15 תשובות
"כאן נולדתי כאן נולדו לי ילדי
כאן בניתי את ביתי בשתי ידי
כאן גם אתה איתי וכאן כל אלף ידידי
ואחרי שנים אלפיים סוף לנדודי."
זה מקצר את מה שרצית לכתוב
כאן בניתי את ביתי בשתי ידי
כאן גם אתה איתי וכאן כל אלף ידידי
ואחרי שנים אלפיים סוף לנדודי."
זה מקצר את מה שרצית לכתוב
כי אנחנו תקועים כאן, אנחנו רגילים לכאן לאנשים כאן לאורח חיים כאן ולהכל.
אני לא אגיד עכשיו כי זאת מדינת היהודים..
זה פשוט איפה שאנחנו חיים, נסתדר כבר פה לא?
אני לא אגיד עכשיו כי זאת מדינת היהודים..
זה פשוט איפה שאנחנו חיים, נסתדר כבר פה לא?
אנונימי
למי יש כוח לעבור
שואל השאלה:
נולדתי במקום לא טוב בגלל טעות של ההורים שלי שעברו לפה אני לא רוצה לסבול כל החיים שלי בגלל טעות הוריי
נולדתי במקום לא טוב בגלל טעות של ההורים שלי שעברו לפה אני לא רוצה לסבול כל החיים שלי בגלל טעות הוריי
אנונימי
לא לכולם יש כסף או את האפשרות לעבור ארץ והארץ ממש סבבה לול
משפחה, שפה, חברים, עבודה וכו'
אי אפשר לעזוב את הכל וללכת
אי אפשר לעזוב את הכל וללכת
תעבור אם בא לך אתה לא חייב להיות במקומות שלא נוח לך בית. אבל קח את זה בחשבון שאתה תהיה רחוק ממשפחה וכנראה גם יהיה לך די קשה להיות שם בשנים הראשונות.
אנונימי
במדינה הזו משתינים במדינות אחרות מחרבנים
אנונימי
שואל השאלה:
יש מדינות שלא משתינים ולא מחרבנים
יש מדינות שלא משתינים ולא מחרבנים
אנונימי
זאת המדינה היחידה ליהודים, בכל מקום אחר את תחווי אנטישמיות ותרגישי לא שייכת
אולי בעתיד תוכל לקבל וויזה לאירופה או בארהב... אני ממש רוצה לעזוב למיאמי או סן דייגו
כי כאן זה הארמון של הקב"ה, כמו שנאמר "אֶרֶץ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ דֹּרֵשׁ אֹתָהּ תָּמִיד. עֵינֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בָּהּ מֵרֵשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה" (דברים יא, יב).
וכן אמרו רבותיבו זכרונם לברכה: "ת"ר: לעולם ידור אדם בא"י, אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים, ואל ידור בחו"ל, ואפילו בעיר שרובה ישראל ,שכל הדר בארץ ישראל - דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה לארץ דומה כמי שאין לו אלוה שנא' (ויקרא כה, לח) "לתת לכם את ארץ כנען, להיות לכם לאלהים. וכל שאינו דר בארץ - אין לו אלוה? - אלא לומר לך כל הדר בחו"ל - כאילו עובד עבודת כוכבים, וכן בדוד הוא אומר (שמואל א כו, יט) כ"י גרשוני היום מהסתפח בנחלת ה' לאמר" לך עבוד אלהים אחרים". וכי מי אמר לו לדוד "לך עבוד אלהים אחרים"? אלא לומר לך "כל הדר בחו"ל - כאילו עובד עבודת כוכבים" (כתובות קי ע"ב).
וכן אמרו רבותיבו זכרונם לברכה: "ת"ר: לעולם ידור אדם בא"י, אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים, ואל ידור בחו"ל, ואפילו בעיר שרובה ישראל ,שכל הדר בארץ ישראל - דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה לארץ דומה כמי שאין לו אלוה שנא' (ויקרא כה, לח) "לתת לכם את ארץ כנען, להיות לכם לאלהים. וכל שאינו דר בארץ - אין לו אלוה? - אלא לומר לך כל הדר בחו"ל - כאילו עובד עבודת כוכבים, וכן בדוד הוא אומר (שמואל א כו, יט) כ"י גרשוני היום מהסתפח בנחלת ה' לאמר" לך עבוד אלהים אחרים". וכי מי אמר לו לדוד "לך עבוד אלהים אחרים"? אלא לומר לך "כל הדר בחו"ל - כאילו עובד עבודת כוכבים" (כתובות קי ע"ב).
אנונימי
חבר, אתה לא חייב.
ישראל זאת המדינה שלי וגם אם יהיה פה הכי רע אני לא אקום ויברח.
ישראל זאת המדינה שלי וגם אם יהיה פה הכי רע אני לא אקום ויברח.
אני גרתי בחול ועדיף לגור בישראל
די כבר להתלונן תגידו תודה רוב המדינות בעולם הרבה יותר גרועות מפה וישראל זה אחת המדינות הטובות
אנונימי מה בדיוק סבל פה? ישראל זה מדינה מפותחת
די כבר להתלונן תגידו תודה רוב המדינות בעולם הרבה יותר גרועות מפה וישראל זה אחת המדינות הטובות
אנונימי מה בדיוק סבל פה? ישראל זה מדינה מפותחת
אנונימית
זה הבית שלי. זאת השפה שלי. הנופים שלי. הריח של הים שלי. אבל מי שלא מרגיש שום שייכות למקום, לא רק שיכול לעבור, באמת שעדיף לו לעבור - יש מדינות הרבה יותר אנושיות.
באותו הנושא: