5 תשובות
כל עוד מגיעים לאותה רמת דופק אז התשובה חיובית
ד״ר ענת פלדמן מומחית סטיפס
ריצה על הליכון וריצה "רגילה" בחוץ היא בהחלט אותה הדבר כפי שציינה מעליי במידה ואת מגיעה לעצימות שאת מגיעה לדופק גבוה, ההבדל העיקרי הוא שבריצה רגילה את לא מוגבלת בשטח-מבחינת צעדים רחבים, קצב הריצה-להתחיל לאט ולהגביר, בהליכון את קובעת את הקצב והוא נשאר לרוב קבוע כל זמן הריצה. האפקט אותו האפקט.
יובלבלה שלום!
האם הכוונה לריצה במקום או על הליכון?
ריצה במקום היא ריצה משעממת, נכון, הדופק עולה ויש סיכוי שזמן הריצה במקום יהיה קצר לעומת ריצה על הליכון/ ריצת שטח.
בריצה על הליכון הקצב הנו קבוע והריצה היא מונוטונית, לעומת ריצת שטח, תנאי השטח מגוונים, קיים נוף, ניתן לשנות את מקצבי הריצה במרחב ועוד.
לגבי שריפת הקלוריות, הכל תלוי בעצימות האימון ומשכו.
המלצה: עדיף לרוץ בשטח במשטח רך.
יצחק חביב מומחה סטיפס
שואל השאלה:
תודה רבה לכולם!
כן, כוונתי היא לריצה במקום ולא על הליכון.
לפי מה שהבנתי זו לא אותה תנועה כי בריצה רגילה יש מאמץ ברגליים כדי לקדם את הגוף.
רציתי עוד להדגיש:
שחשוב מאד ליהנות מפעילות גופנית. אתה לא משפר רק את הגוף, אלא את כל המערכת, את הנפש ואת כל התחושות שלך.
האם אתה נהנה מריצה במקום? האם זה פותח ומשחרר? -- זה מה שאתה צריך לשאול את עצמך.

אין תשובה אחת ל: "האם פעילות גופנית מסוימת טובה?"

העיקר הוא, שאתה בוחר משהו שבאמת משחרר אותך! כי חבל לאמץ את הגוף, ולא להבריא אותו באמת..

שריה
שריה מומחה סטיפס