15 תשובות
'אני חושב' שכיפה זה רק הלכתי - זה נועד לסמל את הקיום של "יוצר" מעליך
טלית אני חושב שזה מתורה שבעל פה ואין איזכור בתנ"ך לגביה
טלית אני חושב שזה מתורה שבעל פה ואין איזכור בתנ"ך לגביה
כיפה כיום היא סימן ליראת שמיים.
טלית? " ועשו להם ציצית על-כנפי בגדיהם, לדורותם"
טלית? " ועשו להם ציצית על-כנפי בגדיהם, לדורותם"
טלית זה מה שאתה שם בהנחת תפילין
ציצית זה מה שאתה לובש על המותן עם כנפיים שיוצאות החוצה בשביל להזכיר את 612 המצוות
ציצית זה מה שאתה לובש על המותן עם כנפיים שיוצאות החוצה בשביל להזכיר את 612 המצוות
613*
ויש טלית קטן וטלית גדול, טלית קטן נוהגים לשים כל היום וטלית גדול נוהגים לשים בזמן תפילת שחרית.
שניהם אבל זה ציצית.
ויש טלית קטן וטלית גדול, טלית קטן נוהגים לשים כל היום וטלית גדול נוהגים לשים בזמן תפילת שחרית.
שניהם אבל זה ציצית.
סליחה צודק - 613
אבל איפה במצווה הזאת בתנ"ך אתה רואה אתה זה בתור הטלית שאתה שם על הכתפיים? הרי כתוב "ציצית על כנפי בגדיהם"
אבל איפה במצווה הזאת בתנ"ך אתה רואה אתה זה בתור הטלית שאתה שם על הכתפיים? הרי כתוב "ציצית על כנפי בגדיהם"
לפי מה שמצאתי באינטרנט... "ההלכה קובעת כי בגד הציצית צריך להיות כזה שעוטף את רוב הגוף. לגבי הטלית קטן יש מחלוקת מהו הגודל המחייב אולם בטלית גדולה, יש בדרך כלל שיעור מספיק."
וגם יש עניין להיות עטופים מסביב לטלית, בשעת התפילה.
וגם יש עניין להיות עטופים מסביב לטלית, בשעת התפילה.
הבנתי אז זה תורה שבעל פה שהסבירה את העניין יותר
נחמד אבדוק את זה בהזדמנות
תודה
נחמד אבדוק את זה בהזדמנות
תודה
כמובן,
המנהג ללבוש טלית *גדול* בשחרית, זה משהו שהשתרש בדורות מאוחרים יותר מן התנ"ך מן הסתם.
אך כמובן שגם טלית גדול היא הציצית המדוברת בתורה.
המנהג ללבוש טלית *גדול* בשחרית, זה משהו שהשתרש בדורות מאוחרים יותר מן התנ"ך מן הסתם.
אך כמובן שגם טלית גדול היא הציצית המדוברת בתורה.
אחקור את זה בהזדמנות
תודה
תודה
אין בעד מה :)
למדת יהדות מארץ נהדרת נכון?
או מהיהודים באים חח
קיצר מאחד המקורות הרגילים שהם בדרך כלל לומדים על הדת
בדיוק
כיפה זה לא מצווה מהתורה אבל זה חומרה
וציצית וטלית זה כן מהתורה וחייב
וציצית וטלית זה כן מהתורה וחייב
באותו הנושא: