61 תשובות
בוודאי, אך לא בפנים שלהם
אנונימי
אם עץ נפל ביער ואף אחד לא שמע או ראה. האם הוא באמת נפל?
כן אבל אני אומרת את זה ללבנים
שואל השאלה:
זה גזעני ברמות
זה גזעני ברמות
אנונימית
כן ולאאכפת לי
כן
זה לא גזעני כי אני לא אומרת את זה בהקשר גזעני
זה לא גזעני כי אני לא אומרת את זה בהקשר גזעני
לא חושבת שהמילה הזאת יצאה לי אי פעם מהפה
למרות שקיבלתי אישור משחור לומר אותה *-*
למרות שקיבלתי אישור משחור לומר אותה *-*
אומר כן, אנחנו בישראל לא באמריקה
לא למה שאני אגיד, פשוט מילה לא שימושית
את מודעת לכך שהשחורים מכרו גם עבדים?
אנונימי
שואל השאלה:
מה קשור,זה עדיין גזעני
מה קשור,זה עדיין גזעני
אנונימית
זה לא את מושפעת ואת לא יודעת אפילו את ההיסטוריה מאחורי המילה. הלבנים הפסיקו את העבדות ואתם סתם בוכים על משהו שההיסטוריה מאחוריו לא נכונה
אנונימי
שואל השאלה:
אני מושפעת כי אני לא גזענית?
אני מושפעת כי אני לא גזענית?
אנונימית
שימוש במילה מסוימת ללא כוונות רעות מאחוריה לא נחשב לגזענות, זה כיף מילה מתגלגלת על הלשון
אנונימי
לא אומרת אני חושבת שזה נוראי ולא מכבד בכלל ותמיד אני רבה עם יצורים כאלה שחושבים שזה מצחיק
כן לא בקטע גזעני
לא צריך לקחת הכל כזה ברצינות אחותי
לא צריך לקחת הכל כזה ברצינות אחותי
אנונימי
המילה הזאת היא חלק מהלקסיקון שלי
כן ולא אכפת לי כל עוד זה בקטע מצחיק עם חברים
בישראל זה פחות נושא רגיש מבארצות הברית לכן אין שום סיבה שלא נוכל להגיד את זה
בישראל הייתה אפליה גם נגד אתיופים והמקבילה של המילה בעברית היא כוש* וגם איתה אין באמת בעיה.
יש אנשים שמקבלים טריגר ממילה בגלל ההיסטוריה שלה והרגשות שהיא מביאה איתה וזה בסדר גמור זאת הרגשה הגיונית, אבל וזה אבל חשוב, הזמנים השצנו ורק להשתמש במילה לא הופך בן אדם לגזען ואת השימוש במילה כלשהי לדבר רע. מה שהופך את זה לרע וגזעני זה כשמשתמשים בזה במטרה להעליב או לפגוע או להפחית מהבן אדם שמולנו. הקונטנציה של המילה וההקשר היא הכל. בארצות הברית הרגשות כלפי המילה שלהם יותר חזקים ובצדק ביחס לכמה שהמקבילה שלה בעברית מפריעה לאנשים אתיופים בארץ בגלל שבאמת ההיסטוריה של השחורים בארצות הברית הרבה יותר קשה ממה שעברו האתיופים בארץ. ולכן אין באמת בעיה להשתמש במילה (כל עוד הכוונה היא לא להשתמש במילה כדי לרדת על מישהו אחר בטון גזעני) גם אם אתה לבן ובמיוחד בארץ (בארצות הברית זה יותר בעייתי בגלל ההיסטוריה)
בישראל הייתה אפליה גם נגד אתיופים והמקבילה של המילה בעברית היא כוש* וגם איתה אין באמת בעיה.
יש אנשים שמקבלים טריגר ממילה בגלל ההיסטוריה שלה והרגשות שהיא מביאה איתה וזה בסדר גמור זאת הרגשה הגיונית, אבל וזה אבל חשוב, הזמנים השצנו ורק להשתמש במילה לא הופך בן אדם לגזען ואת השימוש במילה כלשהי לדבר רע. מה שהופך את זה לרע וגזעני זה כשמשתמשים בזה במטרה להעליב או לפגוע או להפחית מהבן אדם שמולנו. הקונטנציה של המילה וההקשר היא הכל. בארצות הברית הרגשות כלפי המילה שלהם יותר חזקים ובצדק ביחס לכמה שהמקבילה שלה בעברית מפריעה לאנשים אתיופים בארץ בגלל שבאמת ההיסטוריה של השחורים בארצות הברית הרבה יותר קשה ממה שעברו האתיופים בארץ. ולכן אין באמת בעיה להשתמש במילה (כל עוד הכוונה היא לא להשתמש במילה כדי לרדת על מישהו אחר בטון גזעני) גם אם אתה לבן ובמיוחד בארץ (בארצות הברית זה יותר בעייתי בגלל ההיסטוריה)
אנונימי
אם לכם מותר להגיד את זה למה כשמישהו אצלנו אומר את זה זה גזעני?
לאף אחד אסור להגיד את זה לא משנה מה הצבע עור שלו
לאף אחד אסור להגיד את זה לא משנה מה הצבע עור שלו
לא
עניין של כבוד בגלל ההיסטוריה של המילה
עניין של כבוד בגלל ההיסטוריה של המילה
כן
לא אני לא אומרת
המילה עצמה גזענית כי ללבנים אסור להגיד אותה ולשחורים כן.
אז למה אני צריך להיות מופלה? אז גם אני משתמש
אז למה אני צריך להיות מופלה? אז גם אני משתמש
אנונימי
לא
אני לא לבנה אני בצבע חאקי אפרסקי
ולא
זה סתם טרנדי ומגעיל אז למה
ולא
זה סתם טרנדי ומגעיל אז למה
לא. זה גזעני ואני לא אומרת את זה.
ברור שאומר
בקטע טוב כאילו
בקטע טוב כאילו
כי לא רוב האנשים כבר מוצאים את זה כדבר גזעני
יש לי מלא חברים שחורים ולאף אחד מהם אף פעם לא הפריע שאמרתי את זה, והם גם אמרו לי את זה שזה לא מפריע להם
יש לי מלא חברים שחורים ולאף אחד מהם אף פעם לא הפריע שאמרתי את זה, והם גם אמרו לי את זה שזה לא מפריע להם
לפעמים אבל בצחוק
מחילה אני ליטרלי אומרת את זה כל שעה נראלי
אנונימית
באופן יומיומי בכנות
אני לא לבנה אבל אמריקאים כן מחשיבים אותנו כלבנים למרות שאני מזרחית ואני לא רואה סיבה לא להגיד את זה אני לא גזענית אבל זה ממכר
ואני לא חושבת שיש באמת סיבה סתם ככה להגיד את זה זאת לא מילה שמסתדרת בעברית
ואני לא חושבת שיש באמת סיבה סתם ככה להגיד את זה זאת לא מילה שמסתדרת בעברית
לא
לא
אני אומר נילה שזה קיצור של ונילה שזה הn word ללבנים ככה שהם לא יכולים להגיד על זה כלום :)
אני אומר נילה שזה קיצור של ונילה שזה הn word ללבנים ככה שהם לא יכולים להגיד על זה כלום :)
למילה הזאת אין שום ערך פה בארץ.
כל הזמן
בין חברים לבנים
בין חברים לבנים
אנונימי
כן
אנשים פשוט מושפעים מאמריקה, וזו נחשבת למילה גזענית לכל מי שאומר שלא, וגם "כושי"
גם רוב האנשים שאומרים את זה מתחילים לבכות שמריצים בדיחות על השואה
גם רוב האנשים שאומרים את זה מתחילים לבכות שמריצים בדיחות על השואה
אנונימי
יצא לי כמה פעמים די מזמן כשהתלהבתי מאיזה מימ שהולך ככה:
call 911 - what's the number - really n
(מימ די ישן כואב לי להודות w למי שמכיר)
אבל הפסקתי כי זה לא סבבה, כמו שאני בחיים לא אגיד את המילה שמתחילה ב-כ'
call 911 - what's the number - really n
(מימ די ישן כואב לי להודות w למי שמכיר)
אבל הפסקתי כי זה לא סבבה, כמו שאני בחיים לא אגיד את המילה שמתחילה ב-כ'
אמרתי פעם עד שלמדתי מה הם עברו.. יש לי מצפון עד היום
מעניין איך תרגישו אם מישהו רנדומלי יגיד לכם jew רק כי זה "מתגלגל על הלשון"
מעניין איך תרגישו אם מישהו רנדומלי יגיד לכם jew רק כי זה "מתגלגל על הלשון"
זה מילה שלנו, שהלבנים המציאו
גם את זה הם רוצים לגנוב לנו?
(לכל המתוסבכים, אני צוחקת לא להבהל)
גם את זה הם רוצים לגנוב לנו?
(לכל המתוסבכים, אני צוחקת לא להבהל)
מזה
לא
כן לא אכפת להם שאני אומרת אבל תאמת מזמן לא השתמשתי בה תלוי בבנאדם פשוט
אנונימית
כמובן
לא ואת האמת רק לפני כמה ימים גיליתי מה זה כשחיפשתי מה זה באיי איי של גוגל.
את האמת זה די מוזר לי המילה הזאת זה פשוט ביטוי לא נכון של המילה שחור בשפה אחרת...
את האמת זה די מוזר לי המילה הזאת זה פשוט ביטוי לא נכון של המילה שחור בשפה אחרת...
מלא
כאילו כן אבל לא בקטע גזעני נגיד יוצא לי פה ושם בשירים כי מה אשמתי שתקען בחצי שיר
בוודאי
אני עכשיו אומרת גם נילה, שזה ללבנים
אבל אני אף פעם לא אבוא ואגיד את זה לבן אדם זר רק למי שחבר
אני עכשיו אומרת גם נילה, שזה ללבנים
אבל אני אף פעם לא אבוא ואגיד את זה לבן אדם זר רק למי שחבר
זה איבד את המשמעות של זה. כל עוד זה בטאקט ואני לא הולך לצעוק את זה על מרטין לותר קינג ג'וניור, זה לא באמת נחשב גזענות כי אני לא משתמש במילה הזו לצורך עלבון או אפילו בהקשר שלה לאנשים כהי עור.
קניתי אותה בצורה רשמית מחבר שלי בתמורה ל-2 מסטיקים לכן עכשיו אני יכול להגיד אותה ללא רגשות אשם!
אני עדיין אבל לא עובר ברחוב וקורא ככה לאנשים.....
אני עדיין אבל לא עובר ברחוב וקורא ככה לאנשים.....
כן, רק בין חברים אבל.
כן כל הזמן
תראי את לא גזענית וזה נהדר, אבל זה לא הסיבה שאומרים שאת מושפעת.
את אימצת את החשיבה לדעתי חסרת הבסיס שזה כאילו איזו מילה עם כוחות קסם וזה כמו להגיד "וולדמורט", ולא משנה איך, למי, מתי ובאיזה כל הקשר אחר זה נאמר, זה הופך אדם לאיזה מפלצת.
לקרוא למישהו ככה, כמובן למישהו שחור, זה פסול, אין פה שאלה. עם זאת, אם את אומרת את זה נגיד בינך לבין חברה בהקשר של בדיחה והיא לא נפגעת מזה ואת לא באמת שונאת שחורים או שום דבר כזה, למה זה כזה סוף העולם?
זו מילה, היא מקבלת את הכוח שנותנים לה, ולצערי נותנים לה כוח אלוהי. כמו כל מיני קללות וכינויי גנאי גזעניים או הומופובים, לא צריך להגיד את זה לאנשים מסוימים ובטח שלא במטרה לפגוע ו/או מתוך תחושות גזעניות אמיתיות, אבל יש הבדל ענק בין זה לבין להגיד איזו בדיחה לאנשים שלא מפריע להם, לקרוא את זה בקול מספר שכתובה בו המילה, להתייחס למילה הזו בהקשר ביקורתי ועוד.
זה לא שאני אומר שאת צריכה להגיד את המילה הזאת, את לא רוצה אל תגידי, אבל לחשוב שכל מי שאומר את המילה לא משנה ההקשר הוא גזען זה מטופש ממש לדעתי.
את אימצת את החשיבה לדעתי חסרת הבסיס שזה כאילו איזו מילה עם כוחות קסם וזה כמו להגיד "וולדמורט", ולא משנה איך, למי, מתי ובאיזה כל הקשר אחר זה נאמר, זה הופך אדם לאיזה מפלצת.
לקרוא למישהו ככה, כמובן למישהו שחור, זה פסול, אין פה שאלה. עם זאת, אם את אומרת את זה נגיד בינך לבין חברה בהקשר של בדיחה והיא לא נפגעת מזה ואת לא באמת שונאת שחורים או שום דבר כזה, למה זה כזה סוף העולם?
זו מילה, היא מקבלת את הכוח שנותנים לה, ולצערי נותנים לה כוח אלוהי. כמו כל מיני קללות וכינויי גנאי גזעניים או הומופובים, לא צריך להגיד את זה לאנשים מסוימים ובטח שלא במטרה לפגוע ו/או מתוך תחושות גזעניות אמיתיות, אבל יש הבדל ענק בין זה לבין להגיד איזו בדיחה לאנשים שלא מפריע להם, לקרוא את זה בקול מספר שכתובה בו המילה, להתייחס למילה הזו בהקשר ביקורתי ועוד.
זה לא שאני אומר שאת צריכה להגיד את המילה הזאת, את לא רוצה אל תגידי, אבל לחשוב שכל מי שאומר את המילה לא משנה ההקשר הוא גזען זה מטופש ממש לדעתי.
לא, זה ילדותי
אודה שבעבר כן יצא לי מהפה כי הייתי משופעת מילדים מטומטמים
זה לא שימושי ואין שום סיבה להשתמש במילה שפעם קראו לעבדים ככה, גם אם היום זה "פחות פוגעני"
אין לכם למה להגיד את זה בכלל, זה סתם ככה כי בא לכם למרות שזה כן עלול לפגוע במישהו
ולכל אלה שאומרים "אני לא אומר להם את זה בפנים" זה לא יותר טוב, אם לא הבנתם זה אותו דבר כמו לרכל על מישהו מאחורי הגב
זה פשוט ילדותי ומביך
אודה שבעבר כן יצא לי מהפה כי הייתי משופעת מילדים מטומטמים
זה לא שימושי ואין שום סיבה להשתמש במילה שפעם קראו לעבדים ככה, גם אם היום זה "פחות פוגעני"
אין לכם למה להגיד את זה בכלל, זה סתם ככה כי בא לכם למרות שזה כן עלול לפגוע במישהו
ולכל אלה שאומרים "אני לא אומר להם את זה בפנים" זה לא יותר טוב, אם לא הבנתם זה אותו דבר כמו לרכל על מישהו מאחורי הגב
זה פשוט ילדותי ומביך
אנונימית
כן
כן
יש לי כרטיס זהב שחתום על ידי one of you people אז כן
באותו הנושא: