3 תשובות
אני לא מבין גדול בחוקי התנועה אבל אני יודע שהשימוש בשלט נהג חדש צריך להיות רלונטי לנהגים אחרים כדי שהתחשבו (בנסיעה איטית יחסית וכו')
ולא רלונטי למשטרה היא תעצור נהג חדש שנסע לאט בכביש מהיר בדיוק וגם נהג שנוהג כבר 20 שנה.
לכן, אני לא חושב שזו עברה על החוק ואני לא ממליץ כל כך להשתמש בשלט נהג חדש כשאתה נהג מנוסה כבר (זה לא יתן ליתרון על הכביש או זכות קדימה, רק נהגים אחרים יחשבו שאתה נהג חדש, ביג דיל)
אביתר
9א. תוית ברכב לנוהג חדש

תיקון: ק"ת 6424, 2005.

ק"ת 6424, 2005: תחילה ביום י"ט בטבת התשס"ז (9 בינואר 2007).

(א) לא ינהג נוהג חדש כמשמעותו בסעיף 12א' לפקודה ברכב נוסעים פרטי, ברכב פרטי דו שימושי וברכב מסחרי אחוד שמשקלו הכולל המותר עד 3,500 ק"ג אלא אם כן הוצמדה תוית כאמור בתוספת השניה (בתקנה זו- התוית) בחלון האחורי של הרכב בשוליו התחתוניים כך שתיראה לנוהג אחריו.

(ב) לא ינהג אדם שאינו נוהג חדש, כאמור כשהתוית מוצמדת לחלון הרכב.

אסור לנהוג בלי שלט נהג חדש
חבר שלי נהג בלי שלט של נהג חדש וקיבל כנס הלך לערער עליו ולא אישרו את הערעור כי זה אסור
אזתנהג עם השלט של הנהג חדש כולה שנתיים לא כזה סרט