53 תשובות
חילוני
אין ענין של דתי /חילוני.
אדם שחי באמונה שלמה שהכל קורה מאת הקדוש ברוך הוא
הוא האדם המאושר ביותר כי אין לו דאגות.
ולהיות מאמין לא צריך לקבל הגדרות
אדם שחי באמונה שלמה שהכל קורה מאת הקדוש ברוך הוא
הוא האדם המאושר ביותר כי אין לו דאגות.
ולהיות מאמין לא צריך לקבל הגדרות
זה קשור לאמונה וזה לא קשור לחיים יותר טובים נגיד אני מאמינה ש ה עושה את הכי טוב בשבילנו גם אם לא הולכים באותה הדרך שלו.
בסופו של דבר זה החלטה של בן אדם
בסופו של דבר זה החלטה של בן אדם
מי שסובר חילוני בעצם אומר שהוא הרי לא שומר כלום ולכאורה קל לו אבל מי שסובר דתי/חרדי סובר שהעולם הזה הוא מין מסדרון שמוביל לעולם הבא ששם נשפטים כל המעשים ועולם הבא הוא בעצם תחנת ביינים למשיח/גאולה ולכן דתי ששומר את המצוות יכול להכנס לעולם הבא או גן עדן
אנונימי
חילוני יכול לאכול בכל מקום בלי להתחיל לחפש מקום כשר, חילוני יכול לאכול מעדן חלב ישר אחרי שאכל בשר
דתי צריך לחפש הרבה זמן מקום לאכול בו באזורים מסוימים, ואם הוא אכל בשר הוא יחביא מעדן חלב במקרר כדי שאף אחד לא ייקח לו עד שהוא יוכל לאכול
אבל מהצד השני לדתי יש יותר משמעות בחיים ואמונה חזקה
דתי צריך לחפש הרבה זמן מקום לאכול בו באזורים מסוימים, ואם הוא אכל בשר הוא יחביא מעדן חלב במקרר כדי שאף אחד לא ייקח לו עד שהוא יוכל לאכול
אבל מהצד השני לדתי יש יותר משמעות בחיים ואמונה חזקה
לפי סקר שנעשה בארץ, חרדיים באחוזים הרבה יותר מרוצים מהחיים שלהם ושמחים מהחילונים, אפילו שמצד שני באחוזים הם יוצר עניים מהם..
אנונימי
שואל השאלה:
התשובות שלכם כלכך כלכך יפות
תודה לכם❤
התשובות שלכם כלכך כלכך יפות
תודה לכם❤
אנונימית
זה ממש אינדיבידואלי. אפשר למצוא אדם שתי שחיי חיים טובים והוא מאושר ולמצוא חילוני שמרגיש שהחיים שלא טובים או להפך.
אדם דתי יש לו אמונה ואז גם יש לו "מטרה" בחיים האלה
ולאדם חילוני יש יותר חופש כמו שאמרת
בכל צד יש טוב ורע תלוי איך את מסתכלת על זה. גם אדם שאין לו כלום יכול להיות הכי מאושר...
אדם דתי יש לו אמונה ואז גם יש לו "מטרה" בחיים האלה
ולאדם חילוני יש יותר חופש כמו שאמרת
בכל צד יש טוב ורע תלוי איך את מסתכלת על זה. גם אדם שאין לו כלום יכול להיות הכי מאושר...
מאןד תלוי
יש דתיים מאושרים כי הדת נותנת להם משמעות ויש דתיים שהיא מאמללת אותם והם פחות מתחברים אליה ומרגישים שהאיסורים מכבידים עליהם,
ולהפך- יש חילונים שמאושרים להיות חילוניים כי הם לא מתחברים לדת או לא מאמינים וחיים חיים טובים ויש חילונים אומללים שמחפשים משמעות ואולי כן רוצים להתקרב לדת
וכמובן שיש המון גורמים שמשפיעים על אושר בלי קשר לדת
אז מאוד תלוי, העיקר זה להיות שלמה עם מה שאת עושה ולעשות מה שמרגיש לך נכון ועושה לך טוב, בין עם זה להיות דתייה או חילונית (:
יש דתיים מאושרים כי הדת נותנת להם משמעות ויש דתיים שהיא מאמללת אותם והם פחות מתחברים אליה ומרגישים שהאיסורים מכבידים עליהם,
ולהפך- יש חילונים שמאושרים להיות חילוניים כי הם לא מתחברים לדת או לא מאמינים וחיים חיים טובים ויש חילונים אומללים שמחפשים משמעות ואולי כן רוצים להתקרב לדת
וכמובן שיש המון גורמים שמשפיעים על אושר בלי קשר לדת
אז מאוד תלוי, העיקר זה להיות שלמה עם מה שאת עושה ולעשות מה שמרגיש לך נכון ועושה לך טוב, בין עם זה להיות דתייה או חילונית (:
חילוני ברור
אנונימית
לדעתי זה לא משנה דתי או חילוני העיקר שאתם שמחים וטוב לכם בחיים
חד משמעית דתיים, והסבירו את זה בצורה ממש יפה בתגובות
יש כאלה שיאמרו חילוני מכיוון שאין לו צורך לקיים מצוות אבל מצד אחד אין לא חופש כי הוא לא שומר שבת או חגים הוא לא נהנה עם המשפחה שלו בשבתות כי כולם עסוקים בדברים כי הם לא שומרים וחוץ מזה המצוות לא כאלה קשות אחרי שמתרגלים
אני חילונייה ויכולה להגיד שאני לא בן אדם אופטימי
חילוני, יותר חופש בחיים.
ברור שמשתלם לחיות על פי הוראות היצרן ולא להתנגד לדבריו.
זה לא שאנחנו יודעים יותר מהקב"ה מה טוב לנו.
זה לא שאנחנו יודעים יותר מהקב"ה מה טוב לנו.
אנונימי
אני חושב שחילוני
יש לו פשוט יותר אופציות
אבל גם עולם חילוני יכול להיות הרבה יותר מדכא מעולם דתי מבחינה חברתית אז קחו את זה לצומת לבכם
יש לו פשוט יותר אופציות
אבל גם עולם חילוני יכול להיות הרבה יותר מדכא מעולם דתי מבחינה חברתית אז קחו את זה לצומת לבכם
לדעתי דתיים אומרת בתור חילוניה
לחילוני, יש לו יותר אפשרויות ולא כפוף למשהו
ממש לא נכון, אדם דתי לא מפחד מהמוות זה ממש לא נכון, אדם דתי משלים עם המוות בידיעה שזאת חלק מהדרך
חילוני, כי לאורח הדתי זה כולל להימנע מפיתויים וזה אורח חייםקשה ולא רגיל
קשור לדרך חיים ולאו דווקא דת,
יש שגדלים בחינוך דתי קשה וכך מתרחקים מהכוונה האמיתית שהאמונה צריכה לספק... יש חילונים שבלי להיאחז באמונה מסויימת תוהים כל החיים שלהם על קיומם ולא מקבלים תשובות ומתים בצער. הכל תלוי בדרך הסתכלות של אדם ואת זה או שמקבל מהוריו וסביבתו או שמבין בעצמו במהלך השנים
יש שגדלים בחינוך דתי קשה וכך מתרחקים מהכוונה האמיתית שהאמונה צריכה לספק... יש חילונים שבלי להיאחז באמונה מסויימת תוהים כל החיים שלהם על קיומם ולא מקבלים תשובות ומתים בצער. הכל תלוי בדרך הסתכלות של אדם ואת זה או שמקבל מהוריו וסביבתו או שמבין בעצמו במהלך השנים
לא יכולה להגיד כי לא חוויתי את שניהם
אבל בתור מישהי חילונית לפעמים הייתי תוהה איך זה היה
כי נגיד אמונה באלוהים זה משהו שאני מקנאת בו , אמונה נותנת סוג של תקווה ושיש על מי לסמוך ואולי קצת שקט נפשי
וזה כן משהו שחסר לי
אבל בתור מישהי חילונית לפעמים הייתי תוהה איך זה היה
כי נגיד אמונה באלוהים זה משהו שאני מקנאת בו , אמונה נותנת סוג של תקווה ושיש על מי לסמוך ואולי קצת שקט נפשי
וזה כן משהו שחסר לי
לדעתי, לאדם מאמין, אבל מאמין באמת, יש יותר חיים טובים ומספקים.
יכול להיות דתי שהוא לא באמת מאמין, או שהאמונה לא תופסת אצלו מקום, ויכול להיות חילוני שהוא ממש מאמין ומרגיש קשור.
עכשיו, מבין המאמינים, יותר טוב להיות דתי מאמין מאשר חילוני מאמין, כך זה יותר יתן לך משמעות.
אבל אם חילוני יחליט לחזור בתשובה בשביל לקבל סיפוק כשהוא לא באמת מאמין באלוהים- זה לא יתן לו כלום, זה האמונה נותנת.
יכול להיות דתי שהוא לא באמת מאמין, או שהאמונה לא תופסת אצלו מקום, ויכול להיות חילוני שהוא ממש מאמין ומרגיש קשור.
עכשיו, מבין המאמינים, יותר טוב להיות דתי מאמין מאשר חילוני מאמין, כך זה יותר יתן לך משמעות.
אבל אם חילוני יחליט לחזור בתשובה בשביל לקבל סיפוק כשהוא לא באמת מאמין באלוהים- זה לא יתן לו כלום, זה האמונה נותנת.
שתיהם
שתיהם מאושרים בדרך שהם חיים
שתיהם מאושרים בדרך שהם חיים
אנונימית
אין דבר כזה טוב ואין דבר כזה חיים טובים יש חיים שמתאימים לכל אחד והעדפות והשקפת העולם שלו, מחקרית אנשים מאמינים נוטים להיות שמחים יותר, אבל זה אומר הרבה כמו שמכורים שמחים יותר
אנונימית
לאדם דתי יש מטרה ומי ליפנות אליו כשקשה וערכים ברורים ולכן לדעתי החיים שלו טובים יותר
מי שחי את החיים שהוא רוצה לחיות ובדרך שהוא מאמין.
מאדם חילוני שחזר בתשובה.
אין תענוג יותר מלקיים מצוות.
אנשים הם אומללים כי הם עושים כל מה שבא להם, ומתי שבא להם, איך שבא להם. אין להם הדרכה, כמו תינוק שרוצה לקבל הכול עכשיו ומהר אחרת הוא מתחיל לבכות. הם לא יודעים שהסוד האמיתי לעושר טמון בגדרים, בגבולות.
אדם חילוני שמתנהג בבהמתיות מול התאוות שלו. לעומת אדם דתי שלומד להילחם כול יום עם התאוות שלו, ולהיות גיבור. ואין תחושה יותר מספקת מזה.
אדם חילוני (לא האדם המשכיל, אלה ההממוצע שרוצה לחיות) לרוב ריק מתוכן.
אדם דתי ממוצע שלומד תורה העולם שלו מלא מלא בתוכן איכותי שמשנה את האישיות.
התא המשפחתי של החילוני לרוב מפורק לגמרי. לעומת התא המשפחתי של משפחה דתייה ממוצעת שממש מתפקדת כמו שצריך
אין להשוות.
פלסטיק מול יהלום.
אין תענוג יותר מלקיים מצוות.
אנשים הם אומללים כי הם עושים כל מה שבא להם, ומתי שבא להם, איך שבא להם. אין להם הדרכה, כמו תינוק שרוצה לקבל הכול עכשיו ומהר אחרת הוא מתחיל לבכות. הם לא יודעים שהסוד האמיתי לעושר טמון בגדרים, בגבולות.
אדם חילוני שמתנהג בבהמתיות מול התאוות שלו. לעומת אדם דתי שלומד להילחם כול יום עם התאוות שלו, ולהיות גיבור. ואין תחושה יותר מספקת מזה.
אדם חילוני (לא האדם המשכיל, אלה ההממוצע שרוצה לחיות) לרוב ריק מתוכן.
אדם דתי ממוצע שלומד תורה העולם שלו מלא מלא בתוכן איכותי שמשנה את האישיות.
התא המשפחתי של החילוני לרוב מפורק לגמרי. לעומת התא המשפחתי של משפחה דתייה ממוצעת שממש מתפקדת כמו שצריך
אין להשוות.
פלסטיק מול יהלום.
חילוני, חופשיות נפש
דתי.
לא ארשום פה טענות כאלה ואחרות כי זב לא ויכוח, זו עובדה
מדבר בתור אחד שהיה חילוני גמורועבר לצד השני
לא ארשום פה טענות כאלה ואחרות כי זב לא ויכוח, זו עובדה
מדבר בתור אחד שהיה חילוני גמורועבר לצד השני
דתי (במידה ומאמין מכל הלב)
הייתי פעם חילוני ואני בטוח שדתיים שמאמינים בכל הלב חיים חיים יותר טובים, או יותר נכון מוצאים את הטוב בחיים גם אם הם לא ממש טובים
הייתי פעם חילוני ואני בטוח שדתיים שמאמינים בכל הלב חיים חיים יותר טובים, או יותר נכון מוצאים את הטוב בחיים גם אם הם לא ממש טובים
אנונימי
תלוי כמה דתי אם זה דתי טלפון כשר וכיסוי ראש וכאלה אז חילוני אבל לפעמים הייתי ממש רוצה שיהיה אלוהים
להרגיש שמישהו איתי תמיד
להרגיש שמישהו איתי תמיד
דתי נהנה הרבה יותר ואני אומר שתור חילוני לשעבר! אין על התורה כי הם חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה!! מי שהולך לפי התורה יש לו ג ם עולם הזה וגם עולם הבא!
אנונימי
לאדם דתי, כמובן.
מה הקשר חילוני לא מאמין?
אני מאמינה, אומנם אני לא שומרת כלום אבל זה לא אומר שאני לא מאמינה שיש שם מישהו למעלה
מה שכן, אני מתעניינת בשאר הדתות ולא מזלזלת באנשים ששייכים לדת אחרת (כל עוד הם לא מזלזלים בנו כמובן) ואני גם לא פוסלת את האמונות שלהם
לגבי העולם הבא- אני גם מאמינה, אבל לא מתעסקת בזה יותר מדי, פשוט קשה לי להאמין שאחרי המוות אין כלום
ולשאלה, חילוני
הרבה פחות הגבלות, יותר חופש
אני מאמינה, אומנם אני לא שומרת כלום אבל זה לא אומר שאני לא מאמינה שיש שם מישהו למעלה
מה שכן, אני מתעניינת בשאר הדתות ולא מזלזלת באנשים ששייכים לדת אחרת (כל עוד הם לא מזלזלים בנו כמובן) ואני גם לא פוסלת את האמונות שלהם
לגבי העולם הבא- אני גם מאמינה, אבל לא מתעסקת בזה יותר מדי, פשוט קשה לי להאמין שאחרי המוות אין כלום
ולשאלה, חילוני
הרבה פחות הגבלות, יותר חופש
כל מקרה וכל אדם לגופו
אני באמת חושבת שלאף אחד מהם אין חיים שמוגדרים כ"יותר טובים" כל אחד חי עם הקשיים שלו, אך אני אכן חושבת שלאדם שמאמין קל יותר להתמודד במצבים מסויימים, נגיד אם קורים דברים שנחשבים כ"רעים" או פחות טובים בחיים הם נעזרים באמונה שלהם - מתפללים לקדוש ברוך הוא ומבקשים ממנו רחמים. מצד שני יש את האדם החילוני, שאכן כשקורים דברים רעים יחפשו איך לתקן אך אני חושבת שעם קצת יותר קשיים כל עוד הם לא מחזיקים במשהו (כמובן שאני לא מכלילה ומדברת על כמה ספציפיים בעולם, ברור לי שלכל חילוני יש את הדרך התמודדות שלו).
בסהכ כל אחד עם הקשיים שלו ואין יותר או פחות (:
בסהכ כל אחד עם הקשיים שלו ואין יותר או פחות (:
כל עוד דרך החיים שלך עושה אותך מאושר, אתה כזה. אי אפשר להשוות את שתי הדרכים האלה, כי אלה חוויות מאוד אינדיבידואליות.
לפי הטבע בן אדם צריך גבולות
אפשר ליראות את זה בילד שאין לו גבולות אז הוא מתנהג כמו ילד מסכן
ולכן בן אדם שיש לו גבולות הוא בן אדם שמח -כי זה הטבע
וזה השליה שלהיות חופשי מכל דבר זה הדבר הכי כיף בעולם כי אם יורידו לכם את כל הגבולות אז הנפש שלכם תרגיש רע ותחפס מהות
ובן אדם ששומר מצוות הוא מרוויח *בעולם הזה*
כי העולם ניברא לפי התורה וזה פשוט שווה לקיים את התורה כי זה מביא לסיפוק הכי גדול שיש
אפשר ליראות את זה בילד שאין לו גבולות אז הוא מתנהג כמו ילד מסכן
ולכן בן אדם שיש לו גבולות הוא בן אדם שמח -כי זה הטבע
וזה השליה שלהיות חופשי מכל דבר זה הדבר הכי כיף בעולם כי אם יורידו לכם את כל הגבולות אז הנפש שלכם תרגיש רע ותחפס מהות
ובן אדם ששומר מצוות הוא מרוויח *בעולם הזה*
כי העולם ניברא לפי התורה וזה פשוט שווה לקיים את התורה כי זה מביא לסיפוק הכי גדול שיש
דתי ובלי קשר אם היהדות נכונה או לא
(למרות שהיא כן d: )
כי דתי אמיתי תמיד יודע שהייסורים שהוא מקבל זה תמיד לטובה והקדוש ברוך הוא צריך לתת לו את הייסורים כדי לכפר על עוונותיו כי אין ברירה אחרת
זה או זה או גיהינום
וברגע שמישהו יודע שהייסורים מאת השם זה הקלה ענקית
וגם תמיד יש סיבה לחיות
לחילונים אין שום סיבה לחיות חוץ מהנאות העולם (הזה)
ואז אחרי שימותו בשבילם הכל נגמר
ובתור אחד שהיה פעם חילוני זה מאוד מדכא שאין שום טעם לחיים
(למרות שהיא כן d: )
כי דתי אמיתי תמיד יודע שהייסורים שהוא מקבל זה תמיד לטובה והקדוש ברוך הוא צריך לתת לו את הייסורים כדי לכפר על עוונותיו כי אין ברירה אחרת
זה או זה או גיהינום
וברגע שמישהו יודע שהייסורים מאת השם זה הקלה ענקית
וגם תמיד יש סיבה לחיות
לחילונים אין שום סיבה לחיות חוץ מהנאות העולם (הזה)
ואז אחרי שימותו בשבילם הכל נגמר
ובתור אחד שהיה פעם חילוני זה מאוד מדכא שאין שום טעם לחיים
בתור מישהי שחוותה גם וגם
דתי
לי אישית החיים הדתיים יותר טובים ומתאימים למרות שגם בזה אני מפקפקת לפעמים, פשוט לפעמים יש קושי בחיים הדתיים אבל הם חד משמעית הרבה יותר מספקים ונותנים משמעות, החיים הדתיים שלווים יותר ומלאים יותר
מלאים בטוהר כזה והרגשה מיוחדת.
אין דבר טוב יותר ויפה יותר מהתורה שלנו ומהיהדות.
אבל זה גם תלוי איך כל אחד מגדיר "חיים טובים"
לכל אחד יש מרכיבים שונים לחיים טובים.
פשוט אני חושבת שגם לא כולם מבינים עד הסוף את המשמעות של היהדות ואם לא מבינים ולא מרגישים את כל במשמעות השלווה והטוהר הזה אז החיים הדתיים יכולים לסגור על האדם בגלל זה חשוב ללמוד נכון על היהדות וללמוד באמת.
היהדות היא "מתכון" לחיים טובים
דתי
לי אישית החיים הדתיים יותר טובים ומתאימים למרות שגם בזה אני מפקפקת לפעמים, פשוט לפעמים יש קושי בחיים הדתיים אבל הם חד משמעית הרבה יותר מספקים ונותנים משמעות, החיים הדתיים שלווים יותר ומלאים יותר
מלאים בטוהר כזה והרגשה מיוחדת.
אין דבר טוב יותר ויפה יותר מהתורה שלנו ומהיהדות.
אבל זה גם תלוי איך כל אחד מגדיר "חיים טובים"
לכל אחד יש מרכיבים שונים לחיים טובים.
פשוט אני חושבת שגם לא כולם מבינים עד הסוף את המשמעות של היהדות ואם לא מבינים ולא מרגישים את כל במשמעות השלווה והטוהר הזה אז החיים הדתיים יכולים לסגור על האדם בגלל זה חשוב ללמוד נכון על היהדות וללמוד באמת.
היהדות היא "מתכון" לחיים טובים
אנונימית
חיים של דתי לא חנוק אחד ששם פס על רבנים שסתם חונקים תתלמידים שלהם (לא פיזית) עאלק אסור לבלות או ללכת לקולנוע יאללה יאללה הם קצת הרבה יתבלבלו זה פירושים מזוייפים
כי יש מוסר מסויים שלחלק מהחילונים אין
אני למשל בלי הדת הייתי נוראיתת! שום כבוד להורים והייתי משקרת מלא כי היה נדמה לי שלא יגלו וזה מזעזע
רק עכשיו אם הייתי יורדת מהדת הייתי מוסרית עדיין
הרבה יותר טוב במוסר אני מרגישה טוב עם מי שאני
חילונים הרבה פעמים כי נדמה להם שהכל מותר הורסים לעצמם את החיים יש חברות מזעזעות שהכל שם שיטחיות
כי יש מוסר מסויים שלחלק מהחילונים אין
אני למשל בלי הדת הייתי נוראיתת! שום כבוד להורים והייתי משקרת מלא כי היה נדמה לי שלא יגלו וזה מזעזע
רק עכשיו אם הייתי יורדת מהדת הייתי מוסרית עדיין
הרבה יותר טוב במוסר אני מרגישה טוב עם מי שאני
חילונים הרבה פעמים כי נדמה להם שהכל מותר הורסים לעצמם את החיים יש חברות מזעזעות שהכל שם שיטחיות
כן הדת זה ספר חוקים על איך להיות בנאדם ולא להתנהג כמו חיה למשל סתם ככה להרביץ להורים שגידלו אותך או להתבריין לילדים שלא עשו להם כלום ולתת להם לרצות להתאבד ולסבול
הדת מלמדת לא להיות כפוי טובה גם
מלא חילונים צבועים ודוחים בטירוף תפקחו את העיניים אני בחברה חילונית וחלק כלכך מזוייפים שאין לי שמץ של מושג כבר מה הקטע איפה המוסריות? איפה הרחמים? מה זה זה
דחוף שילכו ללמוד מוסר קצת אנושיות לא תזיק
אפילו חיות עדיפות
הדת מלמדת לא להיות כפוי טובה גם
מלא חילונים צבועים ודוחים בטירוף תפקחו את העיניים אני בחברה חילונית וחלק כלכך מזוייפים שאין לי שמץ של מושג כבר מה הקטע איפה המוסריות? איפה הרחמים? מה זה זה
דחוף שילכו ללמוד מוסר קצת אנושיות לא תזיק
אפילו חיות עדיפות
זה לא הכללה זה סטטיסטיקה וההורים זה דוגמא
אני מדברת באופן כללי ^
לא כל אדם יכול להיות מוסרי בלי הדת כי הם ממציאים את המוסר לעצמם והדעה שלהם לא בהכרח מוסרית אלה פוגעת באחרים קשה רצח
אני מדברת באופן כללי ^
לא כל אדם יכול להיות מוסרי בלי הדת כי הם ממציאים את המוסר לעצמם והדעה שלהם לא בהכרח מוסרית אלה פוגעת באחרים קשה רצח
היחס ללהט"ב מדתיים יותר טוב
מהיחס של אתאיסטים כלפיי דתיים
אני אוהבת את כולם (כל עוד לא עשו איזה משהו אחר שגרם לי לשנוא)
הם שונאים אותי מבלי להכיר עד הסוף
מהיחס של אתאיסטים כלפיי דתיים
אני אוהבת את כולם (כל עוד לא עשו איזה משהו אחר שגרם לי לשנוא)
הם שונאים אותי מבלי להכיר עד הסוף
ילדים חרדים הם פי 100 יותר מוסריים מחילונים הם עדינים לרוב ומלמדים אותם על מידות
על מה אתה מדבר בדיוק? אל תסיק מעצמך
על מה אתה מדבר בדיוק? אל תסיק מעצמך
^^^^^ זה "לא מוסרי" רק בעינך (והדומים לך), זה לא נחשב.
אנונימי
וואו אתה לא מכיר דתיים בכלל
מפלגות לא מייצגות דת אני מתה זה מייצג חילונים מה הקשר יהדות ופוליטיקה?
פוליטיקה זה מלוכלך
פחח אתה שופט רק מזה כי אין לך שמץ
נמאס מהזיוף שלך שקוף שאתה סתם נגד
מפלגות לא מייצגות דת אני מתה זה מייצג חילונים מה הקשר יהדות ופוליטיקה?
פוליטיקה זה מלוכלך
פחח אתה שופט רק מזה כי אין לך שמץ
נמאס מהזיוף שלך שקוף שאתה סתם נגד
^^^ לא, אנשים נורמליים לא מתווכחים עם אלוקים, ולא חסר אנשים נורמליים שיהודים שאלוקים יודע מה שהוא אומר (בתורתו הקדושה).
אנונימי
אם תהנה ותעריך את מה שיש לך לא ישנה לך מה יותר טוב
דתי כמובן
אדם שמתדרדר במדרון ולא לוחץ ברקס כי הוא מתכחש לזה שהוא בסכנה, לא אופטימי, אלא מסכן
אדם שמתדרדר במדרון ולא לוחץ ברקס כי הוא מתכחש לזה שהוא בסכנה, לא אופטימי, אלא מסכן
לא כשהראיות והמציאות מוכיחות שאתה כן בסכנה
רק מה התאוות מסנוורות אותך, כמו האדם ההוא ברכב שיודע שאם ילחץ ברקס יעוף לא מהיד ההמבורגר אז הוא מדחיק את הסכנה שהוא בה וטוען שהוא במדרון
לא עובר הרבה זמן עד שרואים מי צודק...
רק מה התאוות מסנוורות אותך, כמו האדם ההוא ברכב שיודע שאם ילחץ ברקס יעוף לא מהיד ההמבורגר אז הוא מדחיק את הסכנה שהוא בה וטוען שהוא במדרון
לא עובר הרבה זמן עד שרואים מי צודק...