11 תשובות
כי אם הוא כל הזמן יצטרך להוכיח את עצמו מחדש זה יקח לו את כל הזמן והוא לא יוכל לעשות דברים אחרים.
(ואני לא מאמין באלוהים).
(ואני לא מאמין באלוהים).
שואל השאלה:
אבל אין בזה היגיון
אבל אין בזה היגיון
אנונימי
לפי הדת, העולם נמצא בהסתרה במכוון כי אלוהים רוצה שבני האדם יאמינו בו מאמונה תמימה ולא אחריי שראו אותו ואז יפחדו לא להאמין בו.
כי הוא עשה את זה כבר לכל עם ישראל לעיני כל מצרים. הוא צוה עלינו על המון מצוות כזכר לאותן דברים בשביל שהוא לא יצטרך להוכיח את עצמו כל פעם חדש, אאל נסמוך על המסורת שעבור מאבא לבן בכל עם ישראל.
אביא לך את זה בלשונו של הרמב"ן:
בעבור כי הקב"ה לא יעשה אות ומופת בכל דור לעיני כל רשע או כופר, יצוה אותנו שנעשה תמיד זכרון ואות לאשר ראו עינינו ונעתיק הדבר אל בנינו ובניהם לבניהם ובניהם לדור אחרון, והחמיר מאד בענין הזה כמו שחייב כרת באכילת חמץ (לעיל יב, טו) ובעזיבת הפסח (במדבר ט, יג). והצריך שנכתוב כל מה שנראה אלינו באותות ובמופתים על ידינו ועל בין עינינו ולכתוב אותו עוד על פתחי הבתים במזוזות ושנזכיר זה בפינו בבקר ובערב כמו שאמרו (ברכות כא) "אמת ויציב - דאורייתא", ממה שכתוב (דברים טז, ג) "למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך", ושנעשה סכה בכל שנה וכן כל כיוצא בהן מצות רבות זכר ליציאת מצרים, והכל להיות לנו בכל הדורות עדות במופתים, שלא ישתכחו ולא יהיה פתחון פה לכופר להכחיש אמונת האלהים כי הקונה מזוזה בזוז אחד וקבעה בפתחו ונתכוון בענינה כבר הודה בחדוש העולם ובידיעת הבורא והשגחתו וגם בנבואה והאמין בכל פנות התורה" (רמב"ן על שמות יג, טז).
אביא לך את זה בלשונו של הרמב"ן:
בעבור כי הקב"ה לא יעשה אות ומופת בכל דור לעיני כל רשע או כופר, יצוה אותנו שנעשה תמיד זכרון ואות לאשר ראו עינינו ונעתיק הדבר אל בנינו ובניהם לבניהם ובניהם לדור אחרון, והחמיר מאד בענין הזה כמו שחייב כרת באכילת חמץ (לעיל יב, טו) ובעזיבת הפסח (במדבר ט, יג). והצריך שנכתוב כל מה שנראה אלינו באותות ובמופתים על ידינו ועל בין עינינו ולכתוב אותו עוד על פתחי הבתים במזוזות ושנזכיר זה בפינו בבקר ובערב כמו שאמרו (ברכות כא) "אמת ויציב - דאורייתא", ממה שכתוב (דברים טז, ג) "למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך", ושנעשה סכה בכל שנה וכן כל כיוצא בהן מצות רבות זכר ליציאת מצרים, והכל להיות לנו בכל הדורות עדות במופתים, שלא ישתכחו ולא יהיה פתחון פה לכופר להכחיש אמונת האלהים כי הקונה מזוזה בזוז אחד וקבעה בפתחו ונתכוון בענינה כבר הודה בחדוש העולם ובידיעת הבורא והשגחתו וגם בנבואה והאמין בכל פנות התורה" (רמב"ן על שמות יג, טז).
אנונימי
זה המון סימנים שאנחנו פשוט לא רואים אותם
אני למשל ביקשתי סימן למשהו ופתאום גיליתי שהסימן הגיע רק לא בדרך שבה ביקשתי אבל הוא היה שם ופשוט לא ראיתי אותו
אני למשל ביקשתי סימן למשהו ופתאום גיליתי שהסימן הגיע רק לא בדרך שבה ביקשתי אבל הוא היה שם ופשוט לא ראיתי אותו
דווקא הוא גם התגלה בהיסטוריה
ומי אמר שהיום אין הוכחות?
ומי אמר שהיום אין הוכחות?
הוא קיים לפני כמה חודשים אני הייתי במצב נפשי לא טוב וגרוע וביקשתי משהו סימן ופתאום אחרי כמה שעות זה קרה הוא פה הוא קיים
גם כשהעם חווה המון ניסים גדולים במדבר עדיין העם לא ידע מספיק להעריך ותמיד בא בתלונות
גם כשאלוהים התגלה לעיני עם ישראל במעמד הר סיני עדיין העם חטא בחטא העגל
אי אפשר להבין את העם הנבחר
גם כשאלוהים התגלה לעיני עם ישראל במעמד הר סיני עדיין העם חטא בחטא העגל
אי אפשר להבין את העם הנבחר
אנונימי
כי הוא כבר נתן פעם אחת, אין צורך להמשיך, אחרת לא נוכל לממש את המטרה שלנו כאן.
כי זה הקטע של אמונה באלוהים
להאמין בלי שום סימן
להאמין בלי שום סימן
אנונימית
אין סוף. יש פשוט אין סוף הוכחות שהוא קיים, שהוא השאיר לנו. הבעיה היא באנשים שלא מחפשים אחריהן ולא מתעמקים בהן, לא בא-לוהים.
זה כמו לעצום את העיניים ואח"כ להתפלא למה אתה לא מצליח לראות.
תפקחו את העיניים כבר.
זה כמו לעצום את העיניים ואח"כ להתפלא למה אתה לא מצליח לראות.
תפקחו את העיניים כבר.
באותו הנושא: