6 תשובות
פריווילגיה
פריוילגיה
זה לא משנה.
פריווילגיה (גם ע"פ מונחי האקדמיה וע"פ כללי התעתיק).

את ההגה v, באמצע מילה, כותבים וי"ו אלא אם כן יש לפני ההגה או אחריו תנועת o או u (כלומר אֵם קריאה וי"ו).
בראש מילה כותבים וי"ו.
בסוף מילה כותבים בי"ת.
באמצע המילה מומלץ לכתוב וי"ו, ובלי ניקוד וי"ו כפולה, למשל: טלוויזיה, טריוויאלי, רלוונטי, דיווידנד, ציוויליזציה, אינדיווידואלי (בעבר נהגו לכתוב בבי"ת: טלביזיה, טריביאלי, רלבנטי, דיבידנד, ציביליזציה, אינדיבידואלי).
כשיש תנועת o או u כותבים בי"ת, כדי להבחין בין הווי"ו המשמשת אם קריאה ובין האות המציינת את העיצור. למשל: אבולוציה (בגלל אם קריאה וי"ו אחרי העיצור), פרובוקציה (בגלל אם קריאה וי"ו לפני העיצור ואחריו), אובָלי.
(האקדמיה ללשון העברית)