9 תשובות
להוציא אותה מהבית , לבלות איתה
שואל השאלה:
אני גר רחוק... ואנחנו לא מדברים.. אני באמת לא יודע איך לעזור לה ככה^^^
אני גר רחוק... ואנחנו לא מדברים.. אני באמת לא יודע איך לעזור לה ככה^^^
אנונימית
תשתדל פעם ב לבוא לכיוונה ולהכריח אותה לצאת , גם אם באותו רגע לא בא לי בדיעבד זה לטובתה
שואל השאלה:
אני אשתדל, פשוט מרגיש לי מוזר לבוא ודיי להכריח אותה לצאת כשהיא במצבים כאלה אני בדרך כלל לא לוחץ עליה ופשוט נותן לה מרחב^^^
אני אשתדל, פשוט מרגיש לי מוזר לבוא ודיי להכריח אותה לצאת כשהיא במצבים כאלה אני בדרך כלל לא לוחץ עליה ופשוט נותן לה מרחב^^^
אנונימית
הכי חשוב לתת מרחב.
אל תגדיר אותה בדיכאון אלא אם כן היא אובחנה כאחת בכזאת, זה מחלה, לא הגדרה למצב ללא אבחון תואם.
אם כן, לגמרי תיתן לה מרחב, להוציא אותה מהבית יכול להיות רע וקשה בשבילה, אז אפילו להגיע אליה הביתה ולראות איתה סרט ופשוט להיות שם בשבילה יגרום לה להעריך אותך בטירוף יותר משאתה יכול לדמיין.
תתקשר אליה, תשאל מה שלומה ואיך עבר עליה השבוע, אבל גם תספר לה איך היה שלך בשביל שהיא לא תרגיש שאתה משקיע ומתעמק בה יותר מידיי, היא צריכה לשמוע גם עלייך ועל מה שעובר עלייך בשביל לסמוך עלייך ולהכיר אותך יותר לעומק. והכי חשוב, תשאל אותה קודם אם מתאים לה לדבר, אל סתם תתקשר ואל תלחץ לעשות שיחה. רק אם יתאים לה.
אני מקווה שיסתדר לשניכם, אם אתה צריך לדבר, או להתייעץ איתי על סיטואציה ספציפית ביניכם, או סתם לדבר או לפרוק, אתה תמיד מוזמן לפרטי.
אל תגדיר אותה בדיכאון אלא אם כן היא אובחנה כאחת בכזאת, זה מחלה, לא הגדרה למצב ללא אבחון תואם.
אם כן, לגמרי תיתן לה מרחב, להוציא אותה מהבית יכול להיות רע וקשה בשבילה, אז אפילו להגיע אליה הביתה ולראות איתה סרט ופשוט להיות שם בשבילה יגרום לה להעריך אותך בטירוף יותר משאתה יכול לדמיין.
תתקשר אליה, תשאל מה שלומה ואיך עבר עליה השבוע, אבל גם תספר לה איך היה שלך בשביל שהיא לא תרגיש שאתה משקיע ומתעמק בה יותר מידיי, היא צריכה לשמוע גם עלייך ועל מה שעובר עלייך בשביל לסמוך עלייך ולהכיר אותך יותר לעומק. והכי חשוב, תשאל אותה קודם אם מתאים לה לדבר, אל סתם תתקשר ואל תלחץ לעשות שיחה. רק אם יתאים לה.
אני מקווה שיסתדר לשניכם, אם אתה צריך לדבר, או להתייעץ איתי על סיטואציה ספציפית ביניכם, או סתם לדבר או לפרוק, אתה תמיד מוזמן לפרטי.
שואל השאלה:
תודה רבה^^^
תודה רבה^^^
אנונימית
תקשיב, בבקשה אל תכריח אותה לצאת. זה יכול לפתח חרדה חברתית, דיכאון יותר קשה, חוסר אופציה להחליט על מה היא רוצה לעשות וגם אם היא לא תגיד את זה, מאוד ירד לה ממך והיא פחות תסמוך עלייך אם תכריח אותה לעשות משהו שהיא לא רוצה בוא. אף פעם אל תכריח בן אדם עם חשד לדיכאון או מאובחן ככזה, לצאת ללא רשותו.
^ תשמעי , אני יכול להבין מה את אומרת ואני באמת לא יודע את המקרה ואת המצב והאופי של אותה ידידה , ואני רחוק מלהיות פסיכאטר.
יכול להגיד לך על עצמי שאני הייתי בתקופה קשה , שאבא שלי הכריח אותי לצאת איתו לנשום אוויר ולקניון זה בהתחלה היה נורא ולרגעים זה אפילו השכיח את המועקה.
מה שכן לשבת בבית במיטה ולבכות רק מגביר את הדיכאון ונותן לו מקום.
כמובן שהיא חייבת לעזור לעצמה ומעבר לסביבה תומכת רצוי שתלך לפסיכולוג שייתן לה כלים.
יכול להגיד לך על עצמי שאני הייתי בתקופה קשה , שאבא שלי הכריח אותי לצאת איתו לנשום אוויר ולקניון זה בהתחלה היה נורא ולרגעים זה אפילו השכיח את המועקה.
מה שכן לשבת בבית במיטה ולבכות רק מגביר את הדיכאון ונותן לו מקום.
כמובן שהיא חייבת לעזור לעצמה ומעבר לסביבה תומכת רצוי שתלך לפסיכולוג שייתן לה כלים.
^לא אמרתי לבכות בבית במיטה. אני לומדת פסיכולוגיה ואני יכולה להגיד לך שאם הוא יבוא לבית שלה ויהיה שם בשבילה, יהיה הרבה יותר משמעותי וטוב לה מאשר להכריח אותה לצאת החוצה. יש אנשים שלא מוכנים לצאת עדיין ובמיוחד אם הם אובחנו או עם חשד לדיכאון. אסור להכריח אנשים לצאת, פשוט אסור.
באותו הנושא: