23 תשובות
שזה חובה
שאין למערכת החינוך את היכולת לחנך
- בגרויות חובה. (לדעתי צריך שלא יהיו בגרויות חובה. שיהיה מספר יחידות מסויים, וכל אחד יבחר איזה מקצועות הוא רוצה)
- אפליה מגדרית בלבוש.
- דורשים מתלמידים יותר מדי, וכל שנה הדרישות עולות.
שהאנשים באים לבית ספר לא רוצים ללמוד ומקלקלים לאחרים שכן רוצים ללמוד.
אין מה להאשים כל הזמן את המערכת
1) שהיא עדיין מודדת את התלמידים שלה לפי ציונים ולא לפי ידע.
2) שהיא עדיין נוקשה, וגם כשהיא מחליטה להתגמש זה מעט מדי והתהליך איטי מדי ומלא בבירוקרטיה מעצבנת.
3) שאין יותר מדי פיקוח על סגל ההוראה ובעיקרון אם עשית תואר בהוראה אתה יכול להיות מורה, וזה ממש לא הפרמטר היחיד שצריך להיות למורה.
4) שהיא עדיין דוגלת במדיניות ה"לעודד את החלשים לעוף כדי שיישארו רק החזקים".
5) שהיא עדיין עובדת בשיטת הנכון והלא נכון, כשבמציאות יש הרבה תחומים אפורים והאמת היא הרבה פעמים חמקמקה ודינמית, להבנה הזאת אין כמעט שום ייצוג במערכת החינוך, וזה מאוד מצער בעיניי.
כל כך מסכימה עם מי שאמר בגרויות חובה. כלומר, אפשר (צריך) להשאיר דברים כמו מתמטיקה, אנגלית ולשון חובה, אבל תנ"ך, אזרחות וכו' זה כל כך מיותר ולא רלוונטי. למה אני צריכה לשבור את עצמי לחלקיקים ולעשות תנ"ך ואת כל השטויות האלה כדי להתקבל למדעי המחשב באוניברסיטה? מה זה השטויות האלה?
1. לא מלמדים דברים שבאמת יעזרו לתלמידים במשך החיים.
2. יש כיתות שמאוד מאוד עמוסות: מבחנים, מתכונות, בגרויות, שיעורי בית, ומצפים מהתלמידים שיספיקו את הכל ויהיו מצטיינים (שלא נדבר על הקטע של החמש יחידות מתמטיקה) בזמן שהם חוזרים הביתה בשעות מאוחרות. מה הם חושבים לעצמם? תלמידים הם בני אדם בשלב ההתבגרות, לא רובוטים מהלכים.
3. צריכה להיות אפשרות בחירה בין המקצועות.
4. השמדת היצירתיות ושמחת החיים.
שיש ילדים שהם לבד בהפסקות. זה הדבר הכי גרוע שיש.
אנונימית
עזבי מערכת חינוך יש הרבה יותר בעיות בצבא מאשר בבית ספר
* רק שופכים עלינו חומר במקום ללמד איך להתמודד עם החיים
*שופטים תלמידים לפי ציונים והשגים
*אסור ללבוש מה שרוצים
* חושבים שאנחנו רובוטים שיכולים לזכור כמויות עצומות של חומר
* דברים לא שימושיים לרובנו
* אין באמת למידה של דברים חשובים יותר בחיים ( לא עכשיו ללמד ילדים בכיתה א' מזה מיסים, אלא יותר בתיכון )
* הרבה לחץ
* בולימיה של לימודים
* איבוד חיים חברתיים בגלל למידה
* שעות שינה
שואל השאלה:
מעולה! מה עוג?
ומה זה אומר שאין למערכת החינוך את היכולת לחנך
באמת מסכימה עם מי שאמרה בגרויות חובה, ממש לא בסדר לדעתי, אפשר להבין (אנגלית וכאלה) אבל מה עכשיו תנך, לא אטאיסטית, פשוט זה ממש אותו הדבר כמו לעשות בגרות על איזה ספר, למה אני צריכה להעמיס את הזיכרון שלי עם זה כשיש דברים אחרים שיותר מעניינים אותי שהייתי יכולה ללמוד במקום לשבת בשיעורי תנך
אנונימית
הרדיפה אחרי ציונים מספריים, כיתות גדולות שלא מאפשרות למורים לתת את הטוב שבהם, מורים שלא מתוגמלים מספקים, מורים שונאי ילדים (כן זה קיים), חסימה של יצירתיות והבעה עצמית אצל תלמידים (בתלבושת, בשיעורי אומנות, בשיעורי ספרות) ועוד הרבה

עריכה:
אה ושחכתי לימודים שמתבססים על זיכרון ולא על הבנה.
אנחנו לומדים יותר מדי דברים שאנחנו לא צריכים ופחות מדי דברים שאנחנו כן צריכים.
אמן שמהפה שלכם למשרד החינוך ומשם ליישום
עם כ"כ הרבה רעיונות טובים זה משגע אותי שאנחנו עדיין באותה שיטה
שלא שמים דגש על גיבוש וחברויות ופעילויות ורק על לימודים כל הזמן
שאין רגש לתלמידים, מתעלמים מהבעיות שלהם במקום לעזור להם (דיכאון, חרדה, דיסתמיה ועוד.. ) ישר רושמים להם הפניות וכדורים העיקר שלא ייסטו ממסלול החשיבה של הלימודים וששום דבר לא יסיח את דעתם.
כיתות גדולות, אנחנו 39 ילדים בכיתה וחשוב לציין שאני נמצאת בכיתה *מופרעת* ואז המורים לא מבינים למה הם לא מצליחים להשתלט עלינו.
לא מספקים מספיק יחס אישי.
טו מאץ מבחנים ושיעורי בית
שבית הספר מיושן
הכל מיושן
יש יותר מדי..
המורים
החינוך
הדרך שבה המורים מלמדים

ויש עוד המון..
אנונימית
בוחנת עמידה בזמנים ופחות על ידע וקובעת את הידע שלך על פי ציונים
שהם מחנכים לערכים לא חשובים ומקצועות חסרי טעם, בדרך נוראית שמייצרת אותנו כשיבוטים אחד של השני. כי מי לא אוהב לדעת איך לפתור תרגילים במתמטיקה במקום לפתור את בעיות העולם.