6 תשובות
היעזרי בטיפים שניתנו בתגית "פחד קהל". בהצלחה!
מערכת סטיפס
שלום,
ראשית אני מזמין אותך לבצע תרגיל בדיקת הפחד, רצוי שתעשי את זה בכתב:
רשמי מה הדבר הגרוע ביותר (נקרא לזה X) שעלול לקרות במהלך הפרזנטציה.
אחר כך תשאלי את עצמך, מהו הדבר הגרוע ביותר (Y) שעלול לקרות אם יקרה X יתממש...
חזרי על התרגיל עד שתגיעי לנקודה הכי גרועה שעולה בדמיונך ואז תשאלי את עצמך, ואז איך אני אחוש כשה יקרה?
עכשיו חשבי עד כמה מפחידה יכולה להיות התחושה שממנה את פוחדת, דרגי את רמת הפחד שלך מ1-10?

עצמי את עיניך ודמייני שאת עומדת לפני הרצאה או פרזנטציה ואת עדיין רגועה, כי עדיין כלום לא התרחש... ספרי אחת, שתיים, שלוש... והחליפי את התמונה הראשונה בתמונה חדשה שבה את סיימת את הפרזנטציה וכל הקהל מוחא לך כפיים ומריע לך על ההצלחה.
חזרי על תרגיל זה כמה שיותר (6-7 פעמים) ואז חזרי לתרגיל הראשון ובדקי עד כמה התחושה שלך השתנתה ביחס למשימה.
יהודה ב מומחה סטיפס
שלום רב,
תשובתו של יהודה טובה ויפה לגבי התרגול להתגבר על פחד הקהל שאת נתונה בו. אלא שבכל פעם שתצטרכי לעמוד מול קהל היום ובעתיד תאלצי לעשות לעצמך את התרגול הזה.

לעומת זאת יש אפשרות להשתחרר מהפחד הזה אחת ולתמיד על ידי מספר מפגשים של אמון בשיטת TAT שיעזרו לך לפתוח את מה ששוכן עמוק בתוך מוחך וגורם לחרדה הזו ללוות אותך ולשחרר אותו לחלוטין.

אשמח לעזור בשחרור החרדה אם תפני אלי ישירות
מאיר שמחוני
050-6585185
מאיר שמחוני מומחה סטיפס
כל עוד תקראי לסוגיה שמקשה עליך "ביישנות" ועוד "תחמיאי " לעצמך שאת לא טובה- העניין לא ישתפר.

חשוב מאד לקרוא לסוגיעה בשמה: חוסר מיומנות.
טבעי שכשאת חסרת מיומנות הגשת מצגת והרצאה, את בתחילת דרכך במיומנות זו, אך בעלת פוטנציאל מלא להצליח.

עכשיו גשי לתרגולים.

העמידי מצלמת וידאו על תלת רגל מול הפעילי ותרצי למצלמה.
א) בהתחלה תרצי מנות של 5 דקות. לצורך כך חלקי את ההרצאה למנות כאלה.
שמרי את המנה הראשונה של כל החלקים תחת הכותרת: גרסא 1.
ב) כל מנה כזו גלגלי לאחור צפי והחליטי מה היה טוב, ומה את משפרת.
בצעי כל מנה בתורה מחדש כולל השפורים.
ג) שמרי את המכלול המשופר תחת הכותרת גרסא 2.
ד) הציגי את המנות לחברים ו/או בני משפחה, ובקשי משוב על כל מקטע בהרצאה.
רשמי את המשובים
ה) הכיני את ההרצאה מחדש כולל המשובים שהחלטת שהם מהותיים.
ו) ו) צלמי שוב את המקטעים המשופרים עם המשובים. קראי לזה גרסא 3.
ז) צפי בגרסא שלוש וראי מה עוד היית משפרת.
ח) עכשיו שבחי והללי את עצמך על מה שהשגת. את ראויה לכל שבח על ההשקעה והלמידה.
ט) הגישי את ההרצאה לקהל היעדובקשי משובים. כתבי אותם. אל תשכחי להודות לנותני המשוב גם ם אינו קל לעיכול.
י) בהרצאה הבאה נסי לכלול את המשובים שלהם בהגשה שלך.

כך משפרים מיומנות.
שימי ב שמהגשה להגשה תחושי יותר ויותר נוח עם הסיטואציה.

מה את אומרת?
חושי בנוח ליצור עמי קשר כתוב בפרטי על נושא זה.


בהצלחה
שוקי וייס- יועץ משפחתי
פרט, זוגיות, הורות

שוקי וייס מומחה סטיפס
כמובן תכיני היטב את ההרצאה

ואז:
תלכי ותעמדי מול הקהל, ותרשי לעצמך לפחד ולהתבייש! זה בסדר, זה לא דבר רע..

הבלגן שאת חווה, זה בגלל שאתה חושבת שזה לא בסדר, וזה רע להתבייש ולפחד.

אבל אם תתני לרגשות לעלות, ותרשי להם להיות, אפילו תרעדי קצת, ותמשיכי הלאה... תמשיכי בהרצאה..
אז תראי שזה עצמו יהיה תרגיל מעולה בשבילך. תרגיל שבו את מכירה את הרגשות המיוחדים שלך!
ועם הזמן ההיכרות שלך עם הרגשות שלך תהייה גבוהה יותר, ודברים יסתדרו עוד ועוד:-)
שריה מומחה סטיפס
היי,
בסופו של דבר הכל עניין של תרגול. צריך לאמן את השריר של 'הופעה מול קהל' וזה נכון לא רק לגבי הרצאה אלא באופן כללי - כדי להעלות את הביטחון שלך מול אחרים.
לכן, ממליצה לך לתרגל על ידי שתרצי על העבודה שלך בפני קומץ מצומצם (משפחה, חברות וכו'), ממש תבקשי מהן לתרגל זאת בעזרתם ואני בטוחה שהם ישמחו לעזור. אחרי שתרי שאת מצליחה אני בטוחה שתרגישי יותר ביטחון ותהיי מסוגלת לעשות זאת גם מול כיתת סטודנטים. החוכמה היא לתרגל מול אדם אחד, מול שלושה וכך הלאה. זה מאפשר מעבר הדרגתי לקהל גדול יותר מבלי להילחץ.
בהצלחה,
טלי פלד - מאמנת אישי
ט. מומחית סטיפס
באותו הנושא: