22 תשובות
מה הקשר בין אלוהים לבין הרוע שיש בעולם
שואל השאלה:
אלוהים הוא בורא העולם הוא יצר את בני האדם אז למה לא פשוט לברות את כולם מושלמים
כי זו לא דרך נכונה והגיונית
שואל השאלה:
אבל למה?
כי אז יהיה משעמם בעולם
אם כולם יהיו טובים וכולם יהיו אותו דבר
לא יהיה משהו שיבנה אותך להיות הגרסה הטובה והחזקה של עצמך
כי אז מה תהיה המטרה שלנו בחיים?, בשביל מה נוצרנו?, בשביל רק להינות מהחיים, שהכול יהיה מושלם, ושרק טוב ישהה בעולם?, לא.
גם אני לא ככ יודעת למה נוצרנו ומה המטרה שלנו, אבל אם יהיה רק טוב בעולם, פשוט לא יהיה עולם
בנוסף, לפי היהדות אלוקים מלמד אותנו את מה שצריך - ואין מה לעשות, כל הורה יודע שאי אפשר רק לפנק או להיות נחמד כל הזמן
כי אי אפשר שהכול יהיה מושלם צריך איזון
אין רוע בעולם. יש רוע בלב של האנשים, או למעשה יש בהם העדר מסויים ("חסך") שהוא הרוע.
^^^כן נכון, אי אפשר בלי 3000 מחבלים שפורצים לישראל ורוצחים אלפי משפחות

אי אפשר בלי 6 מיליון יהודים שנשרפו, ונרצחו בשואה.

אבל למה לא? העיקר שהכל יהיה מאוזן
לא נראה לל קצת דפוק?
כי הוא נתן לנו זכות בחירה האם היית רוצה לחיות בעולם טוב שאין בו רוע אבל אין לך בחירה?
רוב האנשים יגידו לא וגם אם כולם יהיו טובים אז לא יהיה זכויות ומצוות
ולא היה שוניוחלק מהרוע מהגיע מהיתר הרע כי אדם וחווה אכלו מעץ הדעת שנתן להם לדעת מה רע ומה טוב ונתן להם את האופציה לעשות רע ואומרים אחרי שהמשיח יבוא לא יהיה יצר הרע ויהיה פחות רוע אם בכלל
^גם ככה אין לי בחירה
הכוונה לבחירה זה לא שיש השלכות זה שיש בחירה לדוגמה בעולם בלי רוע לא היה לך באמת בחירה כי היית חייבת לעשות תאופציה הכי טובה...
אומנם יש השלכות לרוע אבל יש בחירה והבאתי עוד נקודות למה יש רוע
טוב לא יכול להיות קיים ללא רוע

תחשוב על זה - אחרי חודשים של חופש אתה כבר לא כזה מעריך אותו כמו שאתה מעריך שבוע של חופש אחרי שבועות של לימודים, נכון?
אותו הדבר
אם לא היינו יודעים מה זה רוע לא היינו מעריכים את הטוב
אדם שחי באור לא מעריך אותו, כי הוא לא יודע מה זה חושך
הוא לא טוב ומושלם
מאיפה אתה יודע שהוא בכלל קיים
אנונימי
אני לא יודעת למה אבל בכללי כיום בלי רע אין טוב ובלי טוב אין רע אז אם דברים רעים לא היו קיימים לא היו גם דברים טובים ולהיפך
אני גם שואלת
הרי אלוהים הוא כל יכול ודבר ראשון היה יכול לברוא את הבני אדם בצורה שהרגיש בטוב גם בלי הרע, אחרי הכל הוא גם יצר אותנו ואת המחשבות וההרגשות שלנו ..
ודבר שני הוא היה יכול לברוא בצורה שלא היינו צריכים בחירה פשוט הכל היה טוב
ואם אומרים שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב, אז למה לא היה יכול כבר לברוא בצורה שהטוב יהיה לנו גם מתוק?? הרי הוא ברא אותנו להחליט הכל ..
מקווה שהחרדים הבינו...
אלוהים יצר את האפשרות לרוע, הבני אדם החליטו בבחירתם ללכת לרוע.
והוא יצר את זה בשביל מושג הבחירה, שזה אחד הדברים הבסיסיים ביהדות.
בלי רע אין טוב
זה באמת שאלה מאוד קשה ויש כמה גישות לפתור את זה
1 שההנחה שאלוקים הוא כולו טוב זה הנחה לא נכונה, זה לא אומר שאלוקים הוא רע, אלא זה אומר שאלוקים יצר טבע אנושי ונתן לו להתמודד לבד עם מה שקורה בעולם ואלוקים רק עומד מהצד ומסתכל
2 התשובה של לייבניץ שאנחנו חיים בטוב מבין כל העולמות או "תיאודיציה" בלעז כלומר שמה שקורה זה הכל בדרך הכי אופטימלית מבין כל הדרכים האפשריות
הוא נתקל בהרבה ביקורת ובהרבה בעיות כמו דטרמיניזם ועוד
3 שאמנם אלוקים הוא הטוב המוחלט אבל זה לא מחייב שכל מה שקורה בעולם אמור להיות טוב כי ניתנה לנו בחירה חופשית כזאץ או אחרת והרוע שקורה בעולם זה מעשה ידי אדם בגדול זה דומה לתירוץ הראשון

וכמו שכבר הזכירו כאן שבסוף לא קיים טוב ללא רע כך שעצם הרוע מוכרח להתקיים אם כי זה מוביל להרבה פרדוקסים
התפיסה הדתית אומרת שהעולם הגשמי שאנחנו חיים בו הוא רק מבחן והעולם הבא. הוא העולם האמיתי