13 תשובות
שואל השאלה:
גם וגם^
אנונימית
צריך לבדוק את זה
האיש מברך "שלא עשני אישה" כיוון שהוא בורך ביותר מצוות לקיים, ולכן הוא מברך על כך שזכה להצטוות ביותר מצוות ממנה
למה הגבר נצטווה ביותר מצוות? משום שנשים בטבען יותר רוחניות וקרובות לקב"ה, הן זקוקות לפחות מצוות כדי להגיע לרמה רוחנית גבוהה (לעומת גברים שזקוקים ליותר עול מצוות כדי להגיע לשלמות)
מה שכתבו "נוטנוט" ו"כאן כדי לעזור" ^^
אני אומרת ברוך שעשני אישה
^ אבל נח לו לאדם שלא נברא מאשר שנברא (עירובין יג ע"ב). זאת הסיבה שמברכים בלשון שלילה.
אנונימי
יש אנשים שמשנים את הנוסח שיהיה יותר שוויוני (כמו נשים שמברכות "ברוך שעשני אישה" וכמו גברים שמברכים "ברוך שעשני כרצונו")
^ אסור לשנות מקבטע שקבעו חכמים. דת - זה לא איזה עמדה פוליטית שאמרוה להיות "שיוויניות" או כל שטות אחרת. היא מה שהיא, ומה שהיא אומרת - צריך לקבל ולעשות.
אנונימי
נשים לא מחויבות במצוות עשה שהזמן גרמא וגברים בעצם מודים לקב"ה על זה שהם זכו לקיים יותר מצוות מנשים ולכן "שלא עשני אישה" יש לי ספר על ברכות של נשים ומדברים שם על תחליפים/תוספים ל "שעשני כרצונו" אם את מעוניינת תגידי ואני אשלח לך את התחליפים/ תוספים ואת השם של הספר הוא ממש מצוין לדעתי
אז מה עם תפילות "מעין"? תפילות מעין שמונה עשרה? (אני יודע את הסיבה לקיום שלהן ואת השוני בין המקרים)
אבל לא אמרתי שזה נכון לעשות, או לא נכון.
^ כי זה גם מה שתיקנו חכמים, וזה לא משהו שתמיד מותר לעשות. למשל בימות הגשמים ומוצאי שבת - לא. ואפילו בימות החכמה - זה רק מי שלחוץ לדרך או השעה עוברת וכו'...
אנונימי
שהגברים יגידו שבמקום להתבכיין על זה שיש להם יותר מצוות הם מודים על זה ואומרים ברוך שלא עשני אישה!

אולי בעתיד יהיה גם ברוך שלא עשני ספרדי כי הם פחות מחמירים
סתם חחח
מברכים על שיש הרבה מצוות
ברוך שלא עשני גוי - חייב בו מצוות
ברוך שלא עשני עבד - לא חייב המצוות עשה שהזמן גרמן
ברוך שלא עשני אישה - לא חייבת המצוות עשה שהזמן גרמן