17 תשובות
בעיקר בגלל עצלנות וחוסר רצון של הציבור הכללי באמת להבין את האנשים והבעיה.
הרבה חוסר ידע בציבור הכללי
הם לא יודעים דמי שהם שונאים זה הקיצונים ולא החרדים הנורמטיביים
הם לא יודעים דמי שהם שונאים זה הקיצונים ולא החרדים הנורמטיביים
מצחיק שאתה חושב שהחרדים הם הבעיה זה ממש לא נכון
כי הציבור החרדי הראה המון צדדים לא טובים
הפגנות ענק חסימת כבישים הריסת מכוניות של אנשים שסתם היו שם
חוסר רצון להתגייס ולתרום למדינה
לקיחת כספים מדיניים ללא תרומה לכלכלה הישראלית
הדרה ורדיפה של אנשים שלא באמונה שתואמת להם זריקת אבנים על רכבים יריקה על נשים
הפגנות ענק חסימת כבישים הריסת מכוניות של אנשים שסתם היו שם
חוסר רצון להתגייס ולתרום למדינה
לקיחת כספים מדיניים ללא תרומה לכלכלה הישראלית
הדרה ורדיפה של אנשים שלא באמונה שתואמת להם זריקת אבנים על רכבים יריקה על נשים
אני לא שונא אף חרדי
אני כן שונא חרדי אבל שלא רוצה להתגייס
אני כן שונא חרדי אבל שלא רוצה להתגייס
אנונימי
יש לי חרדים בשכונה שזורקים אבנים ויורקים על כל מי שעוברת שם אז זה למה
שואל השאלה:
^^binbin אני טוען שזה אשמת ההנהגה, זה לא נכון לדעתך?
^^binbin אני טוען שזה אשמת ההנהגה, זה לא נכון לדעתך?
אנונימי
שואל השאלה:
^^בסדר, אבל אני עדיין חושב ששורש הבעיה בהנהגה
^^בסדר, אבל אני עדיין חושב ששורש הבעיה בהנהגה
אנונימי
בתור חרדית לשעבר שגרה בעיר שהיא 60% חרדים:
1. תלוי מאוד בסוג החסידות, אבל בגלל שפה הרוב חסידי גור אגיד חד וחלק - זה כת. ולא, אני לא מרחמת עליהם בגלל שהם מנסים בכל הכוח לפגוע בקהילה החילונית בעיר. משתלטים על מקומות, מנסים לעצור את התנועה על כל שטות ולעשות בעיות, מקשקשים על תמונות של ילדות ברחוב(ליטרלי ילדות בנות 4), מתעללים בחתולי רחוב סתם ככה בלי סיבה, שמים ז על הילדים שלהם שמטיילים לבד ברחוב בגיל 5 וקופצים לכבישים. כל זה דברים שבאמת קורים פה. ובצורה הזויה והרבה יותר מוגזמת ממה שאני מתארת.
1. תלוי מאוד בסוג החסידות, אבל בגלל שפה הרוב חסידי גור אגיד חד וחלק - זה כת. ולא, אני לא מרחמת עליהם בגלל שהם מנסים בכל הכוח לפגוע בקהילה החילונית בעיר. משתלטים על מקומות, מנסים לעצור את התנועה על כל שטות ולעשות בעיות, מקשקשים על תמונות של ילדות ברחוב(ליטרלי ילדות בנות 4), מתעללים בחתולי רחוב סתם ככה בלי סיבה, שמים ז על הילדים שלהם שמטיילים לבד ברחוב בגיל 5 וקופצים לכבישים. כל זה דברים שבאמת קורים פה. ובצורה הזויה והרבה יותר מוגזמת ממה שאני מתארת.
אנונימית
את המחבלים מעזה אתה שונא?
למה? הרי שורש הבעיה הוא בהנהגה?
בכל זאת זה לא פוטר אותם מאחריות
ובלי להשוות אותו רעיון פה
למה? הרי שורש הבעיה הוא בהנהגה?
בכל זאת זה לא פוטר אותם מאחריות
ובלי להשוות אותו רעיון פה
חלק לא קטן מהציבור החרדי תומך בהנהגה ובפוליטיקאים. הם יוצאים להפגין ולסגור כבישים, כי הם פוחדים לאבד את הפרוטקציות שהם כבר קיבלו.
^^תודה ששיתפת על ההתנהגות הנוראית שלהם, זה רק מראה לנו איזה אנשי "דרך ארץ" הם
^^תודה ששיתפת על ההתנהגות הנוראית שלהם, זה רק מראה לנו איזה אנשי "דרך ארץ" הם
^אנשים רוב ההגדרות שאמרתם כאן זה הגדרות של הקיצונים חוץ מעצרת ענק אחת שהייתה בשנה האחרונה והגיוס לצהל שגם את זה הם לא עושים על דעת עצמם אלא כי הרבנים אמרו להם ככה
^אני יודעת שהרבנים שולטים בהם ומחזיקים אותם קרוב, אבל הם אמורים להיות מספיק בעלי תובנה כדי להחליט בעצמם מה טוב להם, ואם הם פוחדים מהרבנים (והיו לא מעט מקרים כאלה שרבנים ניצלו אנשים) הם יכולים לברוח מהחברה שלהם ולהאמין ולשמור גם בעיר פחות חרדית
^^נכון, אבל קיצון =/= מיעוט, לצערי.
וגם אם כן, אני לא חושב שרבים האנשים ששונאים חרדים, אבל רבים האנשים ששונאים את האידיאולוגיה החרדית והעומדים בראשה, וכנגזרת של העובדה הזו הם שונאים את הדעות שמשמיע החרדי המצוי.
אישית אני מאמין שהפתרון הכי יעיל לכל הנושא זו מלחמה בנבדלות , הציבור החרדי ימשיך להיות נבדל וראשי הציבור שלו מעוניינים בכך. זו סוגייה ארוכה, אבל יש להם סיבות.
כך או כך, הפתרון הריאלי בעיניי יהיה יצירת אפיקי תקשורת, גם אם מחתרתיים, בין הציבור החרדי לכללי.
וגם אם כן, אני לא חושב שרבים האנשים ששונאים חרדים, אבל רבים האנשים ששונאים את האידיאולוגיה החרדית והעומדים בראשה, וכנגזרת של העובדה הזו הם שונאים את הדעות שמשמיע החרדי המצוי.
אישית אני מאמין שהפתרון הכי יעיל לכל הנושא זו מלחמה בנבדלות , הציבור החרדי ימשיך להיות נבדל וראשי הציבור שלו מעוניינים בכך. זו סוגייה ארוכה, אבל יש להם סיבות.
כך או כך, הפתרון הריאלי בעיניי יהיה יצירת אפיקי תקשורת, גם אם מחתרתיים, בין הציבור החרדי לכללי.
שואל השאלה:
^^את סומכת על עצמך שהיית יוצאת מהחברה החרדית? זה ממש קשה לעשות...
^^את סומכת על עצמך שהיית יוצאת מהחברה החרדית? זה ממש קשה לעשות...
אנונימי
^אני בטוחה שזה קשה, וזה יהיה תהליך ארוך ומייגע אבל חייבים בסופו של דבר לעשות את הצעד הזה. אני בעצמי התנתקתי מהחברה הדתית
כנראה אי אפשר באמת להאשים כל אינדיבידואל שם מפני שאי אפשר היה לדעת האם אנחנו היינו מגיבים שונה באותה סיטואציה, לכן אני חושב שלשנוא את החרדים כאנשים זה דבר שאין צורך לעשות, אני מתמקד בלהתנגד לאידיאולוגיה של החברה שלהם ולדרך שבה היא בנויה
באותו הנושא: