8 תשובות
בעיניי הכי חשוב לזכור שאתה צריך לעשות רק מה שיוביל לתוצאה הכי טובה (לא בהקשר של המוסר, וד"ל), ולא מה שדתי או מה שחילוני לעשות.
דבר שני, (וזה נכון רק לאנשים מסוימים) אחד הדברים שהיו הכי כיפיים בעיניי היו תמיד ללמוד על הדת בכללי, על ההיסטוריה, וזה עזר לי להרגיש מחובר לדת ולמשפחה, גם אם בדרך שונה מאוד מהמקובל.
דבר שלישי, בקשר לעתיד: אל תפחד להמשיך את העתיד באותו המסלול הדתי שבו היית, ובאותה המידה אל תפחד לשנות את המסלול העתידי.
אם אתה אוהב לתכנן מסלולים מסודרים, יש לי כמה המלצות טובות בשבילך שאולי יעזרו לך, כמו מכינות קדם צבאיות מסוימות, קהילות אינטרנט מסוימות, ארגונים מסוימים וכו', בהנחה ואתה מעוניין.
דבר שני, (וזה נכון רק לאנשים מסוימים) אחד הדברים שהיו הכי כיפיים בעיניי היו תמיד ללמוד על הדת בכללי, על ההיסטוריה, וזה עזר לי להרגיש מחובר לדת ולמשפחה, גם אם בדרך שונה מאוד מהמקובל.
דבר שלישי, בקשר לעתיד: אל תפחד להמשיך את העתיד באותו המסלול הדתי שבו היית, ובאותה המידה אל תפחד לשנות את המסלול העתידי.
אם אתה אוהב לתכנן מסלולים מסודרים, יש לי כמה המלצות טובות בשבילך שאולי יעזרו לך, כמו מכינות קדם צבאיות מסוימות, קהילות אינטרנט מסוימות, ארגונים מסוימים וכו', בהנחה ואתה מעוניין.
שואל השאלה:
אני גם אוהב ללמוד על הדת.^
אתה חושב שכדאי לי לשתף את הרמ שיהיה לי שנה הבאה כדי שיותר ישחרר אותי מבחינה דתית? (תפילות וכו')
לא נראלי אני אעזוב את הישיבה
אני גם אוהב ללמוד על הדת.^
אתה חושב שכדאי לי לשתף את הרמ שיהיה לי שנה הבאה כדי שיותר ישחרר אותי מבחינה דתית? (תפילות וכו')
לא נראלי אני אעזוב את הישיבה
^תלוי מי הוא הר"מ שלך.
זה קצת כמו בכלכלה, זה לא שאנחנו צריכים לחשוב "מה אני רוצה שהר"מ יגיב", אלא בהינתן התמריץ (הידע על ההשתייכות הדתית) מה יעשה הר"מ.
זה קצת כמו בכלכלה, זה לא שאנחנו צריכים לחשוב "מה אני רוצה שהר"מ יגיב", אלא בהינתן התמריץ (הידע על ההשתייכות הדתית) מה יעשה הר"מ.
אני חושב שכרגע מומלץ להישאר דתי, לפחות עד סוף הישיבה תיכונית, או לפחות יחסית דתי. אחרי זה יהיה קל יותר לצאת ולא יהיה בלאגן של אולי להחליף בית ספר באמצע תיכון. לגבי לדבר עם המשפחה מאוד תלוי מה דעת ההורים שלך בנושא, אבל אם אתה מרגיש שקשה לך אז תשתף איתם אני חושב. לגבי זוגיות יש לך זמן לחשוב על זה, זה לא דחוף כל כך. בינתיים מה שאני חושב שכדאי לעשות זה להתחיל להבין טיפה יותר את העולם החילוני, אבל בצעדים קטנים שמתאימים לך. בכל מקרה ארון הקודש חם ונעים, ולא חייבים לעשות הכל מהר. אני אישית מאמין בך שתצליח בכל דרך שתנסה, אז בהצלחה. (אתה כבר יודע שאתה תמיד מוזמן לפרטי, אבל אני אומר את זה שוב)
אני עברתי בול את מה שאתה כרגע עובר, וזה באמת קשה בהתחלה- אבל שווה את זה.
אישית גם לי התחילו מלא שאלות על הדת בגיל 14, ואני לא הצלחתי להתחבר לתשובות או לראות אותן כהגיוניות ולכן נהייתי אגוניסטית.
בעיקרון בין אם לספר או לא זה תלוי בסביבה שלך, אם אתה חושב שהם יקבלו- הייתי ממליצה לספר, אם לא- אז תחכה עד גיל מאוחר יותר שכבר פחות תהיה תלוי בהם..
אישית גם לי התחילו מלא שאלות על הדת בגיל 14, ואני לא הצלחתי להתחבר לתשובות או לראות אותן כהגיוניות ולכן נהייתי אגוניסטית.
בעיקרון בין אם לספר או לא זה תלוי בסביבה שלך, אם אתה חושב שהם יקבלו- הייתי ממליצה לספר, אם לא- אז תחכה עד גיל מאוחר יותר שכבר פחות תהיה תלוי בהם..
מותר לשאול שאלות אבל אם אתה לא מצליח לענות עליהם זה לא מוציא אותך כלא דתי ממליץ לך ללכת לבדוק כמו שצריך ואז לקבל החלטות (יש שבת ערכים וכדו גם להידברות . או לדבר אם רב שמבין )
אנונימי
^אתה מניח מראש שהוא לא בדק כראוי, מנין לך?
שואל השאלה:
אם אתה בטוח בעצמך אשמח שתשלח לי הודעה בפרטי ונתווכח (: אולי תאיר את עיני^^
אם אתה בטוח בעצמך אשמח שתשלח לי הודעה בפרטי ונתווכח (: אולי תאיר את עיני^^
באותו הנושא: