20 תשובות
כן.
שמרנות מעודדת הפרדה מסויימת.
זה מתחיל בהפרדה לגיטימית, אדם דתי שלא רוצה לצאת עם חילוני, להתבולל, דברים כאלה.
זה ממשיך למחשבה בעייתית. "אם אני לא אמור להתבולל, זה בטח כי הגויים פחות טובים ממני", מה שיוצר גזענות.
זה ממשיך ל"גויים נראים ככה וככה וככה. הם כולם ככה וככה וככה. זה לא בסדר בעיניי".
מה שמידרדר לגזענות.
השמרנות עצמה היא לא גזענית, אבל מאוד קל להידרדר ממנה ולהפוך לגזען
שמרנות מעודדת הפרדה מסויימת.
זה מתחיל בהפרדה לגיטימית, אדם דתי שלא רוצה לצאת עם חילוני, להתבולל, דברים כאלה.
זה ממשיך למחשבה בעייתית. "אם אני לא אמור להתבולל, זה בטח כי הגויים פחות טובים ממני", מה שיוצר גזענות.
זה ממשיך ל"גויים נראים ככה וככה וככה. הם כולם ככה וככה וככה. זה לא בסדר בעיניי".
מה שמידרדר לגזענות.
השמרנות עצמה היא לא גזענית, אבל מאוד קל להידרדר ממנה ולהפוך לגזען
ברור
אנונימי
לא כל שמרן גזען אבל כמעט כל מאבק לשוויון בהיסטוריה נתקל קודם כל בשמרנים
זכויות שחורים? שמרנים התנגדו
זכויות נשים? שמרנים התנגדו
זכויות להטב? שמרנים התנגדו
הגירה? שמרנים מתנגדים גם היום
זכויות שחורים? שמרנים התנגדו
זכויות נשים? שמרנים התנגדו
זכויות להטב? שמרנים התנגדו
הגירה? שמרנים מתנגדים גם היום
אנונימי
כן. הנה ההגדרה של שמרנות לפי ויקיפדיה:" שמרנות (בלועזית: conservatism) היא פילוסופיה ואידאולוגיה פוליטית חברתית ותרבותית השואפת לקדם ולשמר מוסדות, מנהגים וערכים מסורתיים.שמרנים נוטים להעדיף מוסדות ומנהגים המבטיחים סדר חברתי והמשכיות היסטורית. השמרנות מעדיפה את מה שקיים על פני מה שחדש או אידיאלי, והיא מאמינה בהתפתחות ובשיפור הדרגתיים של הסדר הקיים, ולא ברעיונות חדשים או מהפכניים."
הצמדות למסורת קשורה בחלק מהפעמים בגזענות- כי בעבר היו גזעים עם מעמד נמוך יותר. אם כי זה מאוד תלוי כמה קיצוני אתה.
הצמדות למסורת קשורה בחלק מהפעמים בגזענות- כי בעבר היו גזעים עם מעמד נמוך יותר. אם כי זה מאוד תלוי כמה קיצוני אתה.
כן
לא.
חלק מלהיות בן אדם שמרני זה לשמור על ערכים מוסריים שלא פוגעים באף קבוצה מסויימת מבלי לכפות או לפגוע באותה קבוצה בצורה כזו או אחרת אם הם לא עומדים באותם ערכים כמו השאר, לא משנה איזה צבע אור או עדה.
^ (5) גזענות היא בתיאור פשוט prejudice based on race,
אם יש קבוצת אנשים מסויימים שלא תומכים בהתבוללות עם אנשים מסוג דת/לאום/אור שונה, זה לא בהכרח אומר שזה מכוונה שהיא גזענית,
לא כל האנשים מעוניינים להתבולל עם אנשים מהסוג דת/לאום, כי יש אנשים שחשוב להם לשמור על גבולות בנושא הזה.
יש שמרניים שלא אכפת להם להתבולל עם בן אדם שהוא לא יהודי (מכיר אישית משפחות עם לאומים שונים) והם לא בדיוק שומרים על ערכים שמבקשים לשמור מרחק מהתבוללות עם לאום שהוא שונה משלהם, לכן זה לא מדויק להגיד שיש קשר בין גזענות לשמרנות, לשמור על ערך מסויים לא אומר לתת יחס שלילי למי שלא נמצא באותם ערכים כמוך.
חלק מלהיות בן אדם שמרני זה לשמור על ערכים מוסריים שלא פוגעים באף קבוצה מסויימת מבלי לכפות או לפגוע באותה קבוצה בצורה כזו או אחרת אם הם לא עומדים באותם ערכים כמו השאר, לא משנה איזה צבע אור או עדה.
^ (5) גזענות היא בתיאור פשוט prejudice based on race,
אם יש קבוצת אנשים מסויימים שלא תומכים בהתבוללות עם אנשים מסוג דת/לאום/אור שונה, זה לא בהכרח אומר שזה מכוונה שהיא גזענית,
לא כל האנשים מעוניינים להתבולל עם אנשים מהסוג דת/לאום, כי יש אנשים שחשוב להם לשמור על גבולות בנושא הזה.
יש שמרניים שלא אכפת להם להתבולל עם בן אדם שהוא לא יהודי (מכיר אישית משפחות עם לאומים שונים) והם לא בדיוק שומרים על ערכים שמבקשים לשמור מרחק מהתבוללות עם לאום שהוא שונה משלהם, לכן זה לא מדויק להגיד שיש קשר בין גזענות לשמרנות, לשמור על ערך מסויים לא אומר לתת יחס שלילי למי שלא נמצא באותם ערכים כמוך.
כן,כפי שאנונימי אמר השמרנים התנגדו לזכויות עבור קבוצות מוחלשות בחברה תמיד,בין אם זה שחורים באמריקה או נשים שלא היה להן זכויות בסיסיות
זה לא אומר שכל אחד מהם גזען אבל בגלל האידיאולוגיה שלהם הרבה מהם כן כאלה
זה לא אומר שכל אחד מהם גזען אבל בגלל האידיאולוגיה שלהם הרבה מהם כן כאלה
זה לא נכון מה שכתבתם, זה לגמרי מנגד את כל הפואנטה בשמרנות, כי אם זה היה נכון לא הייתי מגדיר את עצמי ככזה ומשפחה שלי לא הייתה כזאת.
דרדספרים אני אדייק כי מה שכתבת זה נכון אבל זה לא "כן".
לשמור על ערכים הקיימים לא אומר שאנחנו תומכים בלחזור לשנות ה-1600 שבהם היה מלא חוסר של שיוויון, זה ממש לא נכון.
שמרנות לא מבקשת ממני או ממכם לחזור לשנים שבהם החיים היו פחות שוויוניים, לא כל ערך ששומרים עליו הוא ערך בעייתי זה פשוט לא נכון אחרת אתם סותרים את עצמכם, לדוגמה..
ערך משפחתי - לשמור על יחס ורצינות למשפחה ולזוגיות, להאמין שמשפחה זה כוח וחשוב לחזק אותה.
ערך תרבותי אם אנחנו מדברים על תרבויות מסויימות,
ערך חברתי וכדומה..
ההורים שלי אחת פמיניסטית והשני ליברלי ושניהם שמרניים, אני מאוד ממליץ לכם לדבר עם המשפחות שמרניות (אמיתיות) כמו אני ומשפחה שלי לפני שאתם כותבים ששמרנים תומכים בחוסר שיוויון זכויות לנשים או אנשים בעלי נטייה מינית שונה, אתם יודעים שיש פמיניסטיות ולהטבים שמרניים נכון?
כי "חוסר שיוויון" לא קשור למונח, שמרנות לא מבקשת ממכם לשמור על כל דבר אפשרי שקשור לעבר, אלא סה"כ זה אומר לשמור על ערכים מוסריים שלא פוגעים באף קבוצה ביחס,
זה שאתם קראתם מה זה שמרנות בויקיפדיה זה לא אומר שאתם יודעים על שמרניים משהו או אם בכלל הבנתם באילו ערכים מדובר, ואם תרצו לדעת טוב יותר אז תדברו עם אנשים כמוני, במקום להגיד לי במה אני תומך ובמה אני לא תומך
ואגב, אם מישהו תומך בחוסר שיוויון לקבוצה מסויימת בגלל מגדר או נטייה מינית, הוא לא יכול להיות מוגדר כשמרן כי הוא נכשל בערך של כבוד האדם, שזה דרך אגב חלק לא קטן שמרנות
דרדספרים אני אדייק כי מה שכתבת זה נכון אבל זה לא "כן".
לשמור על ערכים הקיימים לא אומר שאנחנו תומכים בלחזור לשנות ה-1600 שבהם היה מלא חוסר של שיוויון, זה ממש לא נכון.
שמרנות לא מבקשת ממני או ממכם לחזור לשנים שבהם החיים היו פחות שוויוניים, לא כל ערך ששומרים עליו הוא ערך בעייתי זה פשוט לא נכון אחרת אתם סותרים את עצמכם, לדוגמה..
ערך משפחתי - לשמור על יחס ורצינות למשפחה ולזוגיות, להאמין שמשפחה זה כוח וחשוב לחזק אותה.
ערך תרבותי אם אנחנו מדברים על תרבויות מסויימות,
ערך חברתי וכדומה..
ההורים שלי אחת פמיניסטית והשני ליברלי ושניהם שמרניים, אני מאוד ממליץ לכם לדבר עם המשפחות שמרניות (אמיתיות) כמו אני ומשפחה שלי לפני שאתם כותבים ששמרנים תומכים בחוסר שיוויון זכויות לנשים או אנשים בעלי נטייה מינית שונה, אתם יודעים שיש פמיניסטיות ולהטבים שמרניים נכון?
כי "חוסר שיוויון" לא קשור למונח, שמרנות לא מבקשת ממכם לשמור על כל דבר אפשרי שקשור לעבר, אלא סה"כ זה אומר לשמור על ערכים מוסריים שלא פוגעים באף קבוצה ביחס,
זה שאתם קראתם מה זה שמרנות בויקיפדיה זה לא אומר שאתם יודעים על שמרניים משהו או אם בכלל הבנתם באילו ערכים מדובר, ואם תרצו לדעת טוב יותר אז תדברו עם אנשים כמוני, במקום להגיד לי במה אני תומך ובמה אני לא תומך
ואגב, אם מישהו תומך בחוסר שיוויון לקבוצה מסויימת בגלל מגדר או נטייה מינית, הוא לא יכול להיות מוגדר כשמרן כי הוא נכשל בערך של כבוד האדם, שזה דרך אגב חלק לא קטן שמרנות
יש קשר מסוים בין גזענות לשמרנות, אבל גם בין השאר הגנה על המדינה מרוצחים וגנבים ואנסים, וגניבה תרבותית- השמרנים זה אותם האנשים שמוסרים את חייהם למען המדינה, בכל מדינה בדרך כלל, ולא מסתכלים עליה בעיניים ביקורתיות, ומעודדים סרבנות ופחד מהמשטרה.
השמרנים גם התנגדו לקומוניזם ולסוציאליזם, ולדקטטורות שבאו בעקבות כך. והצילו את העולם משינויים הרי אסון.
הרעיון שדוגלים השמרנים הוא מתומצת במשפט כזה: "שמרנות איננה שלילה של שינוי, אלא דרישה ששינוי יהיה זהיר, מדוד, ומבוסס ניסיון".
(פעם שמעתי את המשפט בצורה יפה יותר אבל שכחתי)
אבל מצד שני אנטישמיות קיימת כרגע בעיקר בחוגים לא שמרנים.
וזה מזעזע, השנאה העתיקה הזאת.
באופן אישי אני לא שמרן ולא ליברל, אני לא נכנס לדפוסים. יש דברים שאני ככה יש דברים שאני ככה.
אינני חושב שיש קבוצה מושלמת.
השמרנים גם התנגדו לקומוניזם ולסוציאליזם, ולדקטטורות שבאו בעקבות כך. והצילו את העולם משינויים הרי אסון.
הרעיון שדוגלים השמרנים הוא מתומצת במשפט כזה: "שמרנות איננה שלילה של שינוי, אלא דרישה ששינוי יהיה זהיר, מדוד, ומבוסס ניסיון".
(פעם שמעתי את המשפט בצורה יפה יותר אבל שכחתי)
אבל מצד שני אנטישמיות קיימת כרגע בעיקר בחוגים לא שמרנים.
וזה מזעזע, השנאה העתיקה הזאת.
באופן אישי אני לא שמרן ולא ליברל, אני לא נכנס לדפוסים. יש דברים שאני ככה יש דברים שאני ככה.
אינני חושב שיש קבוצה מושלמת.
כן
אבל כמובן שלא כל אדם שמרן הוא גזען
אם אני לא טועה לפי מחקרים אנטישמיות קיימת דווקא יותר בחוגים שמרניים.^
אבל כמובן שלא כל אדם שמרן הוא גזען
אם אני לא טועה לפי מחקרים אנטישמיות קיימת דווקא יותר בחוגים שמרניים.^
כן,בוא נגיד שאם לאורך ההיסטוריה היינו תלויים בהם לא היינו מתקדמים ומגיעים למה שאנחנו היום בתור חברה וכמה שהתפתחנו
אנונימי
^
או שהיינו כולנו נמצאים תחת דיקטטורות קומוניסטיות, או מתים באיזה קרב פזיז שלא מתחשב בידע מהעבר.
וגם זה לא מדויק
שמרנים לא נגד שינוי, הם נגד שינויים מהירים ללא בדיקה מסוימת מההיסטוריה.
שמרנים היו נגד גוש קטיף בגלל ההיסטוריה של אוסלו, ולא שמרנים רצים אחרי כל חלום ורוד.
ומי צדק?
איפה חמאס עלה לשלטון? מאיפה קרה 7 באוקטובר?
ולא מבין למה כיף לך ללכלך על רוב מאוכלוסיה של כל מדינה.
אתה מרגיש טוב יותר??
רובם פה שמרנים גם אם הם לא מודעים, שמרנים זה צורת חשיבה ידידי, ורוב העולם כזה.
או שהיינו כולנו נמצאים תחת דיקטטורות קומוניסטיות, או מתים באיזה קרב פזיז שלא מתחשב בידע מהעבר.
וגם זה לא מדויק
שמרנים לא נגד שינוי, הם נגד שינויים מהירים ללא בדיקה מסוימת מההיסטוריה.
שמרנים היו נגד גוש קטיף בגלל ההיסטוריה של אוסלו, ולא שמרנים רצים אחרי כל חלום ורוד.
ומי צדק?
איפה חמאס עלה לשלטון? מאיפה קרה 7 באוקטובר?
ולא מבין למה כיף לך ללכלך על רוב מאוכלוסיה של כל מדינה.
אתה מרגיש טוב יותר??
רובם פה שמרנים גם אם הם לא מודעים, שמרנים זה צורת חשיבה ידידי, ורוב העולם כזה.
אף אחד לא מלכלך, עובדתית יש קשר בין הדברים.^
^אנטישמיות כיום קורית במקומות שמאליים יותר, בעבר זה היה במקום שמרני, היום פחות.
תסתכלי על מדינות כמו ונצואלה- קומוניזם, ואנטי ישראל לגמרי (הם בייחוד עם איראן), וכל מדינה שמאלית בדרום אמריקה.
ולהפך בימין.
ככה גם בצרפת ככה גם בגרמניה, ככה גם באמריקה למרות שיש שוליים ימניים אנטישמיים כמו טאקר קרלסון והזאתי המשוגעת.
קרו שינויים.
גם אני אמרתי שיש קשר בין גזענות לשמרנות, אבל מפה ולנסות להלל לא שמרנים כמו תגובה של אנונימי.
זה בעיני מגוחך בעיקר כשהאנטישמיות כרגע באה מהשמאל.
והטעויות הגדולות של העולם כל הזמן נעשים על ידיהם.
אני חושב שיש בעיה בכל קבוצה כרגע, ורוב הבעיות דווקא נמצאים אצל הלא שמרנים.
בעיני צריכים להסתכל על אנשים לא על קבוצות.
תסתכלי על מדינות כמו ונצואלה- קומוניזם, ואנטי ישראל לגמרי (הם בייחוד עם איראן), וכל מדינה שמאלית בדרום אמריקה.
ולהפך בימין.
ככה גם בצרפת ככה גם בגרמניה, ככה גם באמריקה למרות שיש שוליים ימניים אנטישמיים כמו טאקר קרלסון והזאתי המשוגעת.
קרו שינויים.
גם אני אמרתי שיש קשר בין גזענות לשמרנות, אבל מפה ולנסות להלל לא שמרנים כמו תגובה של אנונימי.
זה בעיני מגוחך בעיקר כשהאנטישמיות כרגע באה מהשמאל.
והטעויות הגדולות של העולם כל הזמן נעשים על ידיהם.
אני חושב שיש בעיה בכל קבוצה כרגע, ורוב הבעיות דווקא נמצאים אצל הלא שמרנים.
בעיני צריכים להסתכל על אנשים לא על קבוצות.
אני אומרת לך שבגדול על פי מחקרים אנטישמיות גבוהה יותר קיימת אצל השמרנים, גם כיום^
וגם אני חושבת שיש בעיות בכל קבוצה אבל לא צריך להתכחש לעובדות.
וגם אני חושבת שיש בעיות בכל קבוצה אבל לא צריך להתכחש לעובדות.
זה לא נכון, אשמח שתביאי לי מחקר שמבוסס על שאלות מחקר רלוונטיות שמתאימות גם לתפיסות האנטישמיות שקיימות בשמאל.
שנית, ממליץ לך להסתכל על המדינות שסביבך, על המפלגות שבמדינות סביבך.
מי גינה את ה7 באוקטובר? מי כל הזמן קרא לישראל לעצור בלחימה.
לא מבין איך את מכחישה את זה, הסתכלי סביב, ימינה שמאלה.
תסתכלי על המדינות אחת אחת.
את מכירה קצת קצת את המדינות בעולם? האם את קוראת קצת מה המצב איתם?
ממליץ לך לעקוב
בקיצור שני מטרות:
1. יש להביא מחקר עדכני בבקשה, שמאחוריו עומדות שאלות סבירות. ועדיף מחקר שכולל דברים אחרי ה7 באוקטובר, שאז האנטישמיןת התפרצה.
2. יש לקרוא כתבות על המתרחש באזורים שונים בעולם
שנית, ממליץ לך להסתכל על המדינות שסביבך, על המפלגות שבמדינות סביבך.
מי גינה את ה7 באוקטובר? מי כל הזמן קרא לישראל לעצור בלחימה.
לא מבין איך את מכחישה את זה, הסתכלי סביב, ימינה שמאלה.
תסתכלי על המדינות אחת אחת.
את מכירה קצת קצת את המדינות בעולם? האם את קוראת קצת מה המצב איתם?
ממליץ לך לעקוב
בקיצור שני מטרות:
1. יש להביא מחקר עדכני בבקשה, שמאחוריו עומדות שאלות סבירות. ועדיף מחקר שכולל דברים אחרי ה7 באוקטובר, שאז האנטישמיןת התפרצה.
2. יש לקרוא כתבות על המתרחש באזורים שונים בעולם
ברור
יאפ
קח את הגזענות בציבור החרדי וכל העניין שספרדים יותר נחותים מאשכנזיים, וכל האנשים שמאמינים שגויים שווים פחות ממנו ויהיו עבדים שלנו בגן עדן
קח את הגזענות בציבור החרדי וכל העניין שספרדים יותר נחותים מאשכנזיים, וכל האנשים שמאמינים שגויים שווים פחות ממנו ויהיו עבדים שלנו בגן עדן
כן
באותו הנושא: