45 תשובות
שהמורים ישימו לב למה קורה ולא יתעלמו
לבטל שיעורי בית ולקצר שעות לימוד
לתת למורים יותר כסף ולשפר את התנאים שלהם, ככה יבואו מורים עם יותר כוח ורצון להיות מורים והתלמידים יקבלו יותר יחס ומענה
להוריד מהלחץ ומהמבחנים, לעשות פחות מקצועות, כיתות קטנות יותר ומורים שאשכרה אכפת להם
לפתוח כיתה מיוחדת לפרחות
כאשכרה כל המערכת הזאת תתחיל להתייחס אליינו ברצינות כי במילא מכריחים אותנו להיות שם פחות להעמיס עלינו ולא על כל איחור שלי להשאיר אותי שעה לתת לי קצת לדבר בשיעור ולהקשיב לדברים שלי למה למורים האלה לא אכפת בכלל אני מרגישה בכלא
שיהיה אותה רמת לחץ מהכיתה ח עד יב ולא פתאום בוסט מטורף של לחץ
שיהיה אפשר ללבוש שורטס ובגדין קצרים כי חם קיבינימאט
שיטת הצ'רטרים בחינוך,לבטל וועדות מיותרות במשרד החינוך,יותר אוטונומיה לביה"ס ולמורה,לצמצם את מס' הבגרויות ל3,להגדיל את כמות המורים ולשפר את איכותם.
להעלות משכורות למורים, שיהיה כמו של מינימום רופא או עורך דין
ואז יבואו יותר אנשים ללמוד את המקצוע וללמד
ואז יוכלו להרשות לעצמם לפתוח כיתות קטנות יותר ולתת יחס אישי לכל תלמיד
שהמערכת תפסיק עם ההדתה בכוח
למה אנחנו חייבים לעשות בגרות בתנ"ך?
ותתחיל להשקיע אשכרה במקצועות חשובים שיעזרו בעתיד. כמו מתמטיקה , אנגלית, פיזיקה , כימיה , אלקטרוניקה וכו'...
אה, ולהתחיל בשכבות לימוד שונות כבר בכיתה ה' או ו'
הכיתות היותר משמעותיות. למה אני צריכה להית תקועה עם עוד 30 ערסים שלא רוצים בכלל ללמוד ומפריעים כשאני כן? , מניסיון שלי הקבצות הן הדבר הכי טוב שקרה למערכת החינוך
כמו כן צריך להציע למורים תנאים הרבה יותר אטרקטיביים בשביל ללמוד הוראה , כי זה בתכלס לא כיף ממש גם להם להיות בסיטואציה הזו בשביל משכורת מינימום.
שהמורים יהיו יותר אכפתיים ויותר נחמדים
וקיצור שעות לימוד, זה ממש קשה להתחיל בשבע בבוקר ולסיים בארבע.
וגם עומס במבחנים..
יותר עזרות ופרטניים
להפחית בשעות ובשיעורי בית
ושיהיו עד 30 ילדים בכיתה
להפוך את בית הספר למקום שכיף לקום אליו בבוקר. להפחית את העומס והמקצועות להפחית בשיעורי בית, עבודות, פרויקטים, מבחנים, מבדקים, שעות לימוד. כל זה מדכא מידי וזה עושה רע, שמורים לא ילחיצו תלמידים על הבגרויות והמבחנים והעתיד
אפשר אבל לא יעשו את זה
אולי לדאוג שבאמת יהיה יעוץ לכל ילד ככה ילדים ירגישו שבאמת אכפת להם
ללמד איך לפתח קישורי חברה
ללמד דברים מועילים כמו (לבשל לקפל וכאלה)
לא לדחוף לכל העולם ואישתו רטלין
להפסיק עם יחל מבחנים וכאלה כי זה גורם לתחרויות בן תלמידים אחד עם השני ובן עצמם!!
להפחית עומס ב יא
בתור אחד שלומד בכיתה הזאת רק יומיים
לקצר את השעות
פשוו להעיף כל מי שמפריע ולא סתן להעיר 1919199 פעם ואף אחד לא יכול ללמוד
ללמוד רק למבחנים ומה שלא יהיה במבחן לא ללמד
להוסיף עוד מורים
כיתות קטנות יותר (20-25 תלמידי)
פחות לחץ לעוד 6 שנים (בגרות) ויותר לחץ לסוף הסמסטר
להקשיב לתלמידים
שהמורים ישימו לב לילדים שיש להם רק חבר אחד
אהם אהם
אנונימית
צריך לקצר את שעות הלמידה כי עם השעות שאני מסיימת אין לי בכלל זמן לעצמי כי אני צריכה ללמוד גם בבית. ולאפשר לבחור את המקצועות כדי שיגיעו ל21 יחידות (בלי מקצועות חובה).
שיאחדו את החוק של הלבוש, או שאפשר ללבוש מה שרוצים או שכולם כולל הבנים עם מכנסיים ארוכים.
צריך ללמד בגישה שהעתיד שלנו הוא יותר מציון ושגם היחס שלנו לסביבה משנה ולא רק לדבר על זה.
ויש עוד מלא אבל זה מה שעלה לי בראש עכשיו,
הכי טוב שהיו מכל בית ספר בארץ לוקחים תלמיד כל שנה ושומעים באמת את הכל וחושבים איך לשנות את זה..
אפשרות בחירה מה אנחנו רוצים ללמוד החל מכיתה ז'-ח'
אני ממש בעד להעלות את המשכורת למורים, לא מבינה למה הם צריכים לקרוע את התחת בשביל משכורת מינימום כשמגיע להם יותר
כיתות קטנות עם רמה זהה ולא לקבץ 30 ילדים עם רמות הבנה שונות בכיתה אחת
אנונימית
להוריד לחץ, אם זה במבחנים, הם רוצים רק ציונים בגלל זה אני חושבת שהמערכת דפוקה, תוודאו שהילד למד באמת והבין! לא לרדוף אחרי ציונים. להתחשב, להבין.
כמו שאמרו- הכי חשוב זה להוריד את הלחץ בעיקר של המבחנים!
אנחנו לא רובוטים ולא יכולים לעשות 3-5 מבחנים בשבוע... אני חושבת שמי שאחראי על זה שכח קצת מה זה להיות תלמיד וכמה שזה קשה וכמעט בלתי אפשרי לעמוד בכל הלחץ הזה (במיוחד לאנשים עם בעיות לחץ כמוני שפשוו מפסיקים לתפקד במצבים כאלה...)
יש המון אני אתן רק כמה
1 ספורט כול הקטע של ההתחלקות לזוגות שלישיות או קבוצות כאלה ואחרות יש תמיד ילדים שנתקעים הצד ולא מוצאים קבוצה וזה סתם מבאס אותי שלא מחלקים לפי איזו רשימה או המורה מחליטה
2 כישורי חיים תמיד יש משחקים קבוצתיים לפי כדור וכאלה ויש ילדים שהכדור מגיע אליהם אחרון כי אין להם חברים
3 עבודות בזוגות/מצגות פרוייקטים קבוצתיים לדעתי אילו דברים שהמורה צריך לחלק לפי איך שנראה לו במקום לשקוע ילדים בדיכאון על זה שהם לא יכולים למצוא מישהו ולשבת בצד בעיקר אני מדברת על היסודי ביסודי הייתי הרבה פחות מהיום והמורים לא שמו על זה עם הם היו משנים את הגישה שלהם ולא רק מלמדים כי הם חייבים ללמד והיו תומכים בילדים ובחברה שלהם להרבה ילדים היו חברים היום האמת היא שהכול תלוי במורים הם יכולים לשנו המון
אה וגם לא לחייב שיעורי ספורט יש ילדים שמביך אותם יש כאלו ששמנים מלאים ולא נעים להם לשהשומנים קופצים חוסר כושר ומלא סיבות זה צריך להיות שיעור בחירה לדעתי זה פשוט לא בסדר שיש ילדים שצריכים לעדות דברים שלא בנוח איתם
אנונימית
כשהייתי בכיתה ה' ילד ממש דחף אותי ליד המורה והיא הסתכלב והסתובבה והלכה.
אני חושבת שלא משנה כמה ינסו,זה אולי יכול להועיל בדברים אחרים אבל זה לא שייך לזה.
תלמידים שעושים את זה לדעתי זה פשוט אופי או חוסר חינוך
או שהם בעצמם מרביצים להם או מתעללים בהם.
התשובה פשוטה
אם מורה אחד לא יכול ללמד את כל המקצועות למה שתלמיד יוכל ללמוד אותם?!
אנונימית
סובלים באיזו כוונה?
להוסיף שיעורים של יחסי אנוש וכאלה שאנשים ילמדו קצת איך להתנהג
-שיעורי ספורט לא חובה
-להפחית שיעורי בית, לא הגיוני שאני חוזרת הביתה ב16:00 ועוד יש לי 3 שעות עבודה בבית רק על מתמטיקה, ועוד להתכונן למבחן מחרתיים.
-פחות מבחנים ולחץ, שלא הכל יסתובב סביב הציונים, אני בן אדם, לא מספר.
-כיתות יותר קטנות, אי אפשר באמת להצטופף בכיתה קטנטנה 42 ילדים.
- באמת לתמוך בילדים שצריכים, גם אם זה משהו רגשי או משהו פיזי, לעזור, לתת הקלות, לשים לב למצב החברתי של הילד ולנסות לעזור. קל מאוד ליפול בין הכיסאות ולהרגיש בלתי נראה.
-יותר אפשרות בחירה של מה מעניין את התלמיד ומה הוא באמת רוצה ללמוד.
-לקצר את השעות
- בחירה בין ספרות לתנ"ך בבתי ספר חילוניים לחטיבה ולתיכון (שיהיה אפילו בהתייעצות עם ההורים והמחנכת מה יותר מתאים לילד)
-יותר מסגרות מיוחדות שמבטאים בהן יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה ולא עובדים כמו רובוטים.
שהמורים יכבדו אותנו יותר
שלא יתערבו לנו בחיים עם החוקים שלהם כמו מכנסיים קצרים,צבע בשיער,פירסינגים,טלפון בהפסקה,
שואל השאלה:
סובלים, תלמידים פשוט סובלים בכל רגע, הם נהיים מדוכאים, זה מוריד את המצב רוח, אנשים רוצים למות בגלל חלק מהשיעורים , וגם בגלל התלמידים, זה באמת בעייתי, האנשים עצמם לא כמו כולם, כל אחד שונה בדרך לימוד שלו, לא כולם רובוטים מבצעי פקודות.
כן לגמרי כשחוזרים לבית ספר הבטחון העצמי וההערכה העצמית של המון תלמידים יורדים
שנהיה כמו מערכת החינוך של פינלנד. פינלנד מובילה בחינוך בעולם ויש שם הכי הרבה פחות מאמץ, הם פשוט עלו על זה שכולם צרכים לתת אמון בכולם, שינו את שיטת החינוך של 200 השנה האחרונות ב-360 מעלות, ועל כן בעניין הזה אני מעריך אותם מאוד.
להוריד מקצועות מיותרים לקצר את שעות בית הספר ואולי גם להתחיל מאוחר יותר בלי שיעורי בית, כי יש עוד דברים חוץ מבית ספר
מה עשו בפינלנד? ^
BringMeToLife
תחפשי ביוטיוב "חינוך בפינלנד הטוב בעולם" עשו על כך תחקיר מיוחד.
שהתלמידים יוכלו לקבל יותר יחס אישי ועזרה מהמורים!!
שנה שעברה הייצי בחמש יחידוצ אנגלית, התקשיתי, אני ואמא שלי התחננו למורה שתעזור לי בפרטני והיא זרקה אותנו וממש לא היה אכפת לה ובסוף ירדתי לארבע בגללה!!
אנונימית
אני פשוט מדוכאת כל שנייה אם רק היו מקלים עלינו מורידים מקצועות נותנים לנו קצת יותר חופשיות פחות לחץ גם אווירה של לחץ כל הזמן מלחיצים אותך שיעורים בגרויות מגמות בן אדם משתגע מזה לפעמים מרגיש שהמערכת הזאת שוכחת שאתה בן אדם כיאלו אנחנו איזה רובוטים יש ילדים עם הפרעות קשב בעיות בכללי בין אם בבית נפשית פיזית ואין התחשבות פשוט בשום דבר אצלנו בכיתה אם אתה מאחר בשנייה משאירים שעה אסור לדבר אפילו קצת צועקים עלייך הגעתי למצב שלא יכולתי יותר וציירתי אז המורה התעצבנה כאילו אני איזה רובוט שאסור לו לעשות כלום חוץ מלהקשיב צריך לעשות שינוי...
אנונימית
נכון!! אולי להפוך את זה למסגרת קצת יוצר משחררת וחופשייה! שיהיה לנו כיף שם ולא שאנחנו הולכים בגלל שההורים מחייבים אותנו!
אנונימית
^^^^^^^ התכוונת 180, 360 זה פשוט סיבוב במקום
180 בסדר. מתמטיקה לא הצד החזק שלי..
כיתות יותר קטנות (25) לדעתי זה יהיה טוב גם כי אפשר ללמוד יותר טוב. וגם כי יש כאלה שקשה להם שהכיתה מאוד גדולה וזה יקל עליהם בקטע החברתי..
להפסיק להלחיץ את החיים.
פחות מבחנים/שיעורי בית.
לתת תנו לבחור מה ללמוד ולא רק מקצוע אחד.
שלמורים יהיה קצת יותר אכפת
צריך לפני שנותנים למורה משרה, לבדוק אם אכפת לו מהתלמידים

למה כי למורה שלי שנה שעברה היה אכפת רק מ4 בנות סתומות שליקקו לה ולכן היא לא נתנה לנו לשנות את השיר לסוף השנה לשיר שכולם רצו והכריחה אותנו לרקוד עם השיר שה4 בנות כתבו (שהיה זבל ובית אחד היה רק על המורה הזאת), והיא אפילו לא נתנה טיעון טוב למה.
לדבר יותר בכיתות על דברים חברתיים שקורים \ יכולים לקרות בבית הספר כל הזמן, ולא תמיד שמים לב אליהם.
כמו ביריונות, הצקה בין תלמידים, קללות ולמה לקלל לא הופך אותך למגניב או טוב יותר. וכדומה.
אכן יש בבתי ספר שיעורים על ביריונות אבל מתי זה באמת קורה- פעמים מעטות בשנה... וגם כל השיעורים האלה הם אותו דבר ולא באמת עושים משהו לדעתי.
להעלות את הנושא בשיעורי חברה \ חינוך וכדומה של ילדים שבדרך כלל פחות שמים לב אליהם- ילדים בודדים\ ביישנים \ שקשה להם להתחבר וכמו שנאמר בכותרת של השאלה יכולים גם לסבול בבית הספר כתוצאה מכך. לעודד ילדים כשהם רואים מישהו יושב לבד בהפסקה\ אפילו יושב לבד בכיתה לגשת אליהם כי לרוב מעטים עושים זאת. לדעתי רוב הילדים לא יודעים איך להתנהג עם ילדים כאלה וזה מובן אבל בגלל זה צריך להדריך אותם ואולי זה יעזור לתלמידים פחות לסבול. (ככה מהצד שלי אני מחשיבה סבל בבית הספר.)
איי איי מי ישמע אנחנו חיים במדינה דיסטופית.
מצאתי שיטה שתעבוד ב-100%. מערכת החינוך צריכה להוציא תוכנית אאוגנית לשיפור הממוצע הארצי, ולעקר כל אחד שלא עומד בסטנדרטים מבלי ליידע אף אחד.
לבטל את שיעור ספורט
אני לומד עכשיו במתמטיקה 5 יחל וגם באנגלית ופיסקה 5 יחל. כול הכיתות שמה הכמות הכי גבוהה של התלמידים היא 22 גג. קיבלנו את המורים הכי טובים שיש בבית ספר שעות פרטניות והכול...
(אני לומד בצפון... וכן יש הבדל בין פריפריה למרכז...).

אבל עדיין צריך לשפר מקצועות אחרים אני לומד עם שאר הכיתה שזה 36 ילד!!!!! אף לא למדתי ככה זה סיוט לנו ולמורים! חייבים לעשות שינוי בדברים האלה הפשוטים ואז בגדולים. כשאלו ישתנו גם השאר ישתנו בעקבות זאת.
אנונימי
אם יתנו לי לבוא עם איזה תלבושת שאני רוצה, בכיף הייתי באה ובחיים לא מבריזה.
באותו הנושא: