17 תשובות
שואל השאלה:
זה רק סיבה 'להאמין' (זו לא ממש אמונה אם זה כמעט עובדה עם הוכחות) במדע יותר, כי המדע מתחדש עם הזמן ומתקרב יותר ויותר לאמת, בניגוד לדתות שנשארות עם אותן סיפורים
זה רק סיבה 'להאמין' (זו לא ממש אמונה אם זה כמעט עובדה עם הוכחות) במדע יותר, כי המדע מתחדש עם הזמן ומתקרב יותר ויותר לאמת, בניגוד לדתות שנשארות עם אותן סיפורים
אנונימי
מדע זה לא אמץ מוחלטת חש כמה חוריפ והם מנסים לחקור על פי היום מה שהיה פעם זה לא בדיןק נכון
שואל השאלה:
עוד סיבה 'להאמין' במדע, אנחנו יודעים שאנחנו לא יודעים דברים ושאין לנו תשובות לשאלות מסויימות.
בניגוד לדת שמנסה לספר סיפורים ולהסביר בעזרתם כל דבר אפשרי
עוד סיבה 'להאמין' במדע, אנחנו יודעים שאנחנו לא יודעים דברים ושאין לנו תשובות לשאלות מסויימות.
בניגוד לדת שמנסה לספר סיפורים ולהסביר בעזרתם כל דבר אפשרי
אנונימי
אני יכולה להגיד שאין כזה דבר מדע ושאלוהים עושה הכול
ואני יכולה להגיד שאין כזה דבר אלוהים כי יש מדע/גורל/כוח וכו'
בלי קשר בתור מישהי שמאמינה באלוהים חשוב לציין שרוב הסיפורים היו לפני אלפי שנים ולדעתי לא באמת קרו אלא נועדו בעיקר כדי להסביר משל או מסר או כדי להסביר עד כמה ה' חזק
אבל יש גם הרבה היגיון ביהדות. למשל נטילת ידיים, זאת מצווה מלפני שהיו כיורים וככה מנקים ידים לפני שאוכלים.
אגב חשבתם מה אם אלוהים הוא זה שעשה את המפץ הגדול?
ואני לא רוצה שתענו על השאלה או תנסו להוכיח שאני טועה כי זאת אמונה, דעה, ועוד מילים שמתארות צורת חשיבה אישית :)
ואני יכולה להגיד שאין כזה דבר אלוהים כי יש מדע/גורל/כוח וכו'
בלי קשר בתור מישהי שמאמינה באלוהים חשוב לציין שרוב הסיפורים היו לפני אלפי שנים ולדעתי לא באמת קרו אלא נועדו בעיקר כדי להסביר משל או מסר או כדי להסביר עד כמה ה' חזק
אבל יש גם הרבה היגיון ביהדות. למשל נטילת ידיים, זאת מצווה מלפני שהיו כיורים וככה מנקים ידים לפני שאוכלים.
אגב חשבתם מה אם אלוהים הוא זה שעשה את המפץ הגדול?
ואני לא רוצה שתענו על השאלה או תנסו להוכיח שאני טועה כי זאת אמונה, דעה, ועוד מילים שמתארות צורת חשיבה אישית :)
שואל השאלה:
חשבתי לפני הרבה זמן, זה כמעט בלתי אפשרי שאלוהים יצר את המפץ (נקודת ההתחלה של התרחבות היקום, לא פיצוץ, השם מטעה קצת) כי זמן ומרחב הם 2 דברים שהם חלק מהיקום, לפני היקום לא היה לא מרחב ולא זמן, אז רוב הסיכויים הם שכלום לא היה קיים (גם לא שום דבר על טבעי)
וגם אם את לא מקבלת את זה כתשובה, לך יש את הדבר שהיה קיים מאז ומתמיד שלך ולי יש את שלי
הערה- גורל זה יותר קשור לאלוהים (''יש לו תוכנית לכולנו''), וכוחות זה מדע
חשבתי לפני הרבה זמן, זה כמעט בלתי אפשרי שאלוהים יצר את המפץ (נקודת ההתחלה של התרחבות היקום, לא פיצוץ, השם מטעה קצת) כי זמן ומרחב הם 2 דברים שהם חלק מהיקום, לפני היקום לא היה לא מרחב ולא זמן, אז רוב הסיכויים הם שכלום לא היה קיים (גם לא שום דבר על טבעי)
וגם אם את לא מקבלת את זה כתשובה, לך יש את הדבר שהיה קיים מאז ומתמיד שלך ולי יש את שלי
הערה- גורל זה יותר קשור לאלוהים (''יש לו תוכנית לכולנו''), וכוחות זה מדע
אנונימי
מי אמר שאני מכחישה?
מי אמר שאלוקים לא ברא את העולם בעזרת מפץ?
מי אמר שהאדם הקדמון לא בא מקוף?
למה להניח הנחות כשאפשר להניח תפילין.
מי אמר שאלוקים לא ברא את העולם בעזרת מפץ?
מי אמר שהאדם הקדמון לא בא מקוף?
למה להניח הנחות כשאפשר להניח תפילין.
שואל השאלה:
^אז לא התכוונתי אליך, התכוונתי למכחישים, לא לכל אלה שמאמינים באלוהים.
ושוב, חשבתי לפני הרבה זמן, זה כמעט בלתי אפשרי שאלוהים יצר את המפץ (נקודת ההתחלה של התרחבות היקום, לא פיצוץ, השם מטעה קצת) כי זמן ומרחב הם 2 דברים שהם חלק מהיקום, לפני היקום לא היה לא מרחב ולא זמן, אז רוב הסיכויים הם שכלום לא היה קיים (גם לא שום דבר על טבעי)
וגם אם את לא מקבלת את זה כתשובה, לך יש את הדבר שהיה קיים מאז ומתמיד שלך ולי יש את שלי
^אז לא התכוונתי אליך, התכוונתי למכחישים, לא לכל אלה שמאמינים באלוהים.
ושוב, חשבתי לפני הרבה זמן, זה כמעט בלתי אפשרי שאלוהים יצר את המפץ (נקודת ההתחלה של התרחבות היקום, לא פיצוץ, השם מטעה קצת) כי זמן ומרחב הם 2 דברים שהם חלק מהיקום, לפני היקום לא היה לא מרחב ולא זמן, אז רוב הסיכויים הם שכלום לא היה קיים (גם לא שום דבר על טבעי)
וגם אם את לא מקבלת את זה כתשובה, לך יש את הדבר שהיה קיים מאז ומתמיד שלך ולי יש את שלי
אנונימי
קצת קשה להכניס זמן מרחב ואינסופיות לנקודת התחלה.. אבל גם קשה לתפוס את האופציה שזה היה קיים מאז ועולם.
אלוהים מתואר כישות בעלת כל כוח ויכולת ודיי מתואר בתור הכול ואולי אלוהים הוא עצמו המרחב והזמן?.. ואולי הוא יצר את כדור הארץ בעזרת לחץ גדול? (או איך שלא יוצרים כוכב לכת אין לי מושג חח) וגם כתוב שהוא יצר את כל היקום ב6 ימים. מי קבע כמה זה כל יום? אולי כל יום אז היה מיליוני שנים?
אני שואלת פה מלא שאלות כדי להסביר שמדע ודת יכולים ללכת ביחד ולא מצפה שתענה לי על שאלות לגבי אמונה שהיא לא שלך או על בריאת היקום כי זה אתה לא יכול לדעת חח
אלוהים מתואר כישות בעלת כל כוח ויכולת ודיי מתואר בתור הכול ואולי אלוהים הוא עצמו המרחב והזמן?.. ואולי הוא יצר את כדור הארץ בעזרת לחץ גדול? (או איך שלא יוצרים כוכב לכת אין לי מושג חח) וגם כתוב שהוא יצר את כל היקום ב6 ימים. מי קבע כמה זה כל יום? אולי כל יום אז היה מיליוני שנים?
אני שואלת פה מלא שאלות כדי להסביר שמדע ודת יכולים ללכת ביחד ולא מצפה שתענה לי על שאלות לגבי אמונה שהיא לא שלך או על בריאת היקום כי זה אתה לא יכול לדעת חח
אני אישית מוצאת בדת תשובות להרבה דברים. גם במדע, אני חולה על מתמטיקה כי יש תשובה אחד לכל דבר והיגיון מסודר ואי אפשר לטעון אחרת. 1=1 1+1=2 ואי אפשר להתווכח על זה (נראה לי זה יימשך רק עד הבגרות חח) אבל שאתה נכנס למדע ככול שאתה מבין יותר אתה מבין שאתה לא מבין כלום ושיש אין סוף דברים לגלות ולחקור ולהבין
חח זה יצא לי מאוד פילוסופח
חח זה יצא לי מאוד פילוסופח
שואל השאלה:
לא אמרתי שהיקום הוא בהכרח אינסופי, אמרתי שאם את לא מקבלת את זה שאין כלום מחוץ ליקום (זמן ומרחב הם 2 תכונות שלו), אז תחשבי שהוא אינסופי (כאילו שהיה בנקודת ההתחלה לנצח לפני התחלת ההתרחבות), כמו אלוהים (והגדרתי את המפץ בצורה לא נכונה, זה נקודת ההתחלה של *התרחבות* היקום)
ומצד שני, גם קשה לתפוס את האופציה שקיים משהו אחד שהוא הכל (אלוהים)
כוכבי לכת וחומרים עם מספר יסוד גדול יותר משל ברזל נוצרו ע''י סופר נובה (שמש שהתפוצצה- התפוצצה בגלל לחץ, צדקת חלקית)
ואלוהים קבע כמה זה כל יום, כתוב ביום הראשון כבר שהוא הגדיר יום כבוקר וערב, לא שכל יום הוא מיליארד שנה (לפי המדע, היקום הוא בין כמה מיליארדי שנים)
אני חושב שה'פירוש' הזה הוא פשוט אנשי דת מנסים לפרש את התנ''ך כאילו הוא נכון מדעית
לתשובה השנייה- כמו שכתבתי בתגובה אחרת, עוד סיבה 'להאמין' במדע, אנחנו יודעים שאנחנו לא יודעים דברים ושאין לנו תשובות לשאלות מסויימות.
בניגוד לדת שמנסה לספר סיפורים ולהסביר בעזרתם כל דבר אפשרי
ואת תאהבי מתמטיקה עד אמצע כיתה י' אם את ב5 יחל לול
לא אמרתי שהיקום הוא בהכרח אינסופי, אמרתי שאם את לא מקבלת את זה שאין כלום מחוץ ליקום (זמן ומרחב הם 2 תכונות שלו), אז תחשבי שהוא אינסופי (כאילו שהיה בנקודת ההתחלה לנצח לפני התחלת ההתרחבות), כמו אלוהים (והגדרתי את המפץ בצורה לא נכונה, זה נקודת ההתחלה של *התרחבות* היקום)
ומצד שני, גם קשה לתפוס את האופציה שקיים משהו אחד שהוא הכל (אלוהים)
כוכבי לכת וחומרים עם מספר יסוד גדול יותר משל ברזל נוצרו ע''י סופר נובה (שמש שהתפוצצה- התפוצצה בגלל לחץ, צדקת חלקית)
ואלוהים קבע כמה זה כל יום, כתוב ביום הראשון כבר שהוא הגדיר יום כבוקר וערב, לא שכל יום הוא מיליארד שנה (לפי המדע, היקום הוא בין כמה מיליארדי שנים)
אני חושב שה'פירוש' הזה הוא פשוט אנשי דת מנסים לפרש את התנ''ך כאילו הוא נכון מדעית
לתשובה השנייה- כמו שכתבתי בתגובה אחרת, עוד סיבה 'להאמין' במדע, אנחנו יודעים שאנחנו לא יודעים דברים ושאין לנו תשובות לשאלות מסויימות.
בניגוד לדת שמנסה לספר סיפורים ולהסביר בעזרתם כל דבר אפשרי
ואת תאהבי מתמטיקה עד אמצע כיתה י' אם את ב5 יחל לול
אנונימי
רוב הסיפורים מנסים להעביר מסר או משל. ולא נכונים. יש בתנך משפט "ושמש דום באיילון" שככה הכנסייה ניסתה להוכיח שהשמש מסתובבת סביבינו כי היא יכולה לעצור.
זה בולשיט טהור אנחנו מסתובבים סביב השמש ואנחנו לא יכולים לעצור.
ואין לי מושג מה זה התרחבות היקום כי לפי מה שאני יודעת אין סוף ועוד כל דבר זה עדיין אין סוף.. למרות שבצורה של מרחב זה איכשיהו נשמע הגיוני...
לא פוסלת את האופציה שהיקום התרחב. השאלה זה איך..
לגבי הימים הדבר הראשון שה' ברא זה האדמה והשמים. אחרי זה את החושך והאור יש לך מושג כמה זמן עבר מבריאת האדמה לבריאת האור (נראה לי שזה אומר השמש) זה יכול לקחת הרבה זמן..
ונראה לי שלא נסיים את הדיון הזה אף פעם אז פה אני פורשת בשיא (אתה מוזמן להגיב אבל אני לא אגיב על מה שאתה תכתוב)
זה בולשיט טהור אנחנו מסתובבים סביב השמש ואנחנו לא יכולים לעצור.
ואין לי מושג מה זה התרחבות היקום כי לפי מה שאני יודעת אין סוף ועוד כל דבר זה עדיין אין סוף.. למרות שבצורה של מרחב זה איכשיהו נשמע הגיוני...
לא פוסלת את האופציה שהיקום התרחב. השאלה זה איך..
לגבי הימים הדבר הראשון שה' ברא זה האדמה והשמים. אחרי זה את החושך והאור יש לך מושג כמה זמן עבר מבריאת האדמה לבריאת האור (נראה לי שזה אומר השמש) זה יכול לקחת הרבה זמן..
ונראה לי שלא נסיים את הדיון הזה אף פעם אז פה אני פורשת בשיא (אתה מוזמן להגיב אבל אני לא אגיב על מה שאתה תכתוב)
כי הם טיפשים.
שואל השאלה:
^^תסבירי את החגים של היהדות
חוגגים את רובם בגלל הסיפורים מהתנ''ך
והיקום עדיין מתרחב, אני לא יודע איך או למה, אבל אני בטוח שיש תשובה מדעית לזה
ומבריאה לבריאה עבר יום אחד, שמוגדר בתורה כ''בוקר וערב'', לא מיליארדי שנים כמו במדע (לא בין בריאות, אלא תהליכי המפץ הגדול והאבולוציה עד לנקודה הזאת)
^^תסבירי את החגים של היהדות
חוגגים את רובם בגלל הסיפורים מהתנ''ך
והיקום עדיין מתרחב, אני לא יודע איך או למה, אבל אני בטוח שיש תשובה מדעית לזה
ומבריאה לבריאה עבר יום אחד, שמוגדר בתורה כ''בוקר וערב'', לא מיליארדי שנים כמו במדע (לא בין בריאות, אלא תהליכי המפץ הגדול והאבולוציה עד לנקודה הזאת)
אנונימי
מדויק
תאמת שאין לי מושג... לא מבחינת דת ולא מבינה מדעית אני לא עשיתי את החגים האלו ולא כתבתי את התורה ולא הייתי בבריאת העולם או משהו כזה אבל אני גם לא מכחישה מדע אז נראה לי שלפי השאלה שכתבת אני לא קהל היעד ואני כן מאמינה באבולוציה ("מאמינה".. רואה את זה יותר) וגם בזה שאלוהים ברא אותנו.. ואם אתה שואל איך זה מתחבר.. לי בראש זה מתחבר אין לי תשובה לאיך..
קיצור ניתן למשהו שמכחיש מדע לענות על השאלה כי אני בפחות מאלה שמכחישים מדע חוח
קיצור ניתן למשהו שמכחיש מדע לענות על השאלה כי אני בפחות מאלה שמכחישים מדע חוח
שואל השאלה:
אפשרי להאמין בשניהם, זה פשוט לא ממש הגיוני (להאמין ב2 דברים סותרים נקרא ''compartmentalization'')
אפשרי להאמין בשניהם, זה פשוט לא ממש הגיוני (להאמין ב2 דברים סותרים נקרא ''compartmentalization'')
אנונימי
חח שכל אחד יאמין במה שהוא רוצה
באותו הנושא: