4 תשובות
אל תיהי בלחץ, תקומי בבוקר תשימי שיר שאת אוהבת, תאכלי משהו קטן בשביל הריכוז, תזכרי את הכללים, שימי לב להולכי רגל ותמרורים
המון בהצלחה❤
המון בהצלחה❤
פעם כתבתי על זה משהו סורי שזה בלשון זכר אבל תקראי את זה זה יעזור לך
הכל מתחיל בדבר שנקרא "זיכרון שריר". אתה מכיר את זה כשאתה קונה פלאפון חדש וביומיים הראשונים אתה עדיין מתפעל אותו לאט, ומחפש כל דבר? אחרי יומיים אתה כבר מוצא הכל בקלות ומהר ומשתמש בפלאפון במהירות. זה זיכרון שריר. פעולות שאתה צריך לחשוב עלייהן שהופכות לאוטומטיות אחרי זמן קצר.
אותו דבר גם עם הרכב. בשביל להבין איך להפוך לנהג טוב (ועל הדרך גם לעבור טסט בקלות) צריך לעשות הפרדה בין תפעול הרכב לבין נהיגה. זה לא אותו דבר והרבה אנשים חושבים שזה אותו דבר ובגלל זה עושים הרבה תאונות.
תפעול הרכב - הזזת דוושות והגה כדי לשלוט ברכב לפי רצונך. מכיל בתוכו ידע אינטואטיבי של מרחקי בלימה, רדיוס סיבוב, עוצמת מנוע והתנהגות של תיבת ההילוכים. אם אתה מכיר את הרכב שאתה נוהג עליו אתה לא תהיה מופתע מעוצמת הבלימה כאשר אתה בולם, אתה לא תהיה מופתע מהזינוק של הרכב כאשר אתה מאיץ וכולי.. זה השלב הבסיסי וזה מה שמורה הנהיגה מלמד אותך. זה לא מה שהטסטר בודק. הטסטר בודק את הנהיגה שלך (וכמו שאמרנו, נהיגה ותפעול רכב זה לא אותו הדבר).
נהיגה - היכולת שלך להבין את הסביבה שלך בצורה יעילה ו"לקרוא" את הכביש. זאת היכולת שלך להבין את מגבלות הכביש בעזרת שלטים ורמזורים, היכולת להבין מה הרכב שמולך עומד לעשות, לאן ההולך רגל מתכוון לפנות ולאן הרכבים שמסביבך מנסים להגיע. או בקיצור - מודעות מרחבית.
בדומה לפלאפון, את החלק של תפעול הרכב אפשר לתרגל עד שזה מגיע לך באופן אוטומטי. ברגע שזה הופך לאוטומטי ואתה לא צריך להסתכל על ההגה כדי לסובב אותו או להסתכל למטה לתיבת ההילוכים כדי לדעת באיזה הילוך אתה, אז המוח שלך פנוי להבנה מעמיקה יותר של הכביש ופה מתחילה הנהיגה.
אל תסתכל רק על הרכב מולך. תרים את העיניים גבוה יותר.. תסתכל על הצומת ששנייכם מגיעים אלייה. אל תחכה שהרכב שמולך יתחיל לבלום כדי לבלום בעצמך.. תחשב את זמני הבלימה שלך מהצומת. כשאתה מתסכל על רכב אחר תנסה להבין לאן הוא רוצה להגיע. רכב חונה תמיד יצטרך לסובב את ההגה לכיוון הכביש לפני שהוא יוצא. תחפש את הזווית של הגלגלים הקדמיים בכל פעם שאתה עובר ליד שורה של רכבים חונים. נהיגה טובה מתאפיינת בתנועות חלקות ואחידות. אם אתה לא עושה תנועות חדות סימן שאף אחד לא מצליח להפתיע אותך ואתה מצליח לזהות באופן יעיל מה הרכבים שמסביבך עומדים לעשות.
אז בפעם הבאה שאתה רואה איזה בחור צעיר "נוהג" במהירות וחושב שהוא נהג מרוצים.. תמיד תזכור שהוא פשוט יודע ממש טוב איך לתפעל את הרכב אבל לנהוג הוא לא יודע. כי הוא מעולם לא טרח לחשוב רגע מה קורה אם קופץ לו ילד לכביש, או כאשר הוא נצמד לתחת של הרכב מולו.. מה ייקרה אם הרכב הזה יאלץ לבצע בלימת חירום. אין מחשבה בתפעול רכב. זה אוטומטי. אבל בנהיגה יש מחשבה ואם תכוון את המחשבה שלך לשם אתה תראה שתעבור טסט בקלות
הכל מתחיל בדבר שנקרא "זיכרון שריר". אתה מכיר את זה כשאתה קונה פלאפון חדש וביומיים הראשונים אתה עדיין מתפעל אותו לאט, ומחפש כל דבר? אחרי יומיים אתה כבר מוצא הכל בקלות ומהר ומשתמש בפלאפון במהירות. זה זיכרון שריר. פעולות שאתה צריך לחשוב עלייהן שהופכות לאוטומטיות אחרי זמן קצר.
אותו דבר גם עם הרכב. בשביל להבין איך להפוך לנהג טוב (ועל הדרך גם לעבור טסט בקלות) צריך לעשות הפרדה בין תפעול הרכב לבין נהיגה. זה לא אותו דבר והרבה אנשים חושבים שזה אותו דבר ובגלל זה עושים הרבה תאונות.
תפעול הרכב - הזזת דוושות והגה כדי לשלוט ברכב לפי רצונך. מכיל בתוכו ידע אינטואטיבי של מרחקי בלימה, רדיוס סיבוב, עוצמת מנוע והתנהגות של תיבת ההילוכים. אם אתה מכיר את הרכב שאתה נוהג עליו אתה לא תהיה מופתע מעוצמת הבלימה כאשר אתה בולם, אתה לא תהיה מופתע מהזינוק של הרכב כאשר אתה מאיץ וכולי.. זה השלב הבסיסי וזה מה שמורה הנהיגה מלמד אותך. זה לא מה שהטסטר בודק. הטסטר בודק את הנהיגה שלך (וכמו שאמרנו, נהיגה ותפעול רכב זה לא אותו הדבר).
נהיגה - היכולת שלך להבין את הסביבה שלך בצורה יעילה ו"לקרוא" את הכביש. זאת היכולת שלך להבין את מגבלות הכביש בעזרת שלטים ורמזורים, היכולת להבין מה הרכב שמולך עומד לעשות, לאן ההולך רגל מתכוון לפנות ולאן הרכבים שמסביבך מנסים להגיע. או בקיצור - מודעות מרחבית.
בדומה לפלאפון, את החלק של תפעול הרכב אפשר לתרגל עד שזה מגיע לך באופן אוטומטי. ברגע שזה הופך לאוטומטי ואתה לא צריך להסתכל על ההגה כדי לסובב אותו או להסתכל למטה לתיבת ההילוכים כדי לדעת באיזה הילוך אתה, אז המוח שלך פנוי להבנה מעמיקה יותר של הכביש ופה מתחילה הנהיגה.
אל תסתכל רק על הרכב מולך. תרים את העיניים גבוה יותר.. תסתכל על הצומת ששנייכם מגיעים אלייה. אל תחכה שהרכב שמולך יתחיל לבלום כדי לבלום בעצמך.. תחשב את זמני הבלימה שלך מהצומת. כשאתה מתסכל על רכב אחר תנסה להבין לאן הוא רוצה להגיע. רכב חונה תמיד יצטרך לסובב את ההגה לכיוון הכביש לפני שהוא יוצא. תחפש את הזווית של הגלגלים הקדמיים בכל פעם שאתה עובר ליד שורה של רכבים חונים. נהיגה טובה מתאפיינת בתנועות חלקות ואחידות. אם אתה לא עושה תנועות חדות סימן שאף אחד לא מצליח להפתיע אותך ואתה מצליח לזהות באופן יעיל מה הרכבים שמסביבך עומדים לעשות.
אז בפעם הבאה שאתה רואה איזה בחור צעיר "נוהג" במהירות וחושב שהוא נהג מרוצים.. תמיד תזכור שהוא פשוט יודע ממש טוב איך לתפעל את הרכב אבל לנהוג הוא לא יודע. כי הוא מעולם לא טרח לחשוב רגע מה קורה אם קופץ לו ילד לכביש, או כאשר הוא נצמד לתחת של הרכב מולו.. מה ייקרה אם הרכב הזה יאלץ לבצע בלימת חירום. אין מחשבה בתפעול רכב. זה אוטומטי. אבל בנהיגה יש מחשבה ואם תכוון את המחשבה שלך לשם אתה תראה שתעבור טסט בקלות
אל תהיי בלחץ תבואי רגועה תחשבי מחשבות טובות
להיות רגוע/ה לא בלחץ ותזכור/תזכרי את הכסף ששילמת על זה ותגיד/י מה לא חבל על הכסף
באותו הנושא: