37 תשובות
הכל. מערכת שמדכאת את הילדים, את המורים ואת כל מי שנמצא שם.
הייתי מגביל את הקביעות שיש למורים לתנאים מסוימים, כי כשלמורה יש קביעות, לא משנה כמה הוא רע, ולכולם יש קביעות, אי אפשר לפטר אותו ומי שמפסיד זה התלמידים.
דעתי על מערכת החינוך היא שזאת מערכת שפועלת בצורה עתיקה אשר לא מתאימה לימים של היום.
וברצינות, חשבתי מלא ולא מצאתי לצערי תחליף אמיתי והגיוני שיוכל להחליף את הבית ספר.
אבל מה שכן הייתי עושה, הייתי מוריד קצת חומר ואת המקצוע הכי מיותר שראיתי, ספרות.
שואל השאלה:
דברים ספציפיים- אתם מגיעים למשרד שלכם בתור מנהלי משרד החינוך- מה אתם עושים?
אנונימית
מורידה לפחות מחצית מהחומר של היסטוריה
עושה כיסאות מרופדים בכיתות (סליחה שבא לי לשבת בנוח ולא על כיסא מעפן מפלסטיק 7 שעות)
פחות עומס בכיתה יא'
הייתי מבטלת את בגרויות החובה.
שכל אחד יעשה כמה יחידות שנוח לו באיזה מקצועות שהוא רוצה.
העיקר שזה יגיע בסוף למספר מסויים של יחידות.
מכשירה יותר מורים ולא נותנת לכל אחד '' לחנך '', יש המון מורים שלא הוכשרו לזה בכלל, דואגת ליותר פיקוח בבתי הספר, משנה את תלבושות הבית ספר, לאפשר לבוש פתוח וחופשי ( כמובן שגם לו תהיינה מגבלות מסויימות ).
בכללי לפי הדעה האישית שלי בית הספר מיותר ולא תורם לחיים האמיתיים. מצטערת אבל טריגו לא יעזור לי בחיים.
מקבלת מורים לעבודה רק אחרי שעברו מבחני אישיות מתאימים לעבודה הזו.

שמה בכל בית ספר כמה פסיכולוגים (לא יועצת) שידברו עם התלמידים ויעזרו להם בקשיים שלהם.
אני גם לא אמנתי שהם עושים הרבה, אבל הסתכלתי אל מלא דברים שהם עושים שלא היה לי מושג, הם עושים מלא גם אם אנחנו רואים קצת ושומעים רק על הדברים הרעים. אני הייתי נותנת להם להמשיך ככה כי באמת שהם עושים עבודה יפה
הייתי מוסיפה שיעור קבוע שאין עליו בגרות או מבחנים על כלכלת בית או איך להצליח דברים כאלה שיכולים לעזור בחיים האמייתים.
אולי אפילו מוסיפה בגרות חובה בעוד שפה, חוץ מאנגלית, ידיעה של שפה נוספת היום זה אחלה בונוס, נגיד ערבית.
הייתי מורידה את הדרישות המוגזמות בספורט זה בכלל לא מעיד שום דבר על החוכמה, סתם מריצים אותנו כיאילו אנחנו איזה אצנים וזה מיותר ברמות.
קודם כל, לפני שמורים יהפכו להיות מורים הם יצטרכו לעבור הכשרה יותר טובה, יש לי כל כך הרבה מורים בבית ספר שאומנם יודעים את החומר, אבל מה זה שווה אם הם לא יודעים להעביר אותו לתלמידים..
דבר שני, לימודי מתמטיקה יהיו בקבוצות קטנות יותר, לדעתי זה לא הגיוני ש*לכל* השיכבה שלי יש מורים פרטיים במתמטיקה.
נותנת בחירה חופשית לתלמיד, זאת אומרת שיהיו מספר יחידות שתלמידים יהיו חייבים לעשות אבל שלא יהיו חייבים לעשות מקצועות מסויימים כדי לקבל בגרות (אם תלמיד לא טוב במתמטיקה, היסטוריה ספרות תנך או לא משנה במה עדייו תהיה לו בגרות)
מורידה את ההגבלה לחמש יחידות, שכל אחד ייעשה את מספר היחידות שהוא רוצה
לא הייתי מורידה לתלמיד מהציון בגלל שהוא לא בא לכיתה, יש תלמידים שיותר טוב להם ללמוד לבד, אז למה להוריד להם ציון מכך שהם לא באו לכיתה
מורידה מהחומר של היסטוריה
ממקדת יותר את החומר/ מוסיפה עוד שאלות בחירה ברוב המקצועות מלמדים כל כך הרבה אבל תכלס ניבחנים על כל כך מעט, וזה לא פייר לדעתי לתלמידים שישבו והשקיעו ולא מצליחים רק בגלל שלא היו שאלות על החומר שהם למדו../ או שהיו שאלות רק על החומר שהיה להם הכי קשה
מוסיפה שיעורי נהיגה בבית ספר (נניח מי שרוצה, בסיום הלימודים, עם מחיר מסובסד או משהו כזה)
לדעתי יש כל כך הרבה מה לשפר במערכת החינוך.. יכולתי להמשיך, וזה לא היה ניגמר
הייתי מחליפה מקצועות כמו ספרות \ מחשבים \ גיאוגרפיה, לשיעורים על החיים כמו כלכלה, איך להסתדר בעולם המבוגרים
מה זה כל הטפסים האלה שקשורים לחיי הבוגרים (טופס 101 \ 17 וכו' )
אנונימית
הייתי מוריד מקצועות ומוסיף שיעור שמלמדים דברים כמו איך להחליף פנצ'ר באוטו או איזה דברים אפשר לעשות אחרי הצבא, הייתי משנה את כל הקונספט של ללמוד בכיתה עם ספר ולוח ומורה
צריכה שיפור רציני.
לבדוק איזה מורים מביאים, לשנות את שיטת החינוך, ללמד מקצועות חשובים שיכינו לעתיד ועוד.
מוריד את הבגרויות מוריד את שנות הלימודים
אנונימי
הייתי נותנת לכולם לבוא עם מכנסיים קצרים כמה שרוצים.
מכניסה שיעורי שחייה.
מכניסה יותר שיעורי חינוך.
יותר להשקיע בתרבות.
*ולקצר את הימים*
^לפי משרד החינוך מכנסיים קצרים זה תלוי בבית ספר.
הבית ספר מחליט אם מותר לבוא עם מכנסיים מעל הברך או אסור.
תראו פשוט את הסרטון "פינלד החינוך הטוב בעולם" ותבינו מה צריך לשפר. תישארו בלי מילים ואם רצון לעבור מידית לפינלד.
אני רק אני את זה כאן זה קצת ארוך אבל לפחות תראו את ההתחלה
לשנות את החומר של מתמטיקה דחוף.
כיאלו מה יעזור לי לפתור משוואה?
מה אני צריכה לדעת? הכל יש במחשבון היום, שיתקדמו!
צריך ללמד שיטה חדשה לא כל היום ספרים, כי בתכלס את מי זה מעניין?
לעשות בחירה במקצועות, שלא חייב יהיה לעשות בגרות בתנך>_<
פחות דיבורים וכתיבה יותר פרוייקטים של דגמים..
לא ללמוד רק בכיתה, חוץ מזה שיוצאים החוצה זה כיאלו עדיף מכל היום לשבת בכיסא ולתקוע תראש בספר.
פחות עומס בכיתה יא, את כל החומר לפרק מכיתה ט עד אמצע יב..
הייתי מוסיפה שיעור כלכלת בית שבו מלמדים דברים חשובים שיעזרו בחיים. דברים ממש פשוטים וחשובים (אפילו איך להכין חביתה, פסטה, איך לנקות, הרגלים חשובים שצריך לדעת כשנהיה מבוגרים ותהיה דירה משלנו).
גם צריך שיהיו כמה שיעורים שבעיני חשובים הרבה יותר מספרות, גיאוגרפיה ואפילו מתמטיקה (לא מזלזלת בכלל) כמו איך למצוא עבודה, איך להיות סטודנט טוב במכללה או באוניברסיטה, עזרה ראשונה ועוד.
אמנם אני בחטיבה אז אני לא יודעת אם זה קיים אבל אם לא אני חושבת שחשוב מאוד לעשות לתלמידים אחרי הבגרות הכוונה מקצועית, שמורה או מנהל ישב עם כל תלמיד ויתכנן איתו את העתיד, האם הוא רוצה ללמוד, להקים עסק, לסדר מלגות לתלמידים שצריכים והכל בשביל לוודא שכולם יסתדרו בחיים, אחת מה שוות 12 שנה של לימודים?
אנונימית
משנה את הבגרויות לגמרי ומוציאה מקצועות פחות חשובים
בנוסף הייתה עושה אפשרות של לפחות 3 מגמות (לא חובה) כך שכל תלמיד יוכל לבחור יותר לפי התפקיד העתידי שלו
גם הייתי משנה את הקטע של ההקבצות לפי דעתי זה אותה רמה רק עם חומר יותר מפורט ברמות הגבוהות וחומר פחות מפורט ברמות הנמוכות
במקום זה הייתי עושה הקבצות לתלמידים מתקשים אלף שעדיין ילמדו באותה כיתה עם המקצוע.
בקטע של התקנון הייתי מורידה צבעים בשיער או פירסימגים עד כיתה י-יא זאץ אומרת מהכיתה הזאת מותר יהיה לבוא עם םירסינגים וצבעים בשיער. בסופו של דבר אנשים יעשו את זה בין אפ זה בית ספר צבא או כל דבר אחר זה הגוף שלהם ובערך מכיתה י-יא יש להם שיקול יותר טוב מהחטיבה.
עוד הייתי מורידה את הימים האחרונים לפני החופש שהם חסרי משמעות בעליל ובהם כבר נגמרו המבחנים ואין מה לעשות בלימודים
הייתי עוזרת לילדים שאין להם חברים, מה שהמורים של היום *לא עושים* ואח"כ מתפלאים שיש ילדים מוחרמים בשכבה\ שאין להם חברים.
אנונימית
נגיד מתמטיקה לא ייתרום לנו בחיים, מציאת נעלם נו באמת...
למה הם לא מלמדים מקצועות שיעזרו לנו בחיים כמו כלכלה.
תקשיבו אני רק אגיד את דעתי

כשהדלת נטרקת והכיתה משתתקת למדנו איך לנתק ת'מחשבות
אז ככה שבשקט בשקט נוצרה צלקת צלקת שלרפא אותה לקחו שנים רבות
בובות בובות

אל תתנו מינוסים אני פותח את הלב פה שלא תעזוו כפרותת
"אל תתנו מינוסים אני פותח את הלב פה שלא תעזוו כפרותת"

זה בכלל שיר של טונה, על מה אתה לוקח קרדיט?!

https://www.youtube.com/watch?v=9AvlUb4ObB8
אנונימית
יש הרבה מורים ילדותיים שאם נגיד ילד מדבר אל מורה לא יפה היא שומרת לו טינה ומחפשת אותו בקטנות זה כל כך לא מקצועי. מה אתם ילדים קטנים? אני מבינה שיש הרבה ילדים מעצבנים אבל אתם בחרתם במקצוע הזה.
אנונימית
חחח אי אפשר להגיד בדיחה? אני לא יכול להתנהג בציניות ליד חלק מהאנשים פה? 0_0
א. לא לדחוף ארבע בגרויות בחודש אחד.

ב. שיעורי חינוך מיני נורמליים, כי מה שיש עכשיו על הפנים. זה מביך לתלמידים ולמורים, זה מוחק תלמידים להט"בים (בביה"ס הקודם שלי קראו לזה "יחסים עם בני המין השני"), ובסופו של דבר לא לומדים מזה שום דבר מועיל, רק שומעים מורים מדברים על כמה שפרסומות פוגעות בדימוי הגוף (וואלה, גיליתם לי את אמריקה).

ג. שיעורי ספורט- עדיף שיאפשרו לתלמידים לבחור תחום אחד שהם רוצים להתמחות בו, מאשר לעשות מלא תרגילים בצורה רשלנית ולא נכונה שיכולה להזיק לגוף. גם אי אפשר לראות שיפור ככה.

ד. להפסיק עם קודי הלבוש שמופנים רק כלפי בנות- או שיהיה קוד לבוש לכולם או שלא יהיה קוד לבוש לאף אחד.

ה. לדאוג שתלמידים ירגישו בנוח עם המורים- אם תלמיד מגיע למצב שלא נעים לו בביה"ס כי מורה מתייחס אליו בצורה עיונת, זה רע.
מערכת החינוך בישראל זה כמו לקחת דג ציפור ופיל.
לפיל לומר לעוף לדג להגיד תלך ולציפור להגיד לשחות
נכון לעכשיו, התקציב הגדול ביותר הוא תקציב החינוך, (יותר מביטחון, יותר מבריאות, יותר מהכל).

86 מילארד ש"ח בשנה, מכספי המיסים של אזרחי המדינה, מושקעים בחינוך, מה שהופך את זה להוצאה הלאומית הגדולה ביותר של המדינה.

זוהי השקעה גבוהה, בהשוואה להשקעתן של מדינות מפותחות אחרות, ובכל זאת מבחני פיז"ה מראים שתלמידי ישראל דווקא מדשדשים ברבע הנמוך בטבלת התוצאות הלימודיות של המדינות המפותחות.

מה שאני הייתי עושה בתור שר החינוך, (או יותר טוב, ראש-הממשלה), זה אותו הדבר שכבר נוסה וצלח בשוודיה ובפילנד - שיטת השוברים.

בשיטה זו, משרד החינוך יעניק להורים שובר בעל ערך כספי, בו הם יוכלו להשתמש בכל בי"ס שהם יבחרו.

כך בית הספר לא ייבחר לילדים שלנו, אלא אנחנו נבחר בו עבורם. ועצם היותנו הבוחרים, תדרבן את הבתי ספר לעשות כל שביכולתם לעלות את שיעור ההצלחה בהם כדי להיבחר.

תחרות חופשית שכזו לא תתן לבתי הספר להרגיש בנוח עם בינוניות ותמנע מהם מלהתפשר בכל התחומים, החל מבחירת מורים עד לבניית תוכנית הלימודים.

יש להפסיק לכפות את המנגנון הבירוקרטי הממשלתי ולתת למנהלים לנהל, גם בנוגע לתוכנית החינוך.

המוחות של הממשלה לא יותר טובים ממוחות האזרחים, בעיקר לא בתקופתנו בה שר החינוך לא באמת יודע דבר וחצי בחינוך.

לתת למנהלי הארץ לחשוב וליצור תוכניות רק יקדם את המדינה בתחום החינוך וייתן להורים מגוון בחירה חופשי.

כך בי"ס אחד יחליט ללמד ספרות או ספורט והשני לא, ואחד עד כיתה ט והשני עד יב וכו'.

ואע"פ שלדעתי בתנ"ך טמונים חוכמה ומוסר רבים, אין טעם לכפות אותו. כפייה היא אינה מוסרית וגם אינה אפקטיבית.

התלמידים שאינם חפצים ללמוד זאת, לא ילמדו טוב. והמורים שאינם חפצים ללמד זאת, לא ילמדו טוב.

שנים עשר שנה למדתי תנ"ך בבי"ס, אך "החומר" היחיד שאני זוכר הוא מה שאבא שלי לימד אותי.

כן יהיה רף מינימלי שתוכניות לימודים יצטרכו לעבור כדי לקבל אישור, אך הוא יותר ישים דגש על שיעורים פרקטיים, שלצערי כמעט ואינם נכללים בתוכניות הלימודים של היום, כמו שיעור בכלכלה שילמד על מיסים, ארנונה וכו'.

כמו כן, הייתי מכיר בזכות הבסיסית והטבעית של כל הורה לחנך את ילדו בעצמו.

זכות בחירה מלאה שכזו תדרבן את הבתי ספר להיות משתלמים ומצויינים.
קראתי את רוב התשובות ואני משנה את התשובה שלי:
צריך לשנות את התלמידים, זה שאתם לא נותנים למורים ללמד זה לא אומר שהם לא יודעים ללמד או לא יודעים כלום. ולא כול דבר שעושים זה נגדכם או שלא חושבים עליכם בכלל
הייתי מפסיקה את הכפייה הדתית בלימודי תנ"ך בבתי הספר! אנחנו לומדים תנך בטענה שזוהי ההיסטוריה של העם שלנו אבל יש דברים מוגזמים. כל כך רוצים שנלמד היסטוריה? אנחנו כבר לומדים! זה לא חייב להיות קשור לדת, וגם אם כן, סיפורי בראשית מספיקים ולא מעבר. שאנשים יבחרו את תנ"ך כמגמה ושמשרד החינוך לא יכריחו ללמוד את כולם ללמוד את החרא הזה!
~S~
הייתי משנה שמערכת החינוך לא תהיה שוביניסטית ושלא נלמד ספרות כי זה מיותר לדעתי
הייתי מוסיפה אשכול ג
לפעמים כשאני נשארת בבית ספר עד שעה 17:00 בא לי פשוט להגיד למנהלת תוך כדי התייאשות אני יעשה מה שתרצי, מה שבא לך אבל ראבק אני יושבת במשך 6 שנים כל יום במשך אלפי שעות על כיסא קטן מעץ בגובה של הריצפה מלא בברגים שורטים, שלא נדבר שאין לי מקום בכיסא אז עוד חצי ממנו שבור?
אני יכולה להעיד שהשנה התחילו לי בעיות בגב והכיסא? בהחלט תורם לכך! לפעמים באמצע השיעור בא לי פשוט לקום ולבכות
אז מי שהתלונן בתגובות מעליי על זה שהכיסא שלו מפלסטיק לא מרופד? הלוואי לפחות היה לי כיסא מפלסטיק.
קודם כל צריך להודות למערכת החינוך בישראל שמעניקה לנו השכלה שתשמש אותנו במהלך חיינו.
הייתי משנה את עינין המטלות. התחשבות בתלמיד.
יש חיים מחוץ ללימודים!
משהו שחלק רב מהתלמידים לא מספיק לחוות באמת.