8 תשובות
בגלל שאשה חייבת בפחות מצוות מגבר, לא בגלל שאשה נחותה ממנו. חשוב לדעת.
אנונימי
כי היהדות שוביניסטית.
אנונימית
כי להיות גבר זה ברכה וזה יותר טוב בגלל זה גם בן בכור זה ברכה
אנונימי
אני זוכרת שמישהי שאלה את זה פעם בשיעור תורה שהייתי בו הרב אמר שכשאישה נולדת היא נולדת יהודיה היא לא צריכה לעבור שום טקס והיא כבר נולדת מוכנה ויהודיה הגבר צריך לעבור את הברית ולעבור עוד תהליכים כדי להיות כמה שיותר קרוב לאלוהים שאת זה האישה כבר מקבלת מבלי שהיא צריכה לעבוד אז אומרים תודה על הדרך הזו שאתה עובר בשביל להתקרב לאלוהים ושזה לא ככה מלכתחילה ואז אתה מקבל את זה כמובן מאליו
הגברים מודים על זה שיש להם יותר עבודת השם,לנשים בדרך כלל יש יותר היתרים ופחות מצוות מיוחדות להן
אני מאמינה שיש לזה כמה פירושים וכל אחד לוקח את זה אחרת
אחת כמו שאנונימי אמר כי יש לה פחות מצוות
שתיים אישה צריכה ללדת
שלוש גבר עליון
יש עוד כנראה
אחת כמו שאנונימי אמר כי יש לה פחות מצוות
שתיים אישה צריכה ללדת
שלוש גבר עליון
יש עוד כנראה
אנונימית
כי זה מה שהקב"ה החליט, והכל מאת השם והכל לטובה, (אשה לא חייבת במצוות עשה שהזמן גרמנן ולכן היא זוכה לפחות מצוות).
אנונימי
כי כל גבר היה רוצה להיות אשה.
כן.
למה ?
כי היא שלמות הבריאה.
והאשה נבראה בגן עדן.
האשה נבראה מדבר שקיים.
הגבר נברא מהעפר.
לכן האשה היא הטופ של הבריאה.
ובכן,ברגע שגבר אומר - "שלא עשני אשה"
מה הוא בא להגיד לבורא עולם ?
הייתי רוצה להיברא אשה .
כי היא השלמות .
אבל אני מקבל באהבה את הדין.
שאני גבר.
למרות שהייתי רוצה להיברא אשה .
לכן אתה אומר שלא עשני אשה - מתוך קבלה באהבה שנבראת ככה.
כן.
למה ?
כי היא שלמות הבריאה.
והאשה נבראה בגן עדן.
האשה נבראה מדבר שקיים.
הגבר נברא מהעפר.
לכן האשה היא הטופ של הבריאה.
ובכן,ברגע שגבר אומר - "שלא עשני אשה"
מה הוא בא להגיד לבורא עולם ?
הייתי רוצה להיברא אשה .
כי היא השלמות .
אבל אני מקבל באהבה את הדין.
שאני גבר.
למרות שהייתי רוצה להיברא אשה .
לכן אתה אומר שלא עשני אשה - מתוך קבלה באהבה שנבראת ככה.
באותו הנושא: