4 תשובות
להראות לנו איך עניינים פיננסיים עובדים במדינה,איך להלוות כסף,לנהל כספים וכד.ללמד אותנו חוקי עונשין,אחריות פלילית.דברים שיועילו בחיים שלנו כבוגרים,ולא שיט שנשכח אחרי שבוע וחצי
לדעתי לא צריך שיהיו מקצועות חובה אלא צריך שיהיו היקף של לימודים שחובה לעשות. ואני חושב שלא צריך למנוע מאנשים ללמוד איזה חומר שבא להם אם הוא מתקדם יותר ממה שמקובל לאותו תלמיד.
זה היה נחמד אם היו משאירים כיתות שאפשר להכנס אליהם אחרי סוף הלימודים כדי לפתור תרגילים ולחזור על החומר בקבוצה ובאווירה לימודית. ושהיו מעודדים לעשות דברים כאלה(מה שכן היה צריך לשלם לשומר שיעמוד בשער של בית הספר וישמור יותר בשעות האלה). זה יכול לאפשר מסגרות בהן תלמידים מצטיינים ילכו גם כן לכיתות האלה ויעזרו לשאר התלמידים להשלים פערים בחומר.
בלי דרישות אין לחץ ללמוד שהוא הכרחי ואין שום דבר שימנע מהרבה תלמידים להתבטל ולא ללמוד. אז לדעתי צריך להגדיר מסגרות לימודים מוגדרות של נושאים שאותם חייבים לעבור במקצוע שלומדים ושיהיו מבחנים שיחייבו אותם לכלול את הנושאים האלה. אחרת כל מורה מלמד איך שבא לו ואם מורה הוא לא רציני, אז לא מספיקים את החומר עד סוף השנה ועד הבגרות לפעמים.
מבחן כל שבועיים נראה לי רעיון טוב. אולי אפשר כל שבוע אפילו אבל זה תלוי במקצוע, אם אין מספיק שעות שבועיות אז זה יהיה בזבוז זמן שבו אפשר להתקדם בחומר.
לדעתי צריך להיות חופש מוחלט של תלמידים להתקדם בלימודים ומי שרוצה צריך לדעת שהוא יכול בכיתה ז אפילו ללמוד חומר של כיתה יב אפילו, בתנאי שהוא עבר דרישות קדם. שהמסגרת לא תהיה מגבילה. (למשל שמסגרת הלימודים בכל מקצוע תהיה פחות מקובעת מסביב לכיתה אלא יותר כמו מסגרת הלימודים במגמות, לדוגמא אם אני מתקדם בהיסטוריה אז אני יכול לנסות להתקבל לקבוצת הלימודים במקצוע התנך שמתאימה לרמה שלי)
זה היה נחמד אם היו משאירים כיתות שאפשר להכנס אליהם אחרי סוף הלימודים כדי לפתור תרגילים ולחזור על החומר בקבוצה ובאווירה לימודית. ושהיו מעודדים לעשות דברים כאלה(מה שכן היה צריך לשלם לשומר שיעמוד בשער של בית הספר וישמור יותר בשעות האלה). זה יכול לאפשר מסגרות בהן תלמידים מצטיינים ילכו גם כן לכיתות האלה ויעזרו לשאר התלמידים להשלים פערים בחומר.
בלי דרישות אין לחץ ללמוד שהוא הכרחי ואין שום דבר שימנע מהרבה תלמידים להתבטל ולא ללמוד. אז לדעתי צריך להגדיר מסגרות לימודים מוגדרות של נושאים שאותם חייבים לעבור במקצוע שלומדים ושיהיו מבחנים שיחייבו אותם לכלול את הנושאים האלה. אחרת כל מורה מלמד איך שבא לו ואם מורה הוא לא רציני, אז לא מספיקים את החומר עד סוף השנה ועד הבגרות לפעמים.
מבחן כל שבועיים נראה לי רעיון טוב. אולי אפשר כל שבוע אפילו אבל זה תלוי במקצוע, אם אין מספיק שעות שבועיות אז זה יהיה בזבוז זמן שבו אפשר להתקדם בחומר.
לדעתי צריך להיות חופש מוחלט של תלמידים להתקדם בלימודים ומי שרוצה צריך לדעת שהוא יכול בכיתה ז אפילו ללמוד חומר של כיתה יב אפילו, בתנאי שהוא עבר דרישות קדם. שהמסגרת לא תהיה מגבילה. (למשל שמסגרת הלימודים בכל מקצוע תהיה פחות מקובעת מסביב לכיתה אלא יותר כמו מסגרת הלימודים במגמות, לדוגמא אם אני מתקדם בהיסטוריה אז אני יכול לנסות להתקבל לקבוצת הלימודים במקצוע התנך שמתאימה לרמה שלי)
^ מאוד תומך
מסגרת שדומה לאוניברסיטה עם הרצאות(כמובן ברמה נמוכה יותר), אבל קצת יותר מגבילה
מסגרת שדומה לאוניברסיטה עם הרצאות(כמובן ברמה נמוכה יותר), אבל קצת יותר מגבילה
קודם לחנך את המורים. היום המורים לדעתי ברמה נמוכה
באותו הנושא: