7 תשובות
רבנים וצדיקים אמיתיים אומרים דברי אלוקים חיים אמיתיים, התורה היא מלאה בדברים ומוסר והלכות והפקת לקחים שאפשר לקחת מכל סיפור והלכה ודבר, לפעמים עולים חידושים לאדם וזה בסדר גמור.
זה לא להעריץ רב, זה פשוט לכבד את מעמדו כמה שיותר למה הוא יודע תורה הרבה מאוד והחזיר אלפים בתשובה בדרך כלל ומכבדים את מעמדו למה הוא לרוב נקרא צדיק.
שואל השאלה:
הבנתי, אבל איך אפשר לדעת אם הפרשנות של הרב "נכונה"? זה משהו אינדיבידואלי?
אנונימית
קצת מסובך אבל יש כן רבנים שהם שקר כיום ויש אמת
בעיקרון אם את רוצה לדעת אם רב אמת ונכון, אם הוא משפיע עלייך לטובה וגורם לך להתחזק זה לרוב יהיה רק אמת, ובכללי מישהו שהוא יותר עמוק ביהדות ולומד תורה יש לו קצת ידע אז יודע לזהות אם משהו הגיוני או לא או סתם חרטא
בשביל להבין את התורה נכון בדיוק בשביל זה קיימת תורה שבעל פה והם מעבירים אותה מדור לדור ממשה רבנו שיקבל מהקדוש ברוך הוא
מי שמתפלל לרב זוהי אכן עבודה זרה גמורה
אבל אנשים לא עושים זאת אלא מבקשים ברכה
הסיבה שמעריכים כל כך את גדולי ישראל היא מפני שהם למדו המון תורה במשך שנים והיות ואנחנו נותנים לתורה ערך עליון מימילא כמו שלהבדיל שר חשוב בממשלה נותנים לו כבוד כך גם שר בממשלת ה' אותו הדבר
להתפלל לרב - זה אסור (אפשר להתפלל שבזכות הזכויות שלו הקדוש ברוך הוא יענה לבקשה שלנו וכו')
לאהוב רב זה לא דבר בעייתי להפך כל אחד צריך שיהיה לו את הרב שלו שמתאים לו
בסופו של דבר יש שבעים פנים לתורה(וזה לא סותר אלא לכל אחד יש את הנטייה הנפשית שלו בעבודת השם) ואם הרב הוא ירא שמיים באמת - אפשר וצריך לקבל ממנו תורה
איך בודקים אם הוא ירא שמיים באמת? בעיקר על ידי זה שהוא לא גאוותן והיחס שלו כלפי בני אדם (ואולי בעיקר כלפי אלה "השקופים")
בהחלט יש פעמים שזה נהיה כבר עבודה זרה.

רק הערצה זה לא עבודה זרה, אני מאוד מעריך את הרמב"ם והרב קוק אבל אני לא מתפלל אליהם