5 תשובות
האלוהים התאיסטי בהגדרתו הוא כל יכול. אבל כנראה שהוא לא היה יוצר עולם מושלם גם אם לא היה צורך לתת לנו בחירה חופשית מהסיבה הפשוטה שיש סבל עצום ובלתי נתפס בעולם שאינו קשור בשום צורה ואופן לבחירה חופשית. מחלות דוגמת סרטן, פגמים גנטיים, אסונות טבע שגובים את חייהם של מיליונים, רעב נרחב במרכז אפריקה.
כל אלו לא קשורים ישירות לבחירתם של בני אדם ובכל זאת אלוהים לא עוצר את הסבל הבלתי נתפס הזה.
להשם אין בעיה ליצור שלמות.
והמסילת ישרים כותב שכך היה
הבעיה שרצינו לא לקבל מתנת חינם, אלא להרוויח את החסד שאנחנו מקבלים
ולכן עולם הזה, שבוחרים בו בין טוב לרע, ובהתאם מקבלים שכר ועונש
אני לא מאמינה באלוהים,אבל מה זה מושלם? מי אמר שמה שאנחנו עכשיו זה לא מושלם? או הדרך למושלם?
כנראה
יש מצב