3 תשובות
ישנים מספיק אבל עייפים ותשושים
זה הסימן השכיח ביותר לאנמיה מחוסר ברזל. הסיבה לכך היא שהברזל אחראי על קליטת החמצן על הכדורית האדומה, נשיאתו מהריאות אל רקמות הגוף וקליטת פחמן דו חמצני החוצה מהגוף. מחסור בברזל פוגם ביכולת הנשיאה של ההמוגלובין שבכדורית האדומה שקולט את החמצן, וכתוצאה מכך רקמות הגוף אינן מקבלות די חמצן כדי ליצור את האנרגיה הדרושה. התוצאה היא עייפות גם כאשר אתם ישנים 7 שעות ומעלה ביממה, תשישות ופגיעה ביכולת ביצוע פעולות פיזיות ואפילו בתפקוד המיני.

מהאיטרנט
הברזל זה בעצם המוגלובין וכשאין המוגלובין בתאי הדם, בגלל שאין מספיק ברזל בגוף, זה יכול לגרום לעייפות וחולשה
הגוף זקוק לברזל כדי לייצר המוגלובין
לכן חוסר בברזל מוביל לחוסר בהמוגלובין
ההמוגלובין הוא החומר המקשר בין החמצן לכדוריות הדם האדומות שנושאות את החמצן לחלקי הגוף
ולכן, חוסר בהמוגלובין יוביל לאספקה לקויה של חמצן לתאים.
התאים מייצרים אנרגיה מחמצן וגלוקוז ולכן חוסר בחמצן, יוביל לחוסר באנרגיה שמוביל לעייפות וחולשה