45 תשובות
פשוט סיטואציה שגרמה לי להבין שאין מצב שאני מאמינה
אני לא כזה אבל הבנתי מאחרים שזה בגלל שהם קראו וחקרו על עולם המדע ואיכשהו הגיעו למסקנה שכל התנ"ך הוא שקרי
שואל השאלה:
אירוע בחיים? כאילו חוויה?
אירוע בחיים? כאילו חוויה?
כן
זה יצר לי סלידה מהדת וכל מה שקשור אלייה
זה יצר לי סלידה מהדת וכל מה שקשור אלייה
הבנתי שאלוהים לא קיים פשוט.
נשמע לי מוזר שאישה הגיעה לעולם מצלע של גבר ושנחש מדבר אמר לחווה לאכול תפוח.
נשמע כמו סיפורים לפני השינה.
נשמע לי מוזר שאישה הגיעה לעולם מצלע של גבר ושנחש מדבר אמר לחווה לאכול תפוח.
נשמע כמו סיפורים לפני השינה.
בנוסף לזה, מה עם ההומלסים, הנשים באפגניסטן, האנשים המורעבים שמתפללים כל יום ואלוהים לא עוזר להם?
אז זהו שלא הקשבת בשיעורים ככל הנראה.
תעשי מחקר מעמיק, התנ"ך שלומדים בבית ספר אפילו לא 10 אחוז ממה שבאמת קרה, תיכנסי למקורות ותגלי עולם שלם, לא במטרה להחזיר אותך להאמין, רק כדי שתדעי כי זה מאוד מעניין ויעשיר לך את הידע הכללי
תעשי מחקר מעמיק, התנ"ך שלומדים בבית ספר אפילו לא 10 אחוז ממה שבאמת קרה, תיכנסי למקורות ותגלי עולם שלם, לא במטרה להחזיר אותך להאמין, רק כדי שתדעי כי זה מאוד מעניין ויעשיר לך את הידע הכללי
נולדתי למשפחה לא מאמינה אז מעולם אלוהים לא היה חלק מהחיים שלי וכשגדלתי והתחלתי לבדוק את הנושא של האמונה הבנתי שגם אם הייתי רוצה לא הייתי מצליחה להאמין כי זה פשוט לא הגיוני לי
בנוסף אני לא מתה על הדת אז גם סוג של סיבה
בנוסף אני לא מתה על הדת אז גם סוג של סיבה
^^אין בכוונתי לחקור. התייחסתי לסיטואציה שקרתה לי אישית לא לשטויות שכתובות על דף
לא בדיוק אתאיסטית, מאמינה שיש רוחניות כלשהי בעולם אבל שהיא לא משתייכת לדת, באתי מבית מסורתי ובאיזשהו שלב התחילו לעלות לי המון שאלות, החותם הסופי שגרם לי להבין שאני לא מאמינה בדתות זה הקטע שיש מלא מלא דתות וכל אחת טוענת שהאלוהים שלה הוא האמיתי ושהיא הדת האמיתית היחידה, לא ייתכן שיש ככ הרבה דתות שטוענות שהן הדת הנבחרת.
מאמינה שיש משהו רוחני בעולם ויש דבר כזה נשמות וכו וכו, אבל זה ממש לא שייך ליהדות, לנצרות, לאיסלאם וכו.
אני כן חושבת שיש סיפורים שקרו בתנך ובכל מיני דתות שהם אמיתיים, לא מאמינה שהכל שקר, אבל אני מאמינה שמדובר בסתם סיפורים היסטוריים והם לא באמת הוכחה לאיזה לאל.
מאמינה שיש משהו רוחני בעולם ויש דבר כזה נשמות וכו וכו, אבל זה ממש לא שייך ליהדות, לנצרות, לאיסלאם וכו.
אני כן חושבת שיש סיפורים שקרו בתנך ובכל מיני דתות שהם אמיתיים, לא מאמינה שהכל שקר, אבל אני מאמינה שמדובר בסתם סיפורים היסטוריים והם לא באמת הוכחה לאיזה לאל.
שואל השאלה:
^
יש סיבה או גורם לעולם מבחינתך?
^
יש סיבה או גורם לעולם מבחינתך?
בוודאי, הייתה תקופה שממש התעמקתי ברוחניות וחקרתי קצת על דתות והשקפות מהמזרח כי אהבתי את הפילוסופיה (בודהיזם, טאואיזם וכו.)
כשהתעסקתי בזה אני הגעתי למסקנה שהסיבה שלנו כאן (לדעתי ובאמנותי, לא מציינת את זה בתור עובדה או דוברת למען דת כלשהי), היא פשוט לחוות חוויות, ולא חוויה במובן של ללכת ללונה פארק וכו, אלא פשוט לחוות, להרגיש, להיות נוכחים.
אני מאמינה שכל אחד מבין בסוף או לפחות מנסה להבין את המהות שלו בחיים, בין אם זו קריירה או תשוקה כלשהי, אולי הרצון להקים משפחה או לפתח איזה תחביב, אבל בסופו של דבר אני כן חושבת שיש מהות כוללת והיא פשוט לחוות את הקיום שלנו בגוף הזה, עם הנשמה הזו, בזמן הזה.
כשהתעסקתי בזה אני הגעתי למסקנה שהסיבה שלנו כאן (לדעתי ובאמנותי, לא מציינת את זה בתור עובדה או דוברת למען דת כלשהי), היא פשוט לחוות חוויות, ולא חוויה במובן של ללכת ללונה פארק וכו, אלא פשוט לחוות, להרגיש, להיות נוכחים.
אני מאמינה שכל אחד מבין בסוף או לפחות מנסה להבין את המהות שלו בחיים, בין אם זו קריירה או תשוקה כלשהי, אולי הרצון להקים משפחה או לפתח איזה תחביב, אבל בסופו של דבר אני כן חושבת שיש מהות כוללת והיא פשוט לחוות את הקיום שלנו בגוף הזה, עם הנשמה הזו, בזמן הזה.
לא אומר שהכול שטויות בכללי יש ראיות לדברים שהיו מספר מלכים ב וקל לא להאמין ביהווה אחרי שבודקים על חקר המקרה ורואים ים סטירות שיש שם. אבל זה לא הסיבה שאני אתאיסט אני כזה נטו כי אין לי ראיות להאמין שיש ה' כול שהוא אם היה ראיות הייתי מאמין. חזרתי בשאלה כי היה לי שאלות וספקות ולא היה תשובות. חשוב לי להאמין בדברים מבוססים וזה לא אחד כזה
שואל השאלה:
^^
התכוונתי גורם או סיבה להיווצרות העולם
^^
התכוונתי גורם או סיבה להיווצרות העולם
שואל השאלה:
^^
אתה אומר שהיהדות לא מבוססת ושיש שאלות שפשוט אין להם תשובות?
או שאתה פשוט אומר שלא הצלחת באמת להרגיש ולהפנים את התשובות שקיבלת
^^
אתה אומר שהיהדות לא מבוססת ושיש שאלות שפשוט אין להם תשובות?
או שאתה פשוט אומר שלא הצלחת באמת להרגיש ולהפנים את התשובות שקיבלת
רק עכשיו ראיתי שערכת,
היו תקופות שהיו לי כל מיני תיאוריות כשהתעסקתי קצת בפילוסופיה ובתפיסות של הדתות במזרח הרחוק, כיום אני לא נותנת לזה יותר מדי מחשבה, מאמינה שיש נשמות ושהן העיקר להכל ושהעולם שלנו הוא רק מימד אחד בתוך עולם שכולל בתוכו המון מימדים רוחניים אחרים, אבל פחות מעניין אותי האם יש "בורא" או איזה משהו שיצר הכל.
היו תקופות שהיו לי כל מיני תיאוריות כשהתעסקתי קצת בפילוסופיה ובתפיסות של הדתות במזרח הרחוק, כיום אני לא נותנת לזה יותר מדי מחשבה, מאמינה שיש נשמות ושהן העיקר להכל ושהעולם שלנו הוא רק מימד אחד בתוך עולם שכולל בתוכו המון מימדים רוחניים אחרים, אבל פחות מעניין אותי האם יש "בורא" או איזה משהו שיצר הכל.
לא עניין של להרגיש אחי עניין של חשיבה בקרתית התשובות היו מלעות בשגיעות לוגיות עשיתי ים דיונים על זה אם רבנים גם וואלה לא השתכנתי לא ראיתי ראיה מספיק טובה שתגרום לי להאמין
שואל השאלה:
^^
אפשר לשאול שאלות בפרטי?
^^
אפשר לשאול שאלות בפרטי?
בוודאי, לא מבטיחה שיהיו לי תשובות להכל אבל אתה יותר ממוזמן.
שואל השאלה:
^^^
אולי זאת הייתה הבעיה
אתה אמור לבוא ללימודי אמונה בשילוב של שכל ורגש אי אפשר לתפוס באמת משהו כמו אלוהים בעזרת שכל
^^^
אולי זאת הייתה הבעיה
אתה אמור לבוא ללימודי אמונה בשילוב של שכל ורגש אי אפשר לתפוס באמת משהו כמו אלוהים בעזרת שכל
אני רוצה לבסס את האמונות שלי חשוב לי לדעת שמה שמאמין בו מבוסס וראלי ולא יקרה ויאמין בדברים לא נכונים כי אין לי ביסוס להם. ורגש זה לא כלי טוב לבסס את האמונות שלך עליו. אגב כן יפעיל את המוח ואם זה משהוא שאי אפשר לדעת בלי זה יגיד לא יודע ולא יתן הסבר חסר בסיס לא פוחד להודעות שאני לא יודע הרבה דברים
שואל השאלה:
נכון שיש צד לשכל בשביל להכווין את הכיוון אבל בשביל לקלוט באמת צריך רגש גם.
ואני מבין ממש על מה אתה מדבר גם אני הייתי כמוך עד שמצאתי רבנים אחרים על רמה
נכון שיש צד לשכל בשביל להכווין את הכיוון אבל בשביל לקלוט באמת צריך רגש גם.
ואני מבין ממש על מה אתה מדבר גם אני הייתי כמוך עד שמצאתי רבנים אחרים על רמה
אני לא כמוך כי לא יבסס אמונה על רגש. אם חשוב לי האמת לפחות כי זה לא כלי מהימן להגעת האמת. מאמין בדברים על בסיס לוגי. ובטח בדבר יוצא דופן כי אמונה פועלת גם על זה. אם יגיד לך שאני מתאמן אתה סביר תאמין אם יגיד לך הייתי קצין ביחידת עלית בשירות הצבאי שלי פחות סביר תאמין בלי ראיות אבל בטח סרטון משם יספיק לך. אבל אם יגיד לך שאני יכול לעוף אפילו סרטון לא יספיק לך תגיד דזה פוטושפ/ai אנרף. אז טענה כול כך יוצאת דופן צריכה ביסוס ראיתי חזק כדי שאני ישתכנה ובזה ויאמין בזה
שואל השאלה:
לא נראה לי הבנת
בשביל הכיוון צריך שכל ביסוס כמו שאתה אומר
בשביל להבין באמת ולקלוט את העניין טיפה אתה צריך רגש
בלי שילוב של השניים אתה לא תאמין בצורה שלמה. אמונה זה לא דבר 100% שכלי בן אדם שהוא צריך ביסוס לכל דבר בחיים לא יאמין לשום דבר בחיים
יש נקודות מוצא בסיסות בחיים שאי אפשר להסביר בשכל יש דברים שהם מעל השכל
לא נראה לי הבנת
בשביל הכיוון צריך שכל ביסוס כמו שאתה אומר
בשביל להבין באמת ולקלוט את העניין טיפה אתה צריך רגש
בלי שילוב של השניים אתה לא תאמין בצורה שלמה. אמונה זה לא דבר 100% שכלי בן אדם שהוא צריך ביסוס לכל דבר בחיים לא יאמין לשום דבר בחיים
יש נקודות מוצא בסיסות בחיים שאי אפשר להסביר בשכל יש דברים שהם מעל השכל
מעל השכל זה בלי שכל לא יבסס אמונה בלי שכל. אם יש משהוא שאין לו ביסוס ראיתי והכלי שאתה משתמש בו שגורם לך להאמין זה רגש אז יגיד לך זה חרה של כלי לבסס אמונות עליו כלי לא מהימן בכללת ואישית מבסס את האמונות שלי על בסיס ראיתי. אגב אין לי בסיס ראיתי לזה בכלל כדי להוסיף רגש לזה. אם כבר רגש יגרום לי לא להאמין בגלל
האם אלוהים מוכן למנוע רוע אך לא מסוגל? אז הוא לא כל יכול, האם הוא יכול אבל לא מוכן? אז הוא רע, האם הוא לא יכול וגם לא מוכן? אז הוא לא אלוהים, האם הוא כן יכול וכן מוכן? לא ייתכן, כי יש רוע בעולם אז בסיס רגשי גם לא עוזר פה בטח במקרה הפרטי של החיים שלי
האם אלוהים מוכן למנוע רוע אך לא מסוגל? אז הוא לא כל יכול, האם הוא יכול אבל לא מוכן? אז הוא רע, האם הוא לא יכול וגם לא מוכן? אז הוא לא אלוהים, האם הוא כן יכול וכן מוכן? לא ייתכן, כי יש רוע בעולם אז בסיס רגשי גם לא עוזר פה בטח במקרה הפרטי של החיים שלי
אבל מראש הטענה של רגש שגויה כי זה לא כלי שאפשר לבסס עליו ראיות באופן עקבי ובכלל כול אחד מרגיש משהוא אחר והרגש משתנה לך 200 פעם בשעה ומעבר לזה זה לא כלי מהימן בכלל יש כול כך הרבה גורמים שמשפיעים עליו ואני בתור אחד שהאמת חשובה לו לא יבסס את האמונות שלי על כלי כזה
אני אגוניסטית עם נטייה לאתאיסטית פשוט קשה לי להאמין שיש אל בשמיים שמחליט על הכל וברא את העולם אני נוטה להאמין יותר בדעות של המדע ומה שהוכיחו כבר ככנראה נכון אבל אני גם לא לחלוטין שוללת
אני אישית לא אתאיסט אלא אגנוסטי...
אבל זה התחיל מזה שקרו דברים (השבע באוקטובר לדוגמה) שגרמו לי לשאול "למה יש רע בעולם?", ואז התחילה להתערער האמונה שלי (הייתי חילוני מאמין), והתחלתי לקרוא ולשמוע פילוסופיה, לחשוב, לחקור. בסוף הגעתי למסקנה שעם כל המאמץ שלי אחר תשובות, לא מצאתי הוכחות לקיום של אלוהים (לא של היהדות ולא אף אל אחר), ולעומת זאת כן יש הוכחות למפץ הגדול והתאוריה המדעית בכללי.
אז אני לא מאמין באלוהים אבל גם לא טוען שהוא לא קיים. אגנוסטי.
אבל זה התחיל מזה שקרו דברים (השבע באוקטובר לדוגמה) שגרמו לי לשאול "למה יש רע בעולם?", ואז התחילה להתערער האמונה שלי (הייתי חילוני מאמין), והתחלתי לקרוא ולשמוע פילוסופיה, לחשוב, לחקור. בסוף הגעתי למסקנה שעם כל המאמץ שלי אחר תשובות, לא מצאתי הוכחות לקיום של אלוהים (לא של היהדות ולא אף אל אחר), ולעומת זאת כן יש הוכחות למפץ הגדול והתאוריה המדעית בכללי.
אז אני לא מאמין באלוהים אבל גם לא טוען שהוא לא קיים. אגנוסטי.
אנונימי
תשובה מדהימה הייתי מחליף רק את המילה הוככה בראיה^
שואל השאלה:
^^^^^
אתה לא מבין אותי
זה לא שאני לא מבין משהו שכלית אז אני נשען על רגש ומבסס אותו מי שעושה את זה הוא פטי טמבל זה בדיוק הגישה של הנצרות והיא לא נכונה וזה לא מב שאני אומר.
למשל אהבה, שכלית אתה יכול להבין שהיא קיימת ומה זה אהבה, אבל מה אתה תבין את זה כמו שai מבין את זה שהוא רק שכל.
אתה תבין שזה קיים אבל בשביל באמת לדעת שזה קיים ולהבין מה זה עד הסוף כל השכל שבעולם לא יספיק לך אתה צריך רגש, כנל באלוהות.
אלוהים הוא דבר רוחני ומתקשרים איתו דרך נשמה שהיא רוחנית.
אם אתה תבוא רק בגישה חומרית ושכלית אתה לא תתקדם הרבה פשוט
^^^^^
אתה לא מבין אותי
זה לא שאני לא מבין משהו שכלית אז אני נשען על רגש ומבסס אותו מי שעושה את זה הוא פטי טמבל זה בדיוק הגישה של הנצרות והיא לא נכונה וזה לא מב שאני אומר.
למשל אהבה, שכלית אתה יכול להבין שהיא קיימת ומה זה אהבה, אבל מה אתה תבין את זה כמו שai מבין את זה שהוא רק שכל.
אתה תבין שזה קיים אבל בשביל באמת לדעת שזה קיים ולהבין מה זה עד הסוף כל השכל שבעולם לא יספיק לך אתה צריך רגש, כנל באלוהות.
אלוהים הוא דבר רוחני ומתקשרים איתו דרך נשמה שהיא רוחנית.
אם אתה תבוא רק בגישה חומרית ושכלית אתה לא תתקדם הרבה פשוט
מעריך מאוד, וצודק חחח^^
אנונימי
מה גרם לך להבין שאין חדי קרן?
שואל השאלה:
אלוהים זה כמו חד קרן מבחינתך?
אלוהים זה כמו חד קרן מבחינתך?
^ תלוי מה הכוונה במילה "אלוהים"
שאלת בפירוט לגבי הדת, ולזה התשובה היא כן.
שאלת בפירוט לגבי הדת, ולזה התשובה היא כן.
יאיר אני לא דווקא לא מסכים. אין הוכחה או ראיה לרגש. זה משהו מופשט. כן כולם יכולים לדעת שקיימת אהבה, אבל "ההרגשה" הזו זה תכלס תהליכים ביולוגיים במוח שלך
אנונימי
לא הבנתי מה אהבה שיש לנו ראיות עליה וai שידוע שקיים ויש לנו מנגנון הבנה שלו בצורה טובה מאוד. אני אומר שצריך ראיות מהשכל לדבר ויש לנו ראיות לאהבה ולai אין לה' מה קשור להוסיף רגש אחי אני רוצה לבסס על ראיות .
נכון מסכים זה סרטוניו ודופמין שמופרש עקב מפגש אם גורם שהמוח שלך מכיר ויש לו קשרים במוח מלפני זה ושמקושרים לחוויה חיובית שגורמת להפרשה של הנוירוטנסמיטורים האלה. אני לא מתימר להבין בזה בצורה מלא אבל יש לזה בסיס ראיתי שזה קיים^^
שואל השאלה:
נכון מאוד אז שכלית הבנתם שיש אהבה
אבל אתם יודעים מה זה אהבה באמת? לא אתם לא תדעו עד שתחוו.
ככה יד אנשים שמבינים שכלית שיש גורם עליון, סיבה לעולם אבל בשילוב של הרכש אחרי שהם הבינו שכלית הם מצליחים באמת להבין.
אני לא בא להגיד כמו שיש לי את הרגש אהבה אז אני מאמין שזה קיים ככה יש לי רגש לרוחניות אז אני מאמין שאלוהים קיים
נכון מאוד אז שכלית הבנתם שיש אהבה
אבל אתם יודעים מה זה אהבה באמת? לא אתם לא תדעו עד שתחוו.
ככה יד אנשים שמבינים שכלית שיש גורם עליון, סיבה לעולם אבל בשילוב של הרכש אחרי שהם הבינו שכלית הם מצליחים באמת להבין.
אני לא בא להגיד כמו שיש לי את הרגש אהבה אז אני מאמין שזה קיים ככה יש לי רגש לרוחניות אז אני מאמין שאלוהים קיים
יש ליצראיות חאהבה אז יכול לדעת שזה משהוא אמיתי בנוסף יש לנו בסיס רגשי לזה. לאמונה אין לי בסיס ראיתי לזה בכלל הרגש לא פקטור לבד. אי אפשר לבסס עליו את זה. הנה אני מרגיש שאין זה אומר שאין? אבל אתה מרגיש שיש וגם שהייתי בן 5 הרגשתי שיש אז מה פתאום יש פתאום אין? רגש לא דרך נכונה לבסס אמונות עליה. זה הכול
שואל השאלה:
מסכים איתך זה למה לא אמרתי פעם אחת שצריך לבסס את האמונה על רגש
לבסס את האמונה על רגש זה נצרות.
אני אומר שאחרי שמבססים צריך גם רגש בן אדם לא יכול להיות 100% שכלתן בחיים זה לא עובד זה חיים קרים בלי משמעות ותכלית
מסכים איתך זה למה לא אמרתי פעם אחת שצריך לבסס את האמונה על רגש
לבסס את האמונה על רגש זה נצרות.
אני אומר שאחרי שמבססים צריך גם רגש בן אדם לא יכול להיות 100% שכלתן בחיים זה לא עובד זה חיים קרים בלי משמעות ותכלית
אבל אין בסיס ראיתי כדי שיוסיף רגש בכלל על זה ושוב אני לא יאממין הדברים על פי רגש. מרגיש לי שאני חזק מספיק וחיה שחולת כלבת תנשך אותי אני ישרוד זה ישנה את המציעות? רגש לא קריטי לחקר האמת ומעבר לזה אין בסיס ראיתי שיוסיף עליו את הרגש גם לפי הטיעון שלך שנגיד ויזרום איתו
שואל השאלה:
אם אתה בא בטענה כזאת הרגש והמחשבה דווקא מעצבות את המציאות החומרית.
אבל אני לא מנסה לאמר שתאמין שיש אלוהים ואז יש אלוהים, אני בא להגיד שתבין שכלית שיש, ומה זה אלוהים קודם כל. על זה תוסיף רגש ותגיע לאמונה שלמה.
הרגש לא חיצוני לאדם
אם אתה בא בטענה כזאת הרגש והמחשבה דווקא מעצבות את המציאות החומרית.
אבל אני לא מנסה לאמר שתאמין שיש אלוהים ואז יש אלוהים, אני בא להגיד שתבין שכלית שיש, ומה זה אלוהים קודם כל. על זה תוסיף רגש ותגיע לאמונה שלמה.
הרגש לא חיצוני לאדם
נגיד לא הולך להתווכח אם זה כי זה לא קריטי לדיון בכלל שאין את הבסיס הראיתי שיגרום לי להאמין. נגמור בזה^
הבנתי שבני אדם יצרו דתות ואלים כדי להתמודד עם הלא נודע ובעולם המודרני אין שום מקום לאמונות הזויות וחסרות תועלת
אנחנו פשוט יודעים את הדרך שבה הופיע המושג הזה לתודעה האנושית
סיפור יפה
לילה אחד הלכתי ביער ופתאום אני רואה עץ עצום נשבר וקורס לקרקע ומשמיע קולות אדירים, לפתע אני שומע מרחוק איזה שבט נידח נחרד כולו לשמע הקולות ומתכנסים לטכס עצה, וזקן השבט החכם הגיע למסקנה שיש שם מפלצת בלתי נראית בעלת 7 עיניים שהיא משליטה את האנרגיה שלה בסביבה וכדאי לנו לפייס אותה ולהכניס ליער דברים שהיא אוהבת, וכך במשך שנים פולחן המפלצת התפתח והתרחב, התיאולוגיה של המפלצת התרחבה והתפשטה, עד שלאחר כמה שנים קפצתי לאיזור שוב, נכנסתי לאיזור של השבט והם סיפרו לי על המפלצת שלהם ששומרת עליהם ואוהבת אותם ומענישה אותם, ועל המנהיג הזקן שלהם שכבר מת ועכשיו הבן שלו מנהיג אותם
ואז הם שאלו אותי אם אני מאמין במפלצת, ואמרתי שלא, ואחד החכמים הגיע אליי ואמר לי "תראה אני מבין לגמרי מבין את הספקנות ואת השאלות, אבל אתה לא יכול להיות בטוח שאין, אפילו לא למדת את כתבי המפלצת שלנו באמת, מה הרצונות שלה, מה העומק שבכל הפולחן הזה והכתבים האלה באמת, קודם תלמד, תבין לעומק, תבין שכלית שהיא קיימת ואז תחשוב מה הגיוני לך ומה לא"
והאמת שאני הוקסמתי, רציתי להשתתף בפולחן, רציתי להיות חלק מהעבודה והתכלית הזאת ולפאר ולשבח את המפלצת, רציתי לקבל ממנה תשובות על המהות ועל הקיום, רציתי לאהוב את המפלצת
אבל לצערי אני כבר ראיתי אותה, והיא בסך הכל עץ יפה שקרס לפני כמה שנים
סיפור יפה
לילה אחד הלכתי ביער ופתאום אני רואה עץ עצום נשבר וקורס לקרקע ומשמיע קולות אדירים, לפתע אני שומע מרחוק איזה שבט נידח נחרד כולו לשמע הקולות ומתכנסים לטכס עצה, וזקן השבט החכם הגיע למסקנה שיש שם מפלצת בלתי נראית בעלת 7 עיניים שהיא משליטה את האנרגיה שלה בסביבה וכדאי לנו לפייס אותה ולהכניס ליער דברים שהיא אוהבת, וכך במשך שנים פולחן המפלצת התפתח והתרחב, התיאולוגיה של המפלצת התרחבה והתפשטה, עד שלאחר כמה שנים קפצתי לאיזור שוב, נכנסתי לאיזור של השבט והם סיפרו לי על המפלצת שלהם ששומרת עליהם ואוהבת אותם ומענישה אותם, ועל המנהיג הזקן שלהם שכבר מת ועכשיו הבן שלו מנהיג אותם
ואז הם שאלו אותי אם אני מאמין במפלצת, ואמרתי שלא, ואחד החכמים הגיע אליי ואמר לי "תראה אני מבין לגמרי מבין את הספקנות ואת השאלות, אבל אתה לא יכול להיות בטוח שאין, אפילו לא למדת את כתבי המפלצת שלנו באמת, מה הרצונות שלה, מה העומק שבכל הפולחן הזה והכתבים האלה באמת, קודם תלמד, תבין לעומק, תבין שכלית שהיא קיימת ואז תחשוב מה הגיוני לך ומה לא"
והאמת שאני הוקסמתי, רציתי להשתתף בפולחן, רציתי להיות חלק מהעבודה והתכלית הזאת ולפאר ולשבח את המפלצת, רציתי לקבל ממנה תשובות על המהות ועל הקיום, רציתי לאהוב את המפלצת
אבל לצערי אני כבר ראיתי אותה, והיא בסך הכל עץ יפה שקרס לפני כמה שנים
באותו הנושא: