26 תשובות
חילוני האמת
חילוני ואין ויכוח
דתי, גם לפי סקרים האושר שם הרבה יותר גבוה

אם את באמת תשובות לשאלה הזו אל תשאלי בשבת..
חילוני בעיניי אבל גם דתי זה נחמד
תלוי בבן אדם, כל אחד יראה את זה אחרת
כשאדם יודע לחיות באיזון אולי?
זה מאוד תלוי מה נחשב ההנאה.
יש אנשים שיאמרו שאורח חיים חילוני מהנה יותר, כי הוא פחות מוגבל, עם פחות חוקים וכו'.
לעומת זאת, יש אנשים שיאמרו שאורח החיים הדתי מהנה יותר, כי יש יותר משפחתיות, החוקים וההגבלות עוזרים דווקא להנאה, החגים וכו'.
(סביר להניח שיש עוד סיבות לכל אחת מהגישות, כתבתי את אלו שעלו לי כרגע.)
אנונימית
אממ לא שאלה טובה לשאול בשבת
אני לא יודעת, כי בחיים כחילוני יש פחות חוקים שצריך לעקוב אחריהם אבל לדתיים יש כזה דבר שהם חיים בשבילו ואולי זאת הרגשה טובה יותר
אין לי ניסיון בלהיות דתייה אז אני אגיד שכיף יותר להיות חילוני
חצי מהדברים שאני אוהבת לעשות לא יכולתי לעשות בגלל הדת אז חילוני
אנונימית
וואי חד משמעית דתי
דתי
ההרגשה של שבת , של קיום המצוות , של השמחות (חתונות וכאלה)
אבל בחילוני אתה יכול חשמוח בעיקרון לרוב משתייה וזה, אבל בדתי , שתייה לא משפיעה עליך , כי דוצים הרבה שטמה ולא משתכרים שמה (אבל זה נראלי תהליך , לא יודע) ויש עוד מלא סיבות דל למה דתי יותר מהנה
מחקרים אומרים פעם אחר פעם שדתיים וחרדים מאושרים יותר
אנונימית
שואל השאלה:
אני אשמח אם תוכלו להרחיב - אלו מכם שלא הרחיבו - ולהסביר למה דעתכם היא כפי שהיא. אני גם אשמח לשמוע אם אתם מדברים כחילונים או כדתיים.
^
אני מדבר בתור חוזר בתשובה, כאילו , הייתי חילוני , עכשיו בשלבי עבירה לדתי
לא אכחיש, העולם החילוני נראה יותר נוצץ
אבל אני דתיה ואני הכי שמחה בעולם ולא מתכוונת לוותר על הדת(:
חילוני
חילוני.
דתי
שאלה טובה, מבחוץ אולי זה נראה שהחילוני אבל זה ממש לא בהכרח ודרך אגב רף האושר אצל הדתיים הוא יותר גבוה עובדתית
אנונימית
מדבר בתור נער גיל 17 שמתחזק ברוך השם מבית חילוני.
מבחוץ זה נראה שכביכול חילוני בלי חוקים חופש אפשר לעשות מה שרוצים אבל כל החופש הזה והמתירניות גומרת לריקנות גדולה ולחוסר טעם בחיים.
לעומת זאת דתי זה יותר חוקים והגבלות אבל כל החוקים וההגבלות האלה גורמים לההנאה האמיתית בחיים קיום המצוות שמירת השבת האחדות לימוד התורה זה האושר האמיתי!!
^לגמרי מסכימה איתך