17 תשובות
אתם לא נוגעים בבעיה.
כן.
עדיף מבצע צבאי. אין שום ספק בזה. כל חטוף שאפשר לשחרר במבצע צבאי ולא בעסקה זה עדיף.
הבעיה היא, במבצע צבאי נשחרר בודדים. בעסקה נשחרר את כולם.
החשש הוא לא שהם ימותו במבצע צבאי. העובדה היא שלא ניתן לבצע מבצע יחיד כדי להוציא יותר מ5 אנשים. ולכן מבצע צבאי לא יוציא את רובם.
כן.
עדיף מבצע צבאי. אין שום ספק בזה. כל חטוף שאפשר לשחרר במבצע צבאי ולא בעסקה זה עדיף.
הבעיה היא, במבצע צבאי נשחרר בודדים. בעסקה נשחרר את כולם.
החשש הוא לא שהם ימותו במבצע צבאי. העובדה היא שלא ניתן לבצע מבצע יחיד כדי להוציא יותר מ5 אנשים. ולכן מבצע צבאי לא יוציא את רובם.
עסקה
במבצע צבאי ברגע שצה"ל יתקרב אליהם חמאס ירצחו אותם, זה מה שקרה עם 6 החטופים בסוף אוגוסט.
וחוץ מזה יהיה נורא קשה להוציא את כולם במבצעים.
במבצע צבאי ברגע שצה"ל יתקרב אליהם חמאס ירצחו אותם, זה מה שקרה עם 6 החטופים בסוף אוגוסט.
וחוץ מזה יהיה נורא קשה להוציא את כולם במבצעים.
שואל השאלה:
אז איך שהוציאו את נועה ארגמני לא הרגו אותה?
אז איך שהוציאו את נועה ארגמני לא הרגו אותה?
אלו היו שני אירועים מסוגים שונים מאוד
אחד היה מבצע ספציפי לשחרור מספר קטן של חטופים.
השני היה תמרון קרקעי במטרה לחסל את סינוואר בכלל שהחטופים פשוט נקלעו אליו
אחד היה מבצע ספציפי לשחרור מספר קטן של חטופים.
השני היה תמרון קרקעי במטרה לחסל את סינוואר בכלל שהחטופים פשוט נקלעו אליו
^^ההנחיות להוציא את החטופים להורג אם צה"ל מתקרב יצאו בעקבות המבצע לחילוץ נועה ארגמני והשלושה הנוספים.
לדעתי עדיף בעסקה, בגלל שמבצע צבאי, זה יהיה נורא קשה להחזיר את כולם
בעסקה, למרות שהמחיר של השחרור מחבלים הוא נוראי
מבצע צבאי
כי בסוף עסקה זה הטעות הגדולה ביותר שאפשר לעשות
כי בסוף עסקה זה הטעות הגדולה ביותר שאפשר לעשות
שואל השאלה:
אבל אם ננסה לשחרר אותם במבצע צבאי יהרגו אותם כמו בסוף אוגוסט
אבל אם ננסה לשחרר אותם במבצע צבאי יהרגו אותם כמו בסוף אוגוסט
ואם נעשה עסקה יהרגו כמה מאות אנשים אחרים
זה גם מתים וודאים מה אתה חושב שיקרה אם תשחרר אלף ומשהו מחבלים?וחוץ מזה גם עסקת שליט זה היה מה שאתה מגדיר פוטנציאליים מול אחד שבטוח ימות
^זה מתים פוטנציאליים שאי אפשר להוכיח אותם.
האופציה השנייה זה מתים ודאיים.
האופציה השנייה זה מתים ודאיים.
^ יו"ש לא נחשבת כחלק משטח מדינת ישראל, עקב העובדה שמדינת ישראל מעולם לא סיפחה את יו"ש.
^
א-אין באיוש מליון יהודים. יש כולל מזרח ירושלים 600 אלף יהודים באיוש. בלי ירושלים מדובר בפחות מ300 אלף.
ב-לא. הם לא שווים פחות. המדינה צריכה לפעול כדי שהמחבלים משוחררים, גם לאיוש, לא יגיעו ליהודים. איך אתה שואל? יש לי הרבה רעיונות, אבל בגדול מדינת ישראל מוזמנת לבחור מה היא מעדיפה. היא כן צריכה לבחור, היא לא יכולה להשאיר את המצב באוויר ולקוות לטוב.
א-אין באיוש מליון יהודים. יש כולל מזרח ירושלים 600 אלף יהודים באיוש. בלי ירושלים מדובר בפחות מ300 אלף.
ב-לא. הם לא שווים פחות. המדינה צריכה לפעול כדי שהמחבלים משוחררים, גם לאיוש, לא יגיעו ליהודים. איך אתה שואל? יש לי הרבה רעיונות, אבל בגדול מדינת ישראל מוזמנת לבחור מה היא מעדיפה. היא כן צריכה לבחור, היא לא יכולה להשאיר את המצב באוויר ולקוות לטוב.
^מה אני חושב שיקרה?
שמדינת ישראל תעשה את התפקיד שלה ותגן על האזרחים שלה.
זה התפקיד שלה. למנוע מעבר של מחבלים לתוך מדינת ישראל. ולמנוע מעבר של ישראלים לתוך שטח אוייב.
ששתיהן בעיות גדולות באותה המידה.
שמדינת ישראל תעשה את התפקיד שלה ותגן על האזרחים שלה.
זה התפקיד שלה. למנוע מעבר של מחבלים לתוך מדינת ישראל. ולמנוע מעבר של ישראלים לתוך שטח אוייב.
ששתיהן בעיות גדולות באותה המידה.
חלקם משוחררים ליוש...
אז מיליון יהודים שחיים ביוש שווים פחות מ59 חטופים שרובם זה גופות?
באותו הנושא: