21 תשובות
מותר להם
מזתומרת אסור.. מותר o_o
שואל השאלה:
בתורה רשום שאסור לגברים לשמוע אישה שרה
. אבל למה אסור?
אנונימית
לפי היהדות אסור מכיוון שבשירה של האישה יש משהו מיני וזה ימשוך את הגבר.
אני לא מאמין בזה אבל כל אחד ומה שהוא חושב!
זה חלק מצניעות האישה ליד הגברים
אני חושבת..
אנונימית
לפי היהדות אסור, כי בשירת נשים יש משהו שעלול לגרות את היצר המיני
אבל לדעת המקלים מותר לשמוע נשים שרות דרך מכשירים לדוגמה מחשב, פלאפון, טלוויזיה וכו'
למעשה, הבעיה היא לשמוע אישה שרה בהופעה חיה.
מותר לשמוע אישה שרה ברדיו או דרך הטלפון.


הסבר מלא בעניין תוכלי למצוא כאן
זה ממש אבל ממש לא לפי היהדות! זוהי פרשנות בלבד של כמה רבנים שוביניסטים.
ה' מעריך ואוהב נשים הרבה יותר משהו אוהב את הגברים... ה' יודע כמה נשים חזקות וכמה הן צריכות לסבול בשביל להגיע לחוזקה הזו... אין שום סיכוי שה' יאסור על נשים לשיר מול גברים, ה' תמיד אמר ללכת בדרך הזהב ולעשות את מה שטוב בשבילך ואם תשירי מול בנים, ה' יקבל את זה
צניעות וזה. קול ערווה. אגב, התמונה ממש מפחידה אותי.
בטח שמותר.
זהוי רק פרשנות של כמה רבנים. הם אומרים שהגבר לא יכול להתאפק אם הוא שומע אותה שרה. זו ממש חוצפה לאסור על הנשים לעשות דברים רק כי "הוא לא יכול להתאפק". צניעות וכל זה.
אסור רק לפי פרשנות... בתורה עצמה זה לא כתוב בשום מקום, ואם אני לא טועה יש גם כמה נשים ששרו בתנך.
יש הרבה פרשנויות, אל תקשיבי למישהו אחד שאומר לך מה לעשות, ואם את רוצה לשיר תשירי.
אם נשים לא היו אמורות לשיר לא היתה להן את היכולת לשיר.
שטויות
בתורה כתוב גם שאסור לנשים להסתובב עם מרפק חשוף...
זאת רק אני או שלגברים חרדים ממש קשה להתאפק?
אם זה נכון אז זה ממש דבילי!
נשים יכולות לשיר איפה שבא להן ומתי שבא להן.
והגברים יכולים לסתום את האוזניים אם הם רוצים.
אנונימית
כי הם מגזימים
אסור לפי פרשנות מסוימת, זה לא רשום אבל בתורה.
זה כיאלו מעורר את היצר המיני של הגברים ומגרה אותם לשמוע את קולה של האישה
יש דברים שרשומים ברמיזה. כמו שאתאיסטים חושבים שהם קוראים תנך, הם מבינים אותו.. ( יש את החלק הנסתר, פירושים ( תוס', רש ועוד.. )
יש חוק כזה?
כמה טמטום
כן יש חוק כזה
קול באישה ערווה
אנונימית
יוו לנסות להסביר משהו לאתאיסטים זה סיוט.. בוא נתחיל עם זה שזה לא חוק סבבה?
זה כתוב בגמרא גם בבלי וגם בירושלמי. מקור הדין הוא: שניהם מאותו אמורא כאשר קיימת אסמכתא שונה לדבריו. בתלמוד בבלי (1) נאמר: "אמר שמואל: קול באשה ערוה, שנאמר "כי קולך ערב ומראך נאוה". (2)" ואילו בתלמוד ירושלמי (3) נאמר: "שמואל אמר: קול באשה ערוה, מה טעם? "והיה מקול זנותה ותחנף הארץ" וגו' (4)." למרות הגישות השונות של הבבלי והירושלמי, התוצאה היא אחת, כאמור: יחוס תכונות ארוטיות לקול שירתה של האישה.
בספר אור זרוע יש מגוון דעות של הריטבא, רא"ש, רמב"o וכול.. כמו כן גם משנה ברורה.
יש עוד הרבה להסביר, תסתפקו בזה..
קול אישה ערווה אסור להם