12 תשובות
אני לא רואה שום סיבה הגיונית ל-ללא ללכת.
התירוץ היחיד שמתקבל זה בעיות נפשיות וכדומה.
אין סיבה לא להתגייס לצבא אם אין סיבה שמצדיקה את זה
אחרי הפאץ משיח- יש סיבה ממש מוצדקת למה לא ללכת .
למרות שאני הולך לקרבי.
לדעתי אם זה לא חובה הייתי הולכת רק אם אני חושבת שהתפקיד שלי משמעותי והוא משהו שאני יכולה להמשיך איתו בעתיד
לתרום למדינה שלך. זאת חובה על כולם, הכי קל להשתמט אבל אם כולם יעשו את זה מי יגן עלינו?
יש לי בחירה (פטור) ובחרתי ללכת, כי אני רוצה לתת את המעט כדי להגן על המדינה, עם כמה שאני לא מסכימה עם הממשלה, הנהגת הצבא ועוד, אני שרופה על העם שלי, וחשוב לי להיות חלק מההגנה על עם ישראל.

וכן חשוב לי משהו משמעותי, כשהחלטתי להתגייס ידעתי שאם לא משהו שמממש את הפוטנציאל שלי, אני לא הולכת.
שואל השאלה:
אני רוצה שתבינו מאיפה אני באה בלי לשפוט לרגע, המשפחה שלי לא נותנת לגיוס לצבא והגנת המדינה חשיבות, אני יודעת, זה לא ככה ברוב הבתים אבל ככה גדלתי ומבחינתם זה בזבוז זמן, במיוחד כי כנראה לא יהיה לי תפקיד שיעזור לי לקריירה שארצה, בבקשה תסבירו למה זה חשוב כן להתגייס, כדי שקודם כל אדע, ואסביר גם להם
אנונימית
^היי מבינה אותך, מגיעה מבית שבכלל לא תומך בגיוס נשים, ההורים שלי חושבים שזה לא מה שנכון עבורי, והתפקיד של נשים הוא אחר לגמרי.

אבל הסברתי להם שזה חשוב לי, מבחינה עקרונית, חוויתית, והתפתחות אישית, והם הבינו שאי אפשר להלחם איתי שאעשה פטור, אלה פשוט לנסות לעזור לי שלפחות אגיע למקום טוב שאגשים את עצמי.

אז אני לא יודעת איזה תשובות את מחפשת, אבל לדעתי אין דרך לשכנע אנשים שנגד רעיון מסויים מבחינה אידאולוגית, אז אולי תנסי להסביר להם שאת צריכה את התמיכה שלהם כי זה יקרה אם או בלעדיהם ואת תשמחי שהם יהיו שם לצידך.
שואל השאלה:
^יודעת את הסברת ממש טוב, אני גם לא יודעת איזו תשובה חיפשתי אבל אני חושבת שמצאתי, תודה לך, אני אסביר להם
אם אפשר לשאול גם, הלכת לבסיס סגור או פתוח?
אנונימית
עדיין לא התגייסתי, מאוד חשוב לי בסיס סגור, למרות שהלכתי על עתודה.
שואל השאלה:
אוקיי תודה, אני חושבת שאבחר גם בסגור
אנונימית
הצבא זו חוויה מיוחדת שמעצבת אותך ובכללי מעצבת את רוב החברה הישראלית. עוד כמה שנים שכלם ידברו על השירות שלהם - אתה תרגיש שנשארת מאחור. אם יש פטור אז זה כבר סיפור אחר וכמובן שמומלץ לעשות שירות לאומי כדי לתרום כמו כולם ולהרגיש משמעותי:)