18 תשובות
כמו שאנחנו עושים בדיחות שואה אבל ניפגע אם מישהו אחר יצחק על השואה. דרך ההתמודדות שלהם זה להגיד את המילה שפעם הייתה כלכך פוגענית לקהילה השחורה והיום הם מרגישים בנוח להגיד אותה כי הם חזקים יותר והתעלו על ההיסטוריה
שואל השאלה:
אה אבל פתאום זה לא מעליב ? ולמה אומרים אותה ללבנים?
אה אבל פתאום זה לא מעליב ? ולמה אומרים אותה ללבנים?
אנונימית
מה הבעיה במילה הזאת?
שואל השאלה:
הם בוכים שלבנים אומרים אותה
הם בוכים שלבנים אומרים אותה
אנונימית
זה איך שהיו קוראים להם פעם ועכשיו הם משתמשים במילה הזאת כי הם מרגישים במקום הרבה יותר טוב עכשיו והם סוג של צוחקים על זה ככה
שואל השאלה:
כן דנידון אני יודעת את זה זה לא מה ששאלתי
כן דנידון אני יודעת את זה זה לא מה ששאלתי
אנונימית
חארטות הבנתי שזה לא יפה להגיד כושי או ניגה
הם מרשים לעצמם כי כביכול אם לבן יגיד את זה הוא יצא גזען ואם הם יגידו זה בסדר כי הם לא יכולים להיות גזענים לעצמם (מה שלא 100% נכון אבל בסדר)
שואל השאלה:
בדיוק אבל הם משתמשים בזה ברגיל כיאלו פתאום לא מעליב אתכם ??? ועוד אומרים ללבנים את זה ניראלי לא הבינו
בדיוק אבל הם משתמשים בזה ברגיל כיאלו פתאום לא מעליב אתכם ??? ועוד אומרים ללבנים את זה ניראלי לא הבינו
אנונימית
התופעה הזו נקראת reappropriation או reclaiming
כשלוקחים מילת גנאי או העלבה מוטית כזו או אחרת והופכים אותה למשהו אחר, ומקבלים כוח על הדבר עוד דוגמאות זה המושג "קוויר" או הקונספט של צעדת השרמוטות
וזה דומה קצת לרעיון שבדיחות פנימיות מותרות רק למי שבפנים. כשזה בא מבחוץ זה לא מצחיק, אלא עלול להיות פוגעני מאוד
כשלוקחים מילת גנאי או העלבה מוטית כזו או אחרת והופכים אותה למשהו אחר, ומקבלים כוח על הדבר עוד דוגמאות זה המושג "קוויר" או הקונספט של צעדת השרמוטות
וזה דומה קצת לרעיון שבדיחות פנימיות מותרות רק למי שבפנים. כשזה בא מבחוץ זה לא מצחיק, אלא עלול להיות פוגעני מאוד
חוץ מזה אמרת שאת מכירה את המושג של המילה ואת ההיסטוריה שלה אבל לפי השאלה שלך מרגיש שלא מספיק ממליץ לך לראות סרטים בנושא, כמו 12 years as a slave או django unchained (שהוא קצת יותר מוקצן אבל עדיין עם נקודות נכונות)
^^^האפרו אמריקאים הפכו את זה למילת חיבה ביניהם בשביל להראות יעני שהם התעלו על זה אחרי שנים שזה היה נחשב למילת גנאי כלפיהם, הם פשוט הפכו את זה לחלק מהתרבות שלהם.
הם קוראים ככה ללבנים כי זה נהיה חלק מהדיבור היומיומי אצלם.
אנשים לבנים לא יכולים לומר את המילה הזאת בגלל שאין להם את "הסמכות", זה חלק מהמאבק שלהם ואם לבן יגיד את המילה הזאת אם יראו בזה זלזול כי הוא אפילו לא קשור לזה.
הם קוראים ככה ללבנים כי זה נהיה חלק מהדיבור היומיומי אצלם.
אנשים לבנים לא יכולים לומר את המילה הזאת בגלל שאין להם את "הסמכות", זה חלק מהמאבק שלהם ואם לבן יגיד את המילה הזאת אם יראו בזה זלזול כי הוא אפילו לא קשור לזה.
שואל השאלה:
אנשים לבנים היו אומרים להם את זה פעם והיום הם לנו
אנשים לבנים היו אומרים להם את זה פעם והיום הם לנו
אנונימית
זה העניין, אנשים לבנים היו אומרים את זה כמילות גנאי ובזלזול, הם לא רוצים עכשיו שזה יפול עליהם
כי הם צבועים ומאמינים במרקסיזם התרבותי שמטרתו לפלג את החברה על בסיס גזע, מין ומגדר ומטרתו לשסע אנשים אחד בשני וכנגד קבוצות הרוב בחברה המערבית. תבדקי על "בית הספר של פרנקפורט" ותביני מה הארורים האלה מנסים לעשות.
כי הם צבועים
כי הם שחורים
יש הבדל ענק בין מישהו שהוא חלק מהקהילה יגיד את זה לבין מישהו לבן שיגיד את זה. זאת דרך התמודדות שלהם עם ההיסטוריה של העבדות וזה נקרא הומור עצמי מן הסתם שאם מישהו לבן יגיד את זה זה לא בסדר אותו דבר גם עם שואה
באותו הנושא: