58 תשובות
ממש לא רע.
אנשים לא מבינים את העומק שיש בדת וכנראה שבגלל זה זה מה שהם חושבים
אין רע
אנשים פשוט חושבים שדת היא המקור לכל המלחמות ולכן צריכה להיכחד
שטויות במיץ
נכון, שמרנות ודת זה הדבר היחיד שגורם לעולם עוד להתקיים בצורה הגיונית.. אם לא הדת היהודית והצדיקים כאן שמתפללים ממזמן לא היה כדור הארץ נקודה.
זה לא רע. להפך, זה מעולה
שמרנות על היהדות זה הדבר היחיד שמחייה אותנו ובזכות זה עם ישראל עדיין שורד - על זה שהוא שומר על הקשר והחיבור לבורא, למרות כל התלאות,האסונות והקשיים שעברנו - אנחנו לא עוזבים אותו.

ליברליזם זה אכן אסון לאנושות.
אם אתה מגדיר "טוב למדינה" בתור לא ללכלך על התורה אז ברור שליברליזם זה רע, אבל זה לא ההגדרה של טוב
תשמע ישראל היא לא רק מדינה יהודית יותר יש פה מלא אנשים שלא מאמינים באלוהים ובתורה ולא באותו ראש
בגלל זה צריך יותר לאפשר ולתת לכל אחד לחיות איך שהוא רוצה
אי אפשר לכפות על אנשים דברים במיוחד לא דת
שואל השאלה:
אין שום בעיה להתנגד למדינה הזאת.
הגיוני ולגיטימי להיות יהודי שמתנגד לשלטון הערב רב כאן.
אנונימי
^^צודק
שואל השאלה:
chifuyu
מה זה קשור לשאלה?
אנונימי
האנשים שעושים מינוסים
כאילו לא בקטע רע אבל מה לא נכון במה שאמרתי?
או שאתם מעדיפים לכפות דת על המיליוני אנשים החילוניים פה?
לא רע בכלל
צודק אנשים סתם אומרים את זה
לדעתי שמרנות ודת זה חשוב שיהיה פה בכל מקרה אנחנו פה במדינת ישראל המדינה של עם ישראל שאלוקים נתן לנו וכל מי שחושב אחרת טועה לדעתי
אנונימית
מה זאת אומרת אתה שאלת מה רע בדת ושמרנות והעדפת את זה על פני ליברליזם במדינה אני מסביר למה לדעתי זה לא טוב לכפות דת על המדינה
שואל השאלה:
chifuyu
אף אחד פה לא בעד שום כפיה..
כן מותר להסביר ולהציג את היהדות לפני כולם - זה לגיטמי. זו לא כפיה, לא כופים עליך, אלא רק נותנים לך לשמוע\מציגים לך את הדברים ואתה עושה את השיקולים האישיים שלך..
אנונימי
שזה בא בכפייה, חסר היגיון, מסתיר מאנשים חוכמה, אמת ועובדות
שואל השאלה:
'הכיסא שרצח את חצרוני'
תוכיח.
במקום להגיד שטויות, תוכיח.
הרבה יהודים דתיים חכמים.
אנונימי
שואל השאלה:
הכיסא שרצח את חצרוני
להתחיל להביא לך רשימה של חילונים ליברלים שאינם חכמים ,חסרי הגיון וכופים את השקר על כולם?
אנונימי
עם זה אני מסכים בהחלט אני גם בן אדם מאמין
אני כן חושב שזה טוב שיש פה דת ואמונה אבל בנפרד שזה לא יהיה חובה ושאנשים בכללי לא ירגישו כפייה
זה מה שהתכוונתי
הכיסא שרצח... זה ממש לא בא מכפיה אני גאה בזה שאני דתיה ומאמינה וזה ממש לא מסתיר חכמה רוב האנשים החכמים סתם סתדע הם היו יהודים מאמינים וגאים אז לכ מה שאתה אומר לא נכון
אנונימית
אגב אני אבל לא חושב שלדת יש מקום בהחלטות הממשלה בכל עניין שהוא כמו חוקים או אכיפה (פרט למקומות קדושים בארץ) וכן צריך לאפשר לאזרחים לעשות מה שהם רוצים בלי לערב את הדת בחיי היומיום של המדינה
איך ליברליזם גורם לאסונות?
ברור שצריך שיהיה דת בממשלה אנחנו מדינת ישראל מדינה של יהודים צריך ללכת לפי זה לא לפי מי שלא מאמין זה ברור
אנונימית
אנחנו גם מדינה דמוקרטית ויש פה לא מעט שלא מאמינים אפילו מכלל אלה שגם נחשבים יהודים
כי מה הבעיה לקבל אחרים שהם לא בדיוק כמו שהיה מקובל פעם
זה לא אומר שזה אמור להיות ככה בכלל לא זה המקום של היהודים תן לי עוד מקום ששייך ליהודים אין כזה
אנונימית
- שוביניזם
-להטופוביה
זה מקום של יהודים ועוד לא רק של יהודים
בקיצור את רוצה לכפות על כל הלא מאמינים אמונה ומזל באמת שזה לא ככה כי השלב הבא יהיה לבטל את הבחירות לכנסת ולשים איזה רב שיהיה ראש ממשלה קבוע
^אתה מדבר שטויות אנחנו לא כופים אמונה על איש. אנחנו חוגגים את החגים שלנו ואם לא בא לך לעשות את הדברים לפי היהדות פשוט אל תעשה אף אחד לא מכריח אותך שום דבר
ושתדע לך הרוב הוא יהודי
וואי אתה ממש לא צודק ממש לא זה לא מה שאני רוצה ואני לא כופה על אף אחד שום דבר שכל אחד ילך בדרכו שלו
אנונימית
לא אמרתי שכופים^ אמרתי שכמו שהיא מציגה את זה זו תהיה כפייה
כבר אמרתי אני מסכים עם זה שצריך להיות יהדות בארץ ושכל אחד יעשה מה שהוא רוצה באמת לא אכפת לי פשוט לא להגיע למצב שהמדינה הופכת את הדת למשהו מחייב יענו מבחינת עוד פעם חוקים ואכיפה
ואגב זה שהרוב יהודי זה נכון אבל יש הרבה שלא כמות לא קטנה ולכפות עליהם דת גם אם זה באופן דמוקרטי זה עריצות הרוב וזה מתנגד לדמוקרטיה עצמה
^איפה אתה רואה כפיית דת בדיוק?
זה לא רע אבל בתנאי שלא לוקחים את זה למקום קיצוני שהורס את הבן אדם
אני לא
אני מדבר מבחינת השאלה
עזבו אני באמת כבר לא יודע על מה השאלה ועל מה מדברים
לא מצאת ליברל אחד שעשה טוב למדינה?
שניה אז דיברת איתנו כל הזמן הזה ולא ידעת על מה השאלה-_-
ואם אתה שואל אז ענינו לך
המשך יום טוב
אנונימית
שמרנות מדכאת דעה חופשית וזכויות אדם. מעדיף ליברליזם תודה רבה לך
א ב י ה
זה לא אתר שאל את הרב תפסיק עם זה כבר
זה נהייה הזיה אחת גדולה
אנונימי
אין לא בעיה עם דת אבל שזה בא בצורה כלכך מלוכלכת שלא מקבלת דעות אחרות(שאתאיסטים כמוני לגמרי יכולים) זה לא וואו.
כי דת זה כת
כי הדבר הזה לא מותאם למאה שאנחנו חיים בה
ברור שהדת אמורה לקבוע לנו את הסדר: בשביל זה הקב"ה נתן לנו אותה - שנדע את החוקים שהוא רוצה שנקיים, זה לא שהדת נוצרה סתם ככה.

פירוש של המילה "דת" היא "חוק", כמו שנאמר "וְדָתֵיהֶם שֹׁנוֹת מִכָּל עָם, וְאֶת דָּתֵי הַמֶּלֶךְ - אֵינָם עֹשִׂים" (אסתר ג, ח).

או שאתם חושבים שלאחרים (נגיד חברי כנסת, בג"ץ וכו') כן מותר לנו לקבוע לנו את הסדר ורק למי שברא את העולם הזה (ולכן הוא שלו) אסור?
אנונימי
הדעה שלך היא לא ההגדרה למציאות.

בינתיים בפועל המדינות עם האחוז הפחות ביותר של אנשי דת,:והפרדת דת ומדינה הן סטטיסטית-

המדינות המוצלחות ביותר, בעלות הממשלה הטובה ביותר והפשע נמוך.

דוגמאות מצויינות לכך יהיו אירלנד, פינלנד, איסלנד וכו'.
אין, זה הטוב האמיתי

לדוגמא - החינוך שהוכיח עצמו 3300 שנים - ברור שעדיף על זה שהוכח ככישלון תוך 50...
הכל
שואל השאלה:
draco malfoyyy
ישראל מדינה חילונית, ולהלן נביא לך כמה עובדות:
-אחוז העוני פה בין הגבוהים בעולם.
-יוקר המחיה כאן בין הגבוהים בעולם.
-יש פה הרבה שחיתויות במשטרה ובממשלה.
-יש בארץ יותר אנטישמיות ושנאת דת מאשר בחו"ל.
אנונימי
שואל השאלה:
עוד כמה עובדות:
-החינוך החילוני מתפרק ובקושי מחזיק מעמד. (ראו את משרד החינוך), בעוד שהחינוך החרדי האמיתי שורד כבר מעל ל3000 שנה.
אנונימי
החינוך החרדי שורד כי לא מפתחים אותו אף אחד שם לא חושב בכלל לצאת מהקופסה ולראות עולם חדש ומלמדים מגיל 0 אמונות בתור עובדות
אנונימי
לגבי הטענה השלישית, זה עובדתית לא נכון.

לגבי הראשונה- היא מדינה יהודית- וחרדית.

לפחןת ממה שכל כסיל יכול לראות בממשלה- סלח לי, הדיקטטורה שמתחוללת כאן.

או החוקים ההלכתיים הנושנים לגבי נשים, גרים, גויים, אתאיסטים ולהטבים. וזה רק קצה הקרחון הטרגדי שהולך כאן, וכל השחיתות בממשלה( הדיקטטורה הדתית) שמתרחשת כאן?

שמפגינים עליה רבות?

החוקים שהדתיים והחרדים בממשלה המציאו.

אל תביך את עצמך בטענות חסרות פשר
שואל השאלה:
draco malfoyyy
המדינה עדיין חילונית. לכל הממשלות החילוניות לא היה אכפת מהעוני , מיוקר המחיה והשחיתויות במשרדים ה**חילוניים!*

אז די להיות צבוע
אנונימי
המדינה חילונית בכאילו
הרוב בממשלה החדשה ובכנסת הם מאמינים או חרדים או דתיים ועכשיו הכל קורס מעניין למה
אנונימי
איזה "חרדית", הדינה עושה מה שבא לה.

פשוט יש כמה חוקים שתפקידם לכבד את היהדות במדינה יהודית (מה שהגיוני) כי בלי זה המדינה לא תהיה יהודית.

על זה אתם עושים סיפור וקוראים לזה "דיקטקטורה"? זה ממש רחוק ממדינה חרדית.
אנונימי
המדינה יהודית בגלל החגים וכי יש פה אנשים יהודים
לא צריך להוסיף חוקים מטופשים שמגבילים ביום יום או ביום חופש
אנונימי
כל חוק הוא מגביל. לא רואה טיפשות בשום חוק שבעד הדת, אם כבר רואה חוסר הגיון בחוקים שנוגדים את הדת: מי נתן להם סמכות לחלוק על מי שברא את העולם?
אנונימי
אנחנו בני האדם אותם בני האדם שיצרו את בורא העולם
אנונימי
^ אין מצב שבני אדם שעצמם נוצרו על ידו שהם אלה שיצרו את מי שיצר אותם.

אף אדם נורמלי לא יגיד דבר כזה...
אנונימי
אני לא נגד החינוך החרדי אבל הוא לא עונה על שתי שאלות במידה ויש בחור שזה לא מתאים לו ללמוד תורה כול היום והוא יגיד את זה למורים שלו בישיבה ישר יגידו לו אתה מקולקל משם כמובן לצערי הדרך קצרה ליציאה סופית מהקהילה השאלה איך מונעים דבר כזה מבלי להוריד המורל של הבחור ועדיין שהוא ירצה להיות חלק מזה לא בכפייה אלא מתוך רצון
שאלה שנייה זה כמובן לפני ואחרי החתונה כשצריך לפרנס משפחה או לדברים אחרים ולא להגיע בכלל לקו העוני התשובה כמובן זה לימודי ליב"ה שלצערי נלמדים במינימום ונעצרים כמובן כשנכנסים לישיבה ומשם חתונה וביי לבעל כמובן אין איפה לעבוד כי לא לימדו אותו כלום בקשר לזה אז הוא פורץ את זה בכוח ואז מגיע מצב שהוא לא יכול לרשום את הילדים לבית ספר כי הוא מודרני בעיני חרדים "ואחד שפרש שהחליט להשתלב בחברה הישראלית" בדיוק לפני כמה דקות ראיתי סרט על ישיבה חרדית תיכונית שלומדים שם לימודי קודש לצד לימודי חול פלוס בגרויות כמובן יש לאותה ישיבה מתנגדים אבל ב"ה הישיבה עוד קיימת ולדעתי הפתרון הזה יכול להצליח למנף עוד יותר את החרדים להצלחה בלי לוותר על החינוך ובלי לפרוץ את המחסום שיצרו פה ראיתי גם כמה מודעות נגד לימודי ליב"ה או נגד מכללות חרדיות שהוקמו במטרה להכניס חרדים לשוק העבודה או לעזור להם להיכנס הבעיה כמובן מוצגת בפירוט רב אבל אין פתרון חלופי שייתן מענה הולם ואמיתי ומספיק טוב לבעיה שהם הציגו במודעה אז זה או כשיגיעו מים עד הנפש הכוונה שזה יהיה ממש עוני והבחור יחליט לצאת ללמוד ולהשלים מה שצריך שזה כמובן לפרוץ את החומה או שיארגנו משהו מאורגן שיוכל להכניס חרדים וחרדיות לשוק העבודה בלי לוותר על החינוך אני כמובן בעד האפשרות השנייה וככה כמובן החינוך יוכל להישאר חרדי מבלי לסגור את העתיד
צודק.
שמעת על סימני פיסוק?
מעט קשה לקחת את הדעה שלך ברצינות כך.^^