11 תשובות
לא
לא מרגיש צורך
לא מרגיש צורך
מאמינה.
אכן.
לא נתנו לי הוכחה עדיין שמשהו מלא אנרגיה שיכולה ליצור יקום שלם יכול להיווצר מריק. אז הלכתי על סיבה שיצור תבוני יצר את זה.
לא נתנו לי הוכחה עדיין שמשהו מלא אנרגיה שיכולה ליצור יקום שלם יכול להיווצר מריק. אז הלכתי על סיבה שיצור תבוני יצר את זה.
אנונימי
מאמינה. הוא תמיד נמצא איתי ועוזר ליי
לא
לא חושבת שיש משהו בשמיים
לא חושבת שיש משהו בשמיים
אני מאמין בכך שהחומריות והמורכבות הקולוסאלית מייצגות את אלוהים במובן הפילוסופי גרדיא. איני מאמין בישות על טבעית, הדתות הן נחמדות לקריאה אבל פרימיטיביות ובסך הכל אגדות די ילדותיות, היהודים הם לא העם הנבחר ואף עם.
ממש כמו אישטיין עצמו
תפיסת האלוהים של שפינוזה^
תפיסת האלוהים של שפינוזה^
אכן.
אני אוהב להתייחס לזה מבהיבט הפילוסופי, אני תופס את הדת כצורך פסיכולוגי של ציוויליזציות תמימות ופרמיטיביות.
אני אוהב להתייחס לזה מבהיבט הפילוסופי, אני תופס את הדת כצורך פסיכולוגי של ציוויליזציות תמימות ופרמיטיביות.
תלמד ותחקור קצת על המוח ותראה איזה דבר מופלא ונדיר זה
אחרי זה תלמד על גוף האדם וככל שתלמד יותר אתה תבין שהמוח האנושי לא יכול להכיל את כל הגאונות הזאת
וזה ההוכחה שיש אלוקים כי אין הסבר אחר לכל היופי הזה שיש בעולם
אחרי זה תלמד על גוף האדם וככל שתלמד יותר אתה תבין שהמוח האנושי לא יכול להכיל את כל הגאונות הזאת
וזה ההוכחה שיש אלוקים כי אין הסבר אחר לכל היופי הזה שיש בעולם
כן. יש הוכחות שרק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה, כי התורה לוקחת אחריות רק על מה שאלוקים כיול לקחת. אם זה אל ההי מתקיים - העם היה רואה שזה שקרף ולא היה מקבל את התורה.
הנה בפירוט:
1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת הם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה
2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.
3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת הגמל, כי מעלה גרה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא, אלא גמל. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר, כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא, אלא חזיר. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים: מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).
5. יש עוד הוכחות. חשוב להדגיש שאנחנו לא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
הנה בפירוט:
1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת הם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה
2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.
3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת הגמל, כי מעלה גרה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא, אלא גמל. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר, כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא, אלא חזיר. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים: מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).
5. יש עוד הוכחות. חשוב להדגיש שאנחנו לא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
אנונימי
כן
דבר פשוט לא צריך הסבר
דבר פשוט לא צריך הסבר
באותו הנושא: