לא מספיק קדושים וטהורים
^^ מצד שני חילוניים מפחדים ממלא דברים אחרים ואנשים אחרים.

מי שמפחד מאחד (הקב"ה) - לא מפחד מאף אחד.
אנונימי
מי יותר שמח נרקומן שמכור לסמים אבל יש לו סמים בלי הגבלה
או אחד שנגמל מסמים?

לחילונים יש את כל התאוות שהם רק רוצים בלי הגבלה ללא מצפון

החרדים/דתיים כבר התגברו על התאוות האלו
ויכולים לחיות את החיים באמת

מי שמכור לתאוות שלו החיים שלו בעולם הזה הם גיהינום
ורק מי שמצליח להתגבר על התאוות שלו הוא מישהו חופשי
בעולם הזה, אני חושב שהחילונים נהנים יותר, יש להם את כל ההנאות שלהם, כיף, מסיבות, בנות, שטויות
ולדתיים יש את הדברים שלהם שזה גם כיף והכל.
אבל בעולם הפנימי של כל אחד - הדתיים יותר שמחים
זה שדיבר על נרקומן וסמים
הסם האמיתי שגורם לך לחיות בהזיות זה הדת, החילונים הם אלה שלא צריכים את הסם הזה כדי להרגיש בטוחים ולא תלויים בו
שואל השאלה:
דת זה סם? איך דת זה סם?
דת זה משהו שחיים אותו לא מעשנים תוך שניה נהיים רוחניים
אנונימית
דיברתי על ההוא שהשווה חילונים לנרקומנים, אז אמרתי לו שאם מישהו כבר נרקומן זה אלה שמכורים לדת
^ התורה - היא סם חיים (אם אתה יודע מה זה, זה לא משהו שלוקחים נרקומנים).
אנונימי
את האמת, מרגיש לי פה שכולם אנשים מאמינים חוץ ממני, ושהם מאוד מתאמצים לחזק את הבחירה שלהם להאמין
אם אתם כל כך מאושרים ושלמים עם הבחירה שלכם להאמין, למה אתם כל כך מתעקשים להוכיח את זה?
כי חילוני יודע שהוא מאושר יותר החילוני כי הוא אדם חופשי והשאלה הזאת אפילו לא תעניין אותו, הוא ידפדף הלאה
אלא אם הוא כמוני שאוהב להתווכח חחח
שואל השאלה:
אדם חופשי זה אדם שלא מכור לתאונות שלו כמו החילוני הוא כבר נגמל מכל התאוות שלו והוא נקרא דתי והוא בעצם חופשי כי אין לו רדיפה אחרי העולם הזה ה
אנונימית
אני מבין מה את אומרת, כביכול אדם שאין לו בצע כסף? זה רעיון נחמד אני חייב לומר אבל הרבה דתיים מוכיחים אחרת
אולי דתיים שואפים להיות ככה, אבל אני לא רואה קשר הדוק בין הדברים
הדתיים יותר wanna be אבל גם שם לא חסרים מושחתים, בדיוק כמו אצל החילונים, זה לא שונה
רודפי בצע ותאוות יש בכל מגזר
היחידים שאני יכול לומר עליהם שהם באמת חיים בצמצום ופחות חומריות, זה חרדים עם המון ילדים, רק הם חיים במינימליזם ופשטות אמיתיים
וזה משהו שאני ממש לא יכול לומר על דתיים לאומיים שהם חומריים כמו חילונים
שואל השאלה:
הייתי מתווכחת איתך עכשיו ממש, אבל אני עייפה
אנונימית
דתיים. כדתלש אני יכול לומר שאם הייתי יכול להאמין שוב, הייתי עושה את זה מייד. זה שמחה שלא כמו שמחות אחרות.
אנונימי