15 תשובות
'אני חושב' שכיפה זה רק הלכתי - זה נועד לסמל את הקיום של "יוצר" מעליך

טלית אני חושב שזה מתורה שבעל פה ואין איזכור בתנ"ך לגביה
per
כיפה כיום היא סימן ליראת שמיים.
טלית? " ועשו להם ציצית על-כנפי בגדיהם, לדורותם"
טלית זה מה שאתה שם בהנחת תפילין
ציצית זה מה שאתה לובש על המותן עם כנפיים שיוצאות החוצה בשביל להזכיר את 612 המצוות
per
613*
ויש טלית קטן וטלית גדול, טלית קטן נוהגים לשים כל היום וטלית גדול נוהגים לשים בזמן תפילת שחרית.
שניהם אבל זה ציצית.
סליחה צודק - 613

אבל איפה במצווה הזאת בתנ"ך אתה רואה אתה זה בתור הטלית שאתה שם על הכתפיים? הרי כתוב "ציצית על כנפי בגדיהם"
per
לפי מה שמצאתי באינטרנט... "ההלכה קובעת כי בגד הציצית צריך להיות כזה שעוטף את רוב הגוף. לגבי הטלית קטן יש מחלוקת מהו הגודל המחייב אולם בטלית גדולה, יש בדרך כלל שיעור מספיק."

וגם יש עניין להיות עטופים מסביב לטלית, בשעת התפילה.
הבנתי אז זה תורה שבעל פה שהסבירה את העניין יותר
נחמד אבדוק את זה בהזדמנות

תודה
per
כמובן,
המנהג ללבוש טלית *גדול* בשחרית, זה משהו שהשתרש בדורות מאוחרים יותר מן התנ"ך מן הסתם.
אך כמובן שגם טלית גדול היא הציצית המדוברת בתורה.
אחקור את זה בהזדמנות
תודה
per
אין בעד מה :)
למדת יהדות מארץ נהדרת נכון?
per
או מהיהודים באים חח
קיצר מאחד המקורות הרגילים שהם בדרך כלל לומדים על הדת
per
כיפה זה לא מצווה מהתורה אבל זה חומרה
וציצית וטלית זה כן מהתורה וחייב