7 תשובות
לא החליטו . יש חילוקי דעות .. בתפילה לפעמים אומרים בלשון זכר ולפעמים בלשון נקבה ..
god is a woman
שואל השאלה:
זה לא קצת שוביניסטי לקרוא לו רק בלשון זכר? כי יש אנשים שקוראים לו ככה
אנונימית
כי ביהדות מתייחסים לזה בצורה כזאת.. הזכר הוא זה שמשפיע, לדוגמא בהריון, הגבר נותן את הזרע והאישה מקבלת אותו והוא גדל בתוכה להיות אדם, הזכר מחוייב לפרנס את האישה ולדאוג לה וכו' אז כמו הקבלה כזאת, שהבורא הוא זה שנותן ומשפיע עלינו, חיים, בריאות וכו' אז הוא נמשל לזכר ואנחנו נמשלים לנקבה. אבל זה לא אומר שהוא זה או זה, הוא לא זה ולא זה, אין לו גוף בכלל. וכמו שציינו, בתפילה יש מקומות שמתייחסים אליו בלשון נקבה, אבל אני לא יודע בדיוק את הסיבה לכך (שוודאי קיימת, זה לא מקרי).
הוא לא זכר ולא נקבה, אבל זה משום מכבודו ותכונתו - הקב"ה הוא הנותן, הוא המשפיע.
לפעמים פונים אליו יתברך גם בלשון נקבה.
אין לו דמות הגוף ובגלל זה קוראים לו בלשון זכר בגלל העברית. אני חושב גם שלא יקחו את זה למקום של מיניות
לא החליטו שהוא גבר אין לו מגדר של אישה או גבר יש תפילות שאומרים הלשון זכר ויד תפילות בלשון נקבה
באותו הנושא: