8 תשובות
אוכלים
אוכלים זה עיניין בריאותי
תמיד להתייעץ עם רופא מסתמא מותר אבל לא לאכול מקרר חח
צריך להעייץ אם רופא משפחה שמכיר את מצב הבריאותי של אותו אדם טוב טוב (ככה פירסם בבני ברק הרב לנדא שליט"א) ויש להסביר לרופא את החשיבות של הצום ולשאול אותו האם הצום הוא מסכן את החיים. במידה והרופא יגיד שכן, צריך לשאול אותו האם מאיזה כמות של אכילה ושתייה זה לא מסכן את החיים, ובמידה וזה אפשרי - יש להימנע מאכילה של "כזית" (27 גרם) ושתיית "רביעית" (81 מ"ל) תוך כדי זמן של אכילת פרס (במקרה זה יש לקחת את הדעה של 9 דקות לחומרא). בכל על פי ההכרח. אם מצד סכנת חיים זה לא מספיק - אז ברור זה מותר לקחת אפילו יותר עד שזה לא יסכן את החיים, כי פיקוח נופש דוחה את יום הכיפורים ואת כל איסורי תורה חוץ משלושה עבירה שבהם ביהרג ואל יעבור: גילוי עריות, שפיכות דמים ועבודה זרה. יש לזכור שכיוון שחבות הצום ביום הכיפורים הוא מן התורה - אז רק אם זה נוגע לסכנת חיים ממש - מותר לאכול ולשתות בתנאים שכתבתי למעלה. יש להתעייץ עם רופאו משפחה בהקדם.
אוכלים את המינימום שנדרש ואז ממשיכים לצום
יש הלכות מדויקות בעניין, ואנחנו שואלים את הרב. הדת והרפואה הולכות יד ביד במקרים כאלה ויש הסכמות, למשל:
אנשים שהם חולי סכרת ברמה מאוד גבוהה, אוכלים ביום כיפור. יש להם כל מיני דברים קטנים שעוזרים להם, כמו תמרים למשל, ויש להם זמנים מדויקים מתי לאכול.
בקיצור, עושים מה שצריך.
אנשים שהם חולי סכרת ברמה מאוד גבוהה, אוכלים ביום כיפור. יש להם כל מיני דברים קטנים שעוזרים להם, כמו תמרים למשל, ויש להם זמנים מדויקים מתי לאכול.
בקיצור, עושים מה שצריך.
שואל רב
שואלים רב לפני ואם הוא חייב לאכול הוא יאכל אבל עדיין יתפלל וישמור את היום כמו שבת בלי חשמל וטלפון שלא כמו אלה שנשברים בצום ואז נכנסים ליוטיוב
אנונימי
באותו הנושא: