6 תשובות
ימיו של האדם עוברים כצל של ציפור, ככה בשנייה אחת עוברים החיים - כך אומרים חז"ל
אומרים:"אדם להבל דמה ימיו כצל עוברים".
ואם אני לא טועה הפירוש שלו הוא שאדם נבנה מאפר ויחזור להיות אפר.
שואל השאלה:
ואיך זה קשור לקין והבל?
"אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר".

רגע, אז מה הנכון..? בלבלתם אותי.
אנונימית
אני חושבת שהסיבה לשמו של הבל היא כי הוא חייו הוא קצרים כיאלו לא היו. (פירוש השם הבל זה כלום/אוויר), זה גם מתקשר למה שאני אמרתי ולמה שהתגובה הראשונה אמרה.
שואל השאלה:
אז מה ההפואנטה בעצם? להגיד שמה? שהחיים עוברים מהר?
אנונימית
כן, זה סוג של.
בסיפור קיין והבל, קיין רצח את הבל והמשפט "אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר". אומר שהחיים עוברים מהר ושבסופו של דבר כמו שנבראנו מאפר נחזור להיות אפר.