25 תשובות
כי הם לא מתגייסים
כי הם יורקים על נשים שמתלבשות חשוף
זה מה שאני שמעתי
כי הם יורקים על נשים שמתלבשות חשוף
זה מה שאני שמעתי
חסרות סיבות?
לא מתגייסים, לא עובדים, גם אם עובדים אז עובדים בשחור כדי לא לשלם מיסים, מקבלים כסף חינם מהמדינה ועוד בוכים שזה לא מספיק להם, מפקירים את הילדים שלהם בגנים פיראטים כדי לא לשלם כסף, יורקים על אנשים שלא תואמים את ערכי הדת לדעתם
לא מתגייסים, לא עובדים, גם אם עובדים אז עובדים בשחור כדי לא לשלם מיסים, מקבלים כסף חינם מהמדינה ועוד בוכים שזה לא מספיק להם, מפקירים את הילדים שלהם בגנים פיראטים כדי לא לשלם כסף, יורקים על אנשים שלא תואמים את ערכי הדת לדעתם
כי הם רוצים שכולם יהיו דתיים כמוהם ושכולם ידברו ביידיש כמוהם ושכולם ילמדו תורה כמוהם וזה לא מתאים
הם משמידים את הכלכלה בארץ
הם מתגאים בזה שהם משתמטים
הם מתגאים בזה שהם משתמטים
בעיקרון הציבור החרדי ככלל הוא באמת מאוד בעייתי בהרבה פרמטרים, אבל אין סיבה לשנוא כל חרדי רק בגלל שהוא חרדי כי אז זאת סתם גזענות
כי התקשורת מסיתה נגדם
לא מתגייסים
לא עובדים
עושים הפגנות לא הגיוניות
לא תורמים למדינה בשום דרך
אבל העיקר מה שחשוב זה ללמוד תורה
האנשים בתנ"ך היו מתביישים בהם
לא עובדים
עושים הפגנות לא הגיוניות
לא תורמים למדינה בשום דרך
אבל העיקר מה שחשוב זה ללמוד תורה
האנשים בתנ"ך היו מתביישים בהם
אנונימי
אני לא חושב שזו שנאה לאנשים עצמם, אלא תסכול מהשיטה. זה מרגיש שיש פה חוסר שוויון בסיסי כשאני מחויב להתגייס ולעבוד בשביל המדינה, והמגזר החרדי מקבל פטורים וקצבאות מכוח הדת (שאני לא מאמין בה). תוסיף לזה את הכפייה הדתית (אין תחבורה בשבת, אין נישואים אזרחיים) ונוצר אנטי. הביקורת היא לא על זה שהם מאמינים במשהו, אלא על זה שאורח החיים שלהם נכפה על הציבור החילוני ונופל עליו כלכלית.
אנונימי
הם לא מתגייסים מקללים ויורקים על אנשים ברחוב גונבים כספי מיסים סתם עושים בלאגן בכבישים ומאיימים עד שמישהו מת כפויי טובה לאלה שמסכנים את החיים שלהם יום יום כדי שהם יהיו בטוחים, להמשיך? אני יכולה להמשיך עם זה עד מחר.
דרך אגב
"קיצון" אבל מעל מ90 אחוז מהחרדים לא מתגייסים.
זה לא הקיצון שלהם. זה הכלל שלהם.
"קיצון" אבל מעל מ90 אחוז מהחרדים לא מתגייסים.
זה לא הקיצון שלהם. זה הכלל שלהם.
זה לא שאני שונאת חרדים אבל הבעיה היא שהם מקבלים כסף וקצבאות מהמדינה בלי לעבוד בזמן שאנשים אחרים עובדים קשה ומשלמים מיסים על חשבוננו הם לא מכבדים חילונים ואני אומרת את זה מניסיון אישי הם מצפים שיכבדו אותם ואת אורח החיים שלהם אבל לא תמיד מחזירים את אותו כבוד לחילונים לי אפילו קרה מקרה שילד חרדי ירק על הרצפה מולי בכוונה כשהוא ראה אותי וזה קרה גם לעוד הרבה בנות זה היה פשוט מחריד ונתן תחושה שכאילו מחנכים שם לא לאהוב חילונים
בגלל הגיוס וזה שהם לא נותנים כלום למדינה חוץ מלהביא מלא ילדים וזה שהם לוקחים חנו את הכסף והמדינב פשוט שמה את הכסף הסה עליהם
כי הם בתרבות שמתבודדת משאר העולם, והם שונים מאיתנו
זאת לא סיבה לשנוא את אחים שלנו.
זאת לא סיבה לשנוא את אחים שלנו.
כנראה כי לא מתגייסים
אממ אולי בגלל שהעובדה שהם חיים כמו שהיינו חיים אלפי שנים קודם ולא התקדמו מאז ולא תורמים למדינה או עובדים ופשוט תופסים מקום?
משתמטים
אנונימית
^ בעיקרון זה כן היה נכון, אך דעת רוב גדולי ישראל של היום כי לא כזאת כי יש טענה שאין אנו יודעים להוכיח נכון בשביל שהמסרב לקבל תוכחה שלנו יחשב לרשע שמותר לשנואתו (ומותר לשנוא רק לאחר תוכחה) ושהיום כמעט כולם נולדים למציאות של רוב לא דתי וגדלים בתוכה ומבחינתם זו "הנורמה" וזה שונה מלעזוב את התורה מרצון וטענות של הסתר פנים של השם יתברך לעומת מה שהיה פעם, אבל אני מדבר על העיקרון ולא על האם היום באמת ח"ו צריך לשנוא כל יהודי שלא הולך על פי התורה או שלא. מה שבטוח זה היה הרבה יותר מוצדק והגיוני מאשר לשנוא את אלה דווקא שכן הולכים על פי התורה של בורא עולם ושים לב שמשתמשת שהגבתי לה כן מנסה להצדיק בזה את השנאה (שהם חיים כמו שחיו פעם ולא "התקדמו") ובכללי כל השאלה כאן עוסקת בשנאת החרדים וכמעט כל המגיבים בה אכן מצדיקים אותה
שונא שיש תופעה של חרדים שהולכים בדרך הדת על עיוור.
בדיוק כמו שאני מזלזל בקפלניסטים שבורחים מאנשי ימין כאילו הם באיזו כת, ומתנהגים כמו זבלים...
פשוט לדעתי בכת החרדית העקרונות הם כל כך חלשים (מבחינת היגיון וקידמה), שאני לא רואה סיבה שאנשים יבחרו להישאר שם למעט העניין של קהילתיות/משפחתיות והרצון להרגיש שייך.
בדיוק כמו שאני מזלזל בקפלניסטים שבורחים מאנשי ימין כאילו הם באיזו כת, ומתנהגים כמו זבלים...
פשוט לדעתי בכת החרדית העקרונות הם כל כך חלשים (מבחינת היגיון וקידמה), שאני לא רואה סיבה שאנשים יבחרו להישאר שם למעט העניין של קהילתיות/משפחתיות והרצון להרגיש שייך.
^^אז אני בדיוק מה שאתה מתיימר לשנוא, גדלתי כדתי וכרגע אני לא מאמין, אתה מוזמן לשנוא אותי
המשתמש" כי הרבית טובות אלי" שמחה שענית, אבל הניסיון שלך להציג אותי בתור מישהי שלא מבינה או חיה בבורות הוא בסך הכל דרך נוחה להתחמק מהמציאות,אני אדם ריאלי והעובדות מדברות בעד עצמן בזמן שהעולם מתקדם, יש כאן מגזר שלם שבוחר להישאר מאחור, לא עובד ולא לתרום, ובפועל פשוט תופס מקום על חשבון אלו שכן נושאים בנטל.
הבעיה שלי היא לא עם הדת,עובדה שהציבור הדתי לאומי מוכיח שאפשר לשלב אמונה עם שירות ותרומה למדינה.
הבעיה שלי היא לא עם הדת,עובדה שהציבור הדתי לאומי מוכיח שאפשר לשלב אמונה עם שירות ותרומה למדינה.
הם ירקו עלי אז אני שונאת אותם.
באמת זה נראה שיש לכם פה סיבות טובות? אז זהו.. שלא.
כי אחוז החרדים שיורקים על בנות ותומכים ביריקה על בנות, (מהכרות עמוקה ממש).
הוא הרבה הרבה יותר קטן מאחוז הפשיעה הרציחה, והאלימות במשפחה, בציבור הכללי.
לא רק יותר קטן- זניח.
אבל אתם בבושה שלכם, אנשי סטיפס, בעליבות שלכם, בחרתם לא לראות את זה.
לגבי אי גיוס, האם אתם כרגע שונאים אדם חילוני, שמשתמט ועשה טריק לא להתגייס?
תפגשו אדם ברחוב, אדם שלא עשה גיוס, כי פחד, האם תשנאו אותו?
האם תפגשו אדם ברחוב שהלך לקב"ן, והשתמט מהצבא, כי לא סבל שם, האם תשנאו אותו?
התשובה היא לא.
כי בטח פגשתם כאלה. אני פגשתי.
ולא שנאתם אותם אישית.
החרדים, גם פוחדים מהצבא, וגם לא סובלים ממש ממש את הצבא.
*אתם יכולים לבקר, להתנגד*, לא לשנוא. אבל מה שמגעיל פה, זה שאתם שונאים ואז מחפשים סיבות וחושבים שזה בסדר לשנוא.
כולכם שונאים ממש את כל הסודנים? אחוז יותר גדול מהאחוז החרדי, פעל באלימות נגד חילונים, ואלימות שכוללת אונס ילדות.
אתם שונאים את האירופאים? אחוז הרבה יותר גדול מהאחוז החרדי שירק, פגע ביהודים, לא רק לפני 80 שנה בשואה, השנה.
*אתם שונאים את החרדים קודם כל, אחר כך אתם מחפשים סיבות,* כל אחד פה שתירץ שנאה חייב להתבייש, ולחפש עמוק מאיפה השנאה הגועלית הזאת באה.
תתביישו.
כי אחוז החרדים שיורקים על בנות ותומכים ביריקה על בנות, (מהכרות עמוקה ממש).
הוא הרבה הרבה יותר קטן מאחוז הפשיעה הרציחה, והאלימות במשפחה, בציבור הכללי.
לא רק יותר קטן- זניח.
אבל אתם בבושה שלכם, אנשי סטיפס, בעליבות שלכם, בחרתם לא לראות את זה.
לגבי אי גיוס, האם אתם כרגע שונאים אדם חילוני, שמשתמט ועשה טריק לא להתגייס?
תפגשו אדם ברחוב, אדם שלא עשה גיוס, כי פחד, האם תשנאו אותו?
האם תפגשו אדם ברחוב שהלך לקב"ן, והשתמט מהצבא, כי לא סבל שם, האם תשנאו אותו?
התשובה היא לא.
כי בטח פגשתם כאלה. אני פגשתי.
ולא שנאתם אותם אישית.
החרדים, גם פוחדים מהצבא, וגם לא סובלים ממש ממש את הצבא.
*אתם יכולים לבקר, להתנגד*, לא לשנוא. אבל מה שמגעיל פה, זה שאתם שונאים ואז מחפשים סיבות וחושבים שזה בסדר לשנוא.
כולכם שונאים ממש את כל הסודנים? אחוז יותר גדול מהאחוז החרדי, פעל באלימות נגד חילונים, ואלימות שכוללת אונס ילדות.
אתם שונאים את האירופאים? אחוז הרבה יותר גדול מהאחוז החרדי שירק, פגע ביהודים, לא רק לפני 80 שנה בשואה, השנה.
*אתם שונאים את החרדים קודם כל, אחר כך אתם מחפשים סיבות,* כל אחד פה שתירץ שנאה חייב להתבייש, ולחפש עמוק מאיפה השנאה הגועלית הזאת באה.
תתביישו.
^אני לא חושב שיש כאן הרבה שונאים.
אני אישית מאמין שהציבור החרדי שגה בלא מעט מקומות, ובעיקר ביכולת שלו לבקר את עצמו, אך אני לא שונא אף חרדי.
בנוסף, הכעס הוא לא על השתמטות עצמה, אלא על מערכת של השתמטויות שמרגישה לא הוגנת, וחינוך להשתמטות.
בנוגע למה שאמרת לגבי הסודנים, זה שציבור b מתנהג באופן פחות הוגן מציבור a, לא אומר שציבור a הוגן.
אני אישית מאמין שהציבור החרדי שגה בלא מעט מקומות, ובעיקר ביכולת שלו לבקר את עצמו, אך אני לא שונא אף חרדי.
בנוסף, הכעס הוא לא על השתמטות עצמה, אלא על מערכת של השתמטויות שמרגישה לא הוגנת, וחינוך להשתמטות.
בנוגע למה שאמרת לגבי הסודנים, זה שציבור b מתנהג באופן פחות הוגן מציבור a, לא אומר שציבור a הוגן.
^
לא דיברתי פה על משפט מי עושה טוב, דיברתי על שנאה, שאנשים חושבים שיש לזה סיבות והם גם אנשים טובים למרות שהם שונאים, ומצדיקים את עצמם פה גם.
אנשים הסבירו פה למה הם שונאים חרדים, מה שלא עומד בשום מדד.
הם לפי זה צריכים לשנוא הרבה יותר קבוצות שונות.
והמדד שלהם בכלל לא עומד בשום קריקטוריון נורמלי, הם צריכים לשנוא את הקבוצה שלהם עצמה אם כן כי יש בה אחוז פשע גדול מאוד שיותר גדול מיריקות.
אנשים פה פשוט גרועים, עם לב רע ששונא בני אדם, יש ביקורת ויש שנאה והם חוצים את הגבול בעליבות.
וגם האלה שכביכול מצדיקים שנאה, אבל לא בהכללה. שלא יחשבו ששנאת הרוב שלהם, היא כן בסדר.
הם האלה שרוצים להרגיש טוב עם השנאה, כי הם לא מכלילים. אז זהו שהם פשוט משקרים, הם שונאים את כולם, חוץ ממי שהוכיח אחרת.
לא דיברתי פה על משפט מי עושה טוב, דיברתי על שנאה, שאנשים חושבים שיש לזה סיבות והם גם אנשים טובים למרות שהם שונאים, ומצדיקים את עצמם פה גם.
אנשים הסבירו פה למה הם שונאים חרדים, מה שלא עומד בשום מדד.
הם לפי זה צריכים לשנוא הרבה יותר קבוצות שונות.
והמדד שלהם בכלל לא עומד בשום קריקטוריון נורמלי, הם צריכים לשנוא את הקבוצה שלהם עצמה אם כן כי יש בה אחוז פשע גדול מאוד שיותר גדול מיריקות.
אנשים פה פשוט גרועים, עם לב רע ששונא בני אדם, יש ביקורת ויש שנאה והם חוצים את הגבול בעליבות.
וגם האלה שכביכול מצדיקים שנאה, אבל לא בהכללה. שלא יחשבו ששנאת הרוב שלהם, היא כן בסדר.
הם האלה שרוצים להרגיש טוב עם השנאה, כי הם לא מכלילים. אז זהו שהם פשוט משקרים, הם שונאים את כולם, חוץ ממי שהוכיח אחרת.
סטיגמות שייצרו עליהם